Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: zwrot reklamacyjny
Forum użytkowników serwisu Sklepy24.pl > Forum konsumentów > Zakupy na aukcjach online (Allegro, Ebay, Świstak...)
koziarz
Witam
mam problem z klientem z Allegro teraz odisze to od strony sprzedawcy

Klient zalicytował na allegro grafikę 8800Gt wersje z wentylatorem transakcja nastapiła szybko i bez problemu jednak juz po 2 dniach odpisał ze mu piszczy pod obciązeniem i w ramach ustawy chce skoprzystac z reklamacji i żada albo obnizenia ceny albo wymiany(tu jest troche problem bo producent nie uznaje piszczenia kondensatorów), ale nic poszedłem mu na ręke i przyjołem ta karte spowrotem oddając pieniązki lacznie z kosztami przesyłki.

Klient po raz drugi zalicytował tego samego producenta karte graficzna z tym, że wersje bez wntylatora o po dwoch dniach znowu oswiadczyl ze karta piszczy ale mnie i zazadał obniożenia ceny (zaczeło mi sie to nie podobac bo na 20 szt sprzedanych kart nikt nie zgłaszał takich problemów) odpisałem na maila, że nie obniże ceny i że może ją zwrócic to było 9 stycznia br. 19 stycznia odpisał ze chce zwrocic ta karte ale chce skorzystać nie z reklamacji tylko zwrotu. odpisałem, ze nie moze zwrocic bo karta była rozpakowana (tutaj moj bład miałem napsiać, że używana) i możę skorzystać z reklamacji i o ile faktycznie wystąpi taka usterka to mu zwrocę pieniądze, to mi odpisał, że ma do tego prawo (rozpakowania ) zgodnie z ustawa faktycznie zmieniło sie prawo i nie dotyczy to tylko oprogramowania. Odpisałem że miał prawo do rozpakwoania (karta była zafoliowana) ale karta była używana i nie może skorzystać z prawa zwrotu poinieważ produkt został zmieniony to sie mnie zapytał w jaki sposób użytkowanie zmieniło pordukt. Klient skolei napisał coś takiego "
Karta piszczy i właśnie dlatego chcę odstąpić od umowy (nie wiem dlaczego w tym przypadku dopuszcza Pan tylko reklamację...), więc robię coś "ponad" ustawę, bo podaję powód... Kartę oddaję w stanie niezmienionym - jak piszczała, tak piszczy...
Zmienić / uszkodzić? Przepięcia prądu? Na markowym zasilaczu? Z dużym zapasem mocy?
Ślady na stykach? No chyba, że widoczne pod mikroskopem...
W załączniku daję zdjęcie styków, zresztą nie wiem po co, bo to też zmiana " w granicach zwykłego zarządu"...

Poradzcie co w tym przypadku sprawe chce załatwić polubownie , ale nie chce też zostać naciągniety (juz jestem ponad 100 zl w plecy) bo tak zaczyna to wygladac kto ma racje w jakim trybie rozpatrzyć ta sytuacje ?

Pzoddrawiam
majeek
Twoje ryzyko

www.portalko.pl
koziarz
no i karta dotarla przetestowalem karta nie piszczy byc mozliwe ze na jego konfiguracji tak sie dzieje, ale to juz nie moja wina i ja jako sprzedawca nie moge odpowiadac ze to bedzie dzialac na jakies konfiguracji
czy w takiom przypadku klient ma prawo do odstapienai od umowy nawet jesli karta byla uzywana ?
zaznaczam, ze nie mialem na uakcji zamieszconej klauzuli o mozliwosci odstapienia od umowy do 10 dni.
Pozdrawiam
koziarz
majeek
Postanowiłem zrobić wyjątek od mojej reguły zajmując stanowisko w poście przedsiębiorcy.

1) Niestety pojęcie „zwykłego zarządu” jest pojęciem nieostrym, wobec czego zawsze podlega analizie w konkretnym przypadku. W mojej ocenie Twój kupujący działał w granicy zwykłego zarządu.
2) To co mogę doradzić to:
- zwiększyć odrobinę koszty przesyłki, a obniż cenę towaru;
- obciążaj konsumenta kosztami nieuzasadnionej reklamacji oczywiście z poszanowaniem jego praw.

Cyt.:” zaznaczam, ze nie miałem na uakcji zamieszconej klauzuli o mozliwosci odstapienia od umowy do 10 dni.”

Pamiętaj o podstawowej sprawie. Przedsiębiorca w ograniczonym zakresie może kształtować prawa i obowiązki konsumenta. Przedsiębiorca ma przede wszystkim wiele obowiązków informacyjnych wobec konsumenta wynikających z ustaw chroniących prawa konsumenta.
Przykład Jeśli nie poinformowałeś kupującego o prawie odstąpienia od umowy w terminie 10 dni to kupujący może odstąpić w terminie 30 dni.. Wydawało Ci się zapewne, że konsument nie może zwrócić towaru, jeśli go o tym nie poinformujesz.

Dodam jeszcze, że jako przedsiębiorca powinieneś lepiej znać prawo niż konsument chociażby dla tego żeby spełnić wszystkie wymogi informacyjne. Proponuję bardziej zagłębić się w tematykę praw konsumenta, bo możesz trafić na konsumenta, który zrobi Ci „duże kuku”.

Pozdrawiam

Admin
www.10dni.eu
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.