Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Koszty wysyłki - wymiana towaru
Forum użytkowników serwisu Sklepy24.pl > Forum konsumentów > Zakupy na aukcjach online (Allegro, Ebay, Świstak...)
masterkr
Witam,

mam taki problem, a mianowicie kupiłem ostatnio koszulkę na aukcji Allegro. Aukcja była prowadzona przez firmę nie klienta indywidualnego. Na stronie były zamieszczone niewłaściwe rozmiary przykładowo w tabeli XL - dł. 70cm, szer - 56 cm. Moja koszulka XL, którą otrzymałem dł. - 80 cm szer. - 63 cm. Moje pytanie brzmi: Czy gdy odstępuję od umowy, to należy mi się zwrot kosztów towaru + kosztów odesłania towaru do sprzedawcy, czy tylko dostanę zwrot ceny koszulki, a towar muszę odesłać na własny koszt? Drugi przypadek. Czy gdybym chciał wymienić towar na inny, bo wina leży po stronie sprzedającego, to powinny być mi zwrócone koszty odesłania towaru do sprzedawcy?

Z góry dziękuję za odpowiedź
evabiedrona87
to różnie bywa - zwrot kasy za towar powinien być zawsze uwzględniony, a jęsli chodzi o zwrot kasy za przesyłkę to musisz juz sam o to walczyć... powodzenia
DominikTareto
to możesz odsyłać w nieskończoność aż firma sprzedająca koszutki zbankrutuje smile.gif
konkurencja nie śpi.

slawspot
Kasa za zrowt to waru ci się nalezy i za zwrot za przesyłkę też.
agate
Jeżeli przesłanie złego towaru leży po stronie sprzedającego to sprzedający powinien zwrócić koszty przesyłki, jeżeli natomiast coś Ci się nie podoba w danej koszulce i ją odsyłasz to już sam pokrywasz koszty smile.gif
Przesylanie_pl
Jeżeli aukcja nie odzwierciedlała rzeczywistego towaru oraz sprzedający wprowadził Cie w błąd,to jak najbardziej możesz starać się o zwrot kosztów przesyłki,całości. Co innego jeżeli odsyłasz ją sam,bo np jednak Ci sie nie podoba.
galagimos22
ja kiedyś wymeiniałem tak w porozumieniu ze sprzedawcą, jeżeli jest spoko to łatwo towar wymienisz dogadując się z nim, tylko musiałem opłacić koszty ponownej wysyłki, jeżeli sprzedawca się nie zgadza to już jest wtedy większy problem
Aughtore
Ja też nie miałem problemu, dogadaliśmy się 1-2-3 i buty były bodajże po 3 dniach z większym numere.
PanPaczka_eu
Często jest to na takiej zasadzie,czyli aby po prostu się doagdać ze sprzedajacym,ale jeżeli zwracasz towar,to oczywiście dostajesz również zwrot kosztów przesyłki,to standardowa procedura.
frytuk
co zrobić gdy sprzedający nie zwróci mi kasy za ponowne wysłanie towaru bo było z jego winy pomyłka
JKelly68
Zwykle to dostanie się zwrot kwoty jedynie za sam towar, no chyba, że jakoś się dogadasz ze Sprzedającym.
PanPaczka_eu
W pierwszej kolejności napisz do sprzedającego i poinformuj o sytuacji,może po prostu zapomniał i stąd to zamieszanie. To była aukcja allegro,zakupy w sklepie internetowym? Podaj więcej szczegółów abyśmy mogli doradzić.
Wbekier
W zależności od tego co Sprzedający zawarł w umowie, to my jako Kupujący możemy się domagać. Miałem podobny przypadek, aczkolwiek choć należał mi się zwrot za koszty przesyłki to i tak i nie otrzymałem, jedynie otrzymałem zwrot za towar, który okazał się uszkodzony. Nie należy się poddawać, a wszelkie wątpliwości można rozwiać kontaktując się Rzecznikiem Praw Konsumenta, pozdrawiam serdecznie
chesik
To zależy od sprzedającego. Jedni pokrywają koszty zwrotu, inni nie.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.