Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: niezgodność z umową - co dokładnie można zrobić?
Forum użytkowników serwisu Sklepy24.pl > Forum konsumentów > Prawa konsumenta
obca
chciałabym się dowiedzieć jakie dokładnie prawa ma klient, gdy towar okazuje się niezgodny z umową??

konkretnie chodzi mi o buty, które w ciągu kilku miesięcy od zakupu dosłownie się rozkleiły w kilku miejscach i przemakają - dodam, że to obuwie skórzane i nie kosztowało mało:/

czy w ciągu pół roku od zakupu mam prawo żądać odstąpienia od umowy i zwrotu pieniędzy (ewentualnie wymiana na nowe)? czy też muszę zgodzić się na ewentualną naprawę?
a jeśli druga opcja to czy po odbiorze butów powinnam otrzymać nowy paragon z gwarancją na 2 lata czy też gawarancja leci sobie cały czas ta początkowa?

czy jeśli buty znów się będą rozklejać muszę godzić się na kolejną naprawę?

i druga sprawa:
czy to prawda, że przemakanie butów (mimo stosowania wszelkich zalecanych przez producenta preparatów ochronnych) nie podlega reklamacji? czyli skórzane, zimowe buty sobie namakać na deszczu i śniegu?:0
Piotr
Generalnie trudny temat - BUTY!!

Co do zasady to konsument decyduje czy skorzysta z instytucji niezgodności towaru z umową, czy z gwarancji i nasz wybór jest wiążący dla sprzedawcy. W przypadku powołania się na niezgodność towaru z umową również my decydujemy o sposobie usunięcia tej niezgodności. W pierwszej kolejności możemy domagać się naprawy lub wymiany, a w przypadku niepowodzenia od umowy odstąpić lub żądać obniżenia ceny. W przypadku gwarancji gwarant decyduje o sposobie usunięcia wady.

Jeśli ta wiedza nie pomoże w negocjacjach ze sklepem to dowołąj się do pomocy lokalnego rzecznika konsumenckiego (spis rzeczników na stronie UOKiK - http://www.uokik.gov.pl/pl/ochrona_konsumentow/rzecznicy/)

Co do przemakalności skóry to chyba generalnie nie ma takie gwarancji o ile producent o tym nie zapewnia - w końcu to nie są gumowce wink.gif

pozdrawiam i życze powodzenia
obca
dziękuję za odpowiedź..

oczywiście w sklepie nikt nie dał mi wyboru co do sposobu rozpatrywania tej sprawy (czyli od razu wysłano buty do producenta bez możliwości załatwienia sprawy w sklepie), podejrzewam, że w ten sposób niejako jestem zmuszona akceptować decyzje producenta i już nie mam możliwości zwrotu butów

ale jestem ciekawa jakie przepisy mówią o tym, że to klient decyduję o tym czy chce wnosić o odstąpienie od umowy w związku z niezgodnością towaru czy też skorzystać z gwarancji producenta? może mi się jeszcze kiedyś przydać ta wiedza smile.gif

a co do kaloszy - obawiam się, że gdyby przemakały to również byłoby to zgodne z polską normą laugh.gif
Piotr
Konsument posiada zwykle dwa prawa odnośnie jakości towaru jaki zakupił:

1. Prawo do gwarancji producenckiej, które jest zwykle bardzo mizerne, gdyż umowę gwarancyjną definiuje producent zwykle maksymalnie ograniczając swoją odpowiedzialność.

2. Prawo do rękojmi sprzedawcy towaru opisane w ustawie o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (do pobrania w zakładce Prawo Konsumenckie http://www.sklepy24.pl/zakupy/prawo_konsumenckie/sklep/internetowy)

Żaden przepis nie definiuje z jakiego prawa należy skorzystać w pierwszej kolejności ale w interesie sprzedawcy jest oczywiście sugerowanie konsumentowi skorzystanie z gwarancji, podczas gdy konsument może zadecydować inaczej i powołać się na np. Art. 8.1 wymienionej wyżej ustawy.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.