Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: 10 dni zwrotu towaru
Forum użytkowników serwisu Sklepy24.pl > Forum konsumentów > Prawa konsumenta
romanbogucki22
Od kiedy liczone jest 10 dni, w czasie których można poinformować sprzedającego o chęci zwrotu towaru?
bronka
No naturalnie że od dnia zakupienia towaru, można to określić przez wystawiony paragon czy też fakturę.
kołatka
Czasem 10 dni to może być za mało... szczególnie jeśli ktoś wybiera wysyłkę Pocztą. Przez ten czas przesyłka może nie dotrzeć. Dlatego uważam, że 10 dni, to stanowczo za mało.
PiotrNowinka
Ostatnio czytełem że od 2014 roku czas ten ma być wydłużony do 14 dniu. Wiadomo że 10 dni liczy się od momentu otrzymania paczki od kirera do 10 dnia od wysłania paczki do kuriera więc nie wiem co za różnica ile dni kurier będzie wiósł przesyłkę.


Kurakin
Mi się wydaje, że 10 dni liczone jest od dnia otrzymania zakupu, a nie od wyslania pocztą smile.gif
quartier
10 dni od otrzymania towaru
Piotrek
od otrzymania przesyłki, tez słyszałem, że ma być teraz na to dwa tygodnie
BiuroMaszyny_pl
Jest duża rozbieżnosc,jedni twierdzą ze wynosi ona 10 dni po zakupieniu towaru,inni że po jego otrzymaniu i druga wersja jestparwidłowa. Być może przepisy się zmeinią na korzysć kupujących i ten czas zostanie wydłużony do 2 tygodni.
guzikmichal85
Zgadzam się że czasami 10 dni to jest zbyt mało na zwrot.
mirek45d
[quote name='guzikmichal85' date='3.03.2014, 14:43' post='7557']
Zgadzam się że czasami 10 dni to jest zbyt mało na zwrot.
[/quote]

zdecydowanie za dużo, użytkujesz coś przez 10 dni, a potem zwracasz praktycznie używany towar do sklepu...
wojciechwajs80
To nie jest za dużo, miałem raz sytuację że po odesłaniu paczki czas 10 dni został przekroczony i nici.
lamironi
[quote name='wojciechwajs80' date='26.03.2014, 11:54' post='7661']
To nie jest za dużo, miałem raz sytuację że po odesłaniu paczki czas 10 dni został przekroczony i nici.
[/quote]
Ale dobrze, że takie prawo istnieje. Konsument powie zawsze, że mało, sprzedający powie, że za dużo. Pewnie jest to złoty środek.
valcoo12
Praktyka dobrych sklepów internetowych wskazuje, że można dawać nawet 30 dni na zwrot towaru i to bez popędzania przepisami. Takie sklepy wygrywają konkurencję bez sztucznej regulacji rynku. Sklepy nie szanujące klienta w ostateczności zawsze odpadają....
lukas_so
czy w ten okres wlicza się wyłącznie dni robocze czy również weekendy?
MarekAD78
[quote name='lukas_so' date='29.05.2014, 11:25' post='8081']
czy w ten okres wlicza się wyłącznie dni robocze czy również weekendy?
[/quote]


dni kalendarzowe - robocze nie mają znaczenia.
adam20
od dnia zakupionego towaru
Augustyn
Witam. Właśnie od daty i czasu wskazanego w czeku.
kapustor
[quote name='MarekAD78' date='3.06.2014, 19:06' post='8105']
[quote name='lukas_so' date='29.05.2014, 11:25' post='8081']
czy w ten okres wlicza się wyłącznie dni robocze czy również weekendy?
[/quote]


dni kalendarzowe - robocze nie mają znaczenia.
[/quote]


laugh.gif laugh.gif laugh.gif wybaczcie !

Dla zupełnej jasności: Liczy się data na rachunku/fakturze.
tomasz.kwiecien2
zgadzam się z moim poprzednikiem smile.gif
janekbis
Obecnie jest 14 dni na zgłoszenie chęci zwrotu towaru plus kolejne 14 dni na jego odesłanie do sklepu. Sprzedawca ponadto zwraca koszt przesyłki jaki klient poniósł przy zamówieniu (do wysokosci najtańszej z dostępnych opcji).
PanPaczka_eu
W zasadzie wszystko jest powyzej dokładnie napisane odnośnie zwrotów towaru czy reklamacji,więc nie mamy się czego obawiać jeżeli chodzi o zakupy w sklepach internetowych,szczególnie teraz w okresie świątecznych promocji:)
specjalista
Wszystko fajnie, tylko dlaczego konsumentem jest tylko osoba fizyczna? Kupując na firmę całą odpowiedzialność i ryzyko biorę na siebie. Ani prawa do zwrotu, ani żadnych praw w przypadku nieuczciwego sprzedawcy. Zostaje tylko droga sądowa, ale nie każdy ma na to czas i pieniądze.
PanPaczka_eu
Nieuczciwy sprzedawca może zdarzyć się niemal wszędzie,wiec tutaj nie ma znaczenia czy jesteś osobą fizyczną czy firmą bo jeśli ktoś chce Cie oszukać to zrobi to bez wahania. Na szczęście nie zdarza się to często.
davesuk
Tak, to jest norma
mleczu
Sklepy potrafią tak zamotać, że w każdym jest inaczej. Trzeba przed zakupem przeczytać jak i co jest u nich.
Haloaut0
Dokładnie, co sklep to inny regulamin. Najlepiej jest w przypadku sklepów internetowych, wtedy jest obowiązek przyjęcia towaru spowrotem w ileś tam dni.
PogotowiePaczkowe.pl
Dotyczy to także sklepów stacjonarnych,pod warunkiem iż towar nie jest uszkodzony bo to ma kluczowe znaczenie podczas zwrotu. Czas wynosił 10-14 dni,regulamin każdego sklepu ściśle to precyzuje.
grzesiu754
a nie ma tych 14 dni
zbigniew231
mi to się nie podoba
RobertG85
Dlaczego Ci się to nie podoba?
To dla dobra konsumenta.
janinna398
Według mnie tak samo jest to bardzo dobrej jakości kwestia którą trzeba rozważyć, czemu nie ! Super opcja na zwrot towarów, podstawowe prawa konsumenta trzeba szanować.. !
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.