Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Uszkodzona ładowarka
Forum użytkowników serwisu Sklepy24.pl > Forum konsumentów > Prawa konsumenta
Hide
Wita. Zakupiłem ładowarkę do akumulatorków niestety już przy pierwszym ładowaniu spaliła się. Czy mogę zażądać od sprzedawcy zwrotu pieniędzy, wymiany na inny towar czy też najpierw on musi postarać się ją naprawić?
Jirem
W poradniku www.sprzedazy.pl znalazłem takie info:

"Kupujący może żądać doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową – przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy. (...) Jeśli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie doprowadzenia towaru wadliwego do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę lub wymianę na nowy towar, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione.

Trzeba jednak podkreślić, że sprzedawca nie ma obowiązku naprawy czy wymiany towaru na nowy w terminie 14 dni od złożenia reklamacji, lecz jest jedynie zobligowany do wskazania konsumentowi w tym czasie, czy produkt będzie naprawiony, czy wymieniony. (...) Zwrotu pieniędzy możemy domagać się tylko wtedy, gdy niezgodność towaru z umową jest istotna i wystąpi choć jedna z następujących sytuacji:

* sprzedawca nie jest w stanie doprowadzić towaru do stanu zgodnego z umową poprzez wymianę ani naprawę, bowiem jest to niemożliwe lub wymaga nadmiernych kosztów

* naprawa albo wymiana nie została wykonana przez sprzedawcę w odpowiednim czasie

* naprawa albo wymiana naraża kupującego na znaczne niedogodności.

Oznacza to, że zwrotu pieniędzy od razu, bez uprzedniego żądania wymiany albo naprawy, możemy domagać się tylko w przypadku, gdy wymiana albo naprawa narażałaby nas na znaczne niedogodności. Gdy niezgodność towaru z umową nie jest istotna, możemy jedynie żądać obniżenia ceny."
OcenWszystko
Musisz spojrzeć w regulamin danego sklepu lub aukcji internetowej. W przypadku niezgodności towaru z opisem w aukcji masz prawo żądać zwrotu pieniędzy lub wymiany towaru. Jeżeli uszkodził się podczas przesyłki to o odszkodowanie występujesz do poczty polskiej.
SzybkaPaka_pl
zawsze sprzedawca może stwierdzić, że źle ładowałeś i z twojej winy się ładowarka uszkodziła, ale warto spróbować zawsze. Zawsze mogła się uszkodzić nawet w przesyłce, różnie to bywa.
SzybkaPaka_pl
Dziwne ;/ towar chyba musiał być uszkodzony skoro tak szybko się popsuł. Wydaje mi się, że powinieneś zwrócić towar a sprzedawca musi to naprawić, w przeciwnym razie wymienić. Pozdrawiam! smile.gif
gregory
jeżeli jest to wada fabryczna to powinni Ci go wymienić od razu
fitness00
Ja właściwie myślę, że w tym przypadku wszystko jedno co zrobią. Ważne, abyś otrzymał sprawną ładowarkę. Chociaż pewnie najbardziej pasującym rozwiązaniem jest wymiana.
Elazka
Pytanie tylko czy wymienią.
Uniqueyou
Coś zrobić powinni bo ty jako konsument jest chroniony. Jeśli jest to twoja pierwsza reklamacja ( danego produktu) i od zakupu nie minął rok to powinni ci wymienić jednak pieniędzy nie masz prawa się domagać. Jeśli natomiast minął rok to masz prawo do naprawy (rękojmia). Natomiast jeśli reklamujesz dany produkt drugi raz w ciągu roku masz prawo zażądać zwrotu pieniędzy.
hawner
zachęcam do przeczytania regulaminu na temat praw konsumenckich ( Nowego ) . Link do regulaminu podałem w swoim profilu
poposowono
miałem podobny problem smile.gif
Przesylanie_pl
Teraz regulamin uległ zmianie i mamy prawo zwrócić towar w przeciągu 10 dni roboczych od momentu zakupu,więc tutaj prawo stoi po stronie kupujacych. Warto też doczytać regulamin sklepu na stronie,jak jest w przypadku zwrótów,kto ponosi koszty przesyłki.
kaka13
Zgadzam się z użytkownikiem: SzybkaPaka_pl ale również w pierwszej kolejności przydałoby się uważnie przeczytać regulamin danego sklepu.
bogdan221
a po co to jest potrzebne

To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.