romanbogucki22
2.10.2013, 20:10
Od kiedy liczone jest 10 dni, w czasie których można poinformować sprzedającego o chęci zwrotu towaru?
No naturalnie że od dnia zakupienia towaru, można to określić przez wystawiony paragon czy też fakturę.
kołatka
13.10.2013, 22:22
Czasem 10 dni to może być za mało... szczególnie jeśli ktoś wybiera wysyłkę Pocztą. Przez ten czas przesyłka może nie dotrzeć. Dlatego uważam, że 10 dni, to stanowczo za mało.
PiotrNowinka
29.10.2013, 21:21
Ostatnio czytełem że od 2014 roku czas ten ma być wydłużony do 14 dniu. Wiadomo że 10 dni liczy się od momentu otrzymania paczki od kirera do 10 dnia od wysłania paczki do kuriera więc nie wiem co za różnica ile dni kurier będzie wiósł przesyłkę.
Kurakin
14.12.2013, 14:04
Mi się wydaje, że 10 dni liczone jest od dnia otrzymania zakupu, a nie od wyslania pocztą
quartier
9.01.2014, 21:12
10 dni od otrzymania towaru
od otrzymania przesyłki, tez słyszałem, że ma być teraz na to dwa tygodnie
BiuroMaszyny_pl
21.02.2014, 15:15
Jest duża rozbieżnosc,jedni twierdzą ze wynosi ona 10 dni po zakupieniu towaru,inni że po jego otrzymaniu i druga wersja jestparwidłowa. Być może przepisy się zmeinią na korzysć kupujących i ten czas zostanie wydłużony do 2 tygodni.
guzikmichal85
3.03.2014, 13:43
Zgadzam się że czasami 10 dni to jest zbyt mało na zwrot.
mirek45d
8.03.2014, 13:28
[quote name='guzikmichal85' date='3.03.2014, 14:43' post='7557']
Zgadzam się że czasami 10 dni to jest zbyt mało na zwrot.
[/quote]
zdecydowanie za dużo, użytkujesz coś przez 10 dni, a potem zwracasz praktycznie używany towar do sklepu...
wojciechwajs80
26.03.2014, 11:54
To nie jest za dużo, miałem raz sytuację że po odesłaniu paczki czas 10 dni został przekroczony i nici.
lamironi
16.05.2014, 22:18
[quote name='wojciechwajs80' date='26.03.2014, 11:54' post='7661']
To nie jest za dużo, miałem raz sytuację że po odesłaniu paczki czas 10 dni został przekroczony i nici.
[/quote]
Ale dobrze, że takie prawo istnieje. Konsument powie zawsze, że mało, sprzedający powie, że za dużo. Pewnie jest to złoty środek.
valcoo12
21.05.2014, 22:46
Praktyka dobrych sklepów internetowych wskazuje, że można dawać nawet 30 dni na zwrot towaru i to bez popędzania przepisami. Takie sklepy wygrywają konkurencję bez sztucznej regulacji rynku. Sklepy nie szanujące klienta w ostateczności zawsze odpadają....
lukas_so
29.05.2014, 11:25
czy w ten okres wlicza się wyłącznie dni robocze czy również weekendy?
MarekAD78
3.06.2014, 18:06
[quote name='lukas_so' date='29.05.2014, 11:25' post='8081']
czy w ten okres wlicza się wyłącznie dni robocze czy również weekendy?
[/quote]
dni kalendarzowe - robocze nie mają znaczenia.
od dnia zakupionego towaru
Witam. Właśnie od daty i czasu wskazanego w czeku.
kapustor
16.03.2015, 11:23
[quote name='MarekAD78' date='3.06.2014, 19:06' post='8105']
[quote name='lukas_so' date='29.05.2014, 11:25' post='8081']
czy w ten okres wlicza się wyłącznie dni robocze czy również weekendy?
[/quote]
dni kalendarzowe - robocze nie mają znaczenia.
[/quote]
wybaczcie !
Dla zupełnej jasności: Liczy się data na rachunku/fakturze.
tomasz.kwiecien2
16.03.2015, 14:28
zgadzam się z moim poprzednikiem
janekbis
22.04.2015, 0:59
Obecnie jest 14 dni na zgłoszenie chęci zwrotu towaru plus kolejne 14 dni na jego odesłanie do sklepu. Sprzedawca ponadto zwraca koszt przesyłki jaki klient poniósł przy zamówieniu (do wysokosci najtańszej z dostępnych opcji).
PanPaczka_eu
9.12.2015, 14:26
W zasadzie wszystko jest powyzej dokładnie napisane odnośnie zwrotów towaru czy reklamacji,więc nie mamy się czego obawiać jeżeli chodzi o zakupy w sklepach internetowych,szczególnie teraz w okresie świątecznych promocji:)
specjalista
14.12.2015, 21:57
Wszystko fajnie, tylko dlaczego konsumentem jest tylko osoba fizyczna? Kupując na firmę całą odpowiedzialność i ryzyko biorę na siebie. Ani prawa do zwrotu, ani żadnych praw w przypadku nieuczciwego sprzedawcy. Zostaje tylko droga sądowa, ale nie każdy ma na to czas i pieniądze.
PanPaczka_eu
14.01.2016, 15:19
Nieuczciwy sprzedawca może zdarzyć się niemal wszędzie,wiec tutaj nie ma znaczenia czy jesteś osobą fizyczną czy firmą bo jeśli ktoś chce Cie oszukać to zrobi to bez wahania. Na szczęście nie zdarza się to często.
davesuk
29.04.2016, 23:12
Tak, to jest norma
Sklepy potrafią tak zamotać, że w każdym jest inaczej. Trzeba przed zakupem przeczytać jak i co jest u nich.
Haloaut0
5.07.2016, 10:10
Dokładnie, co sklep to inny regulamin. Najlepiej jest w przypadku sklepów internetowych, wtedy jest obowiązek przyjęcia towaru spowrotem w ileś tam dni.
PogotowiePaczkowe.pl
12.07.2016, 9:23
Dotyczy to także sklepów stacjonarnych,pod warunkiem iż towar nie jest uszkodzony bo to ma kluczowe znaczenie podczas zwrotu. Czas wynosił 10-14 dni,regulamin każdego sklepu ściśle to precyzuje.
grzesiu754
24.04.2017, 9:30
a nie ma tych 14 dni
zbigniew231
20.05.2017, 7:40
mi to się nie podoba
RobertG85
29.05.2017, 13:56
Dlaczego Ci się to nie podoba?
To dla dobra konsumenta.
janinna398
3.06.2017, 16:14
Według mnie tak samo jest to bardzo dobrej jakości kwestia którą trzeba rozważyć, czemu nie ! Super opcja na zwrot towarów, podstawowe prawa konsumenta trzeba szanować.. !
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.