Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: "w granicach zwykłego zarządu"
Forum użytkowników serwisu Sklepy24.pl > Forum konsumentów > Prawa konsumenta
Anonymous
Ustawa o prawie konsumenckim mowi:
To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu.

Co znaczy w granicach zwyklego zarzadu? Czy np. w przypadku zabawki, ktora jest zapakowana firmowo w folie - zdjecie folii i otwarcie pudelka jest zwyklym zarzadem? A co jezeli pudelko ma dodatkowo tasme, ktora nie pozwala go otworzyc bez jej zerwania? Czy klient moze sobie "pouzywac" produkt i po tygodniu uznac, ze jednak woli cos innego?
Anonymous
Witam
Przylaczam sie do pytania. Co oznacza 'w granicach zwykłego zarządu' ?smile.gif
Anonymous
Czy ktos odpowie na to pytanie? Mnie tez to interesuje.
Piotr
Zgodnie z art. 7 ust. 3 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów spełnione świadczenia podlegają zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba, że zmiana konieczna była w granicach zwykłego zarządu czyli np zdjęcie opakowania w celu dokładnych oględzin przedmiotu pod warunkiem, że nie zostaną przy tym naruszone plomby gwarancyjne producenta.

Prawo do zdjęcia oryginalnego opakowania zostało natomiast jednoznacznie wykluczone w przypadku nagrań audio i video oraz programów komputerowych zapisanych na nośnikach (art. 10 ust. 3 wspomnianej wyżej ustawy) - skoro ustawodawca wylicza towary odnośnie których nie wolno zdejmowac opakowania to należy domniemywać, że w przypadku pozostałych towarów jest to działanie dopuszczalne.
majeek
Na podstawie Art. 3. 3. (Ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego) Sprzedawca jest obowiązany zapewnić w miejscu sprzedaży odpowiednie warunki techniczno-organizacyjne umożliwiające dokonanie wyboru towaru konsumpcyjnego i sprawdzenie jego jakości, kompletności oraz funkcjonowania głównych mechanizmów i podstawowych podzespołów.

Wobec powyższego aby konsument miał identyczne prawa w zakupach na odległość, należy stwierdzić, że w granicach "zwykłego zarządu" mieści się:
-sprawdzenie jakości towaru,
-kompletności
-funkcjonowania głównych mechanizmów i podstawowych podzespołów.

Nie można stwierdzić bezwzględnie co mieści się w granicach czynności zwykłego zarządu, gdyż zależy to od konkretnego przypadku (towaru).

Admin
portalko.pl
krakprintpl
Dokładnie jest tak, że w większości przypadków zależy to od konkretnego przypadku.
Jeśli zabawka jest zapakowana w przezroczysty worek foliowy i można tak samo ocenić jej stan przed jak i po wypakowaniu to można się przyczepić czy było konieczne jego rozrywanie, jeśli sprawdzenie jakości nie może odbyć się bez rozpakowania to sądzę, że jak najbardziej dopuszczalne jest otwarcie.

Chyba w miarę dobrym stwierdzeniem jest, że zwrot towaru musi nastąpić w ten sposób aby zwrócony towar mógł zostać sprzedany powtórnie jako nowy.

W takiej interpretacji myślę, że można rozpakować włączyć telewizor wyłączyć zapakować i zwrócić, natomiast np. drukarkę nie można rozpakować otworzyć tusze/tonery założyć do drukarki ponieważ nie pozwala to na przywrócenie jej stanu do pierwotnego.

Pzdr.
Andrzej


[quote name='majeek' date='13.02.2008, 13:41' post='4846']
Na podstawie Art. 3. 3. (Ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego) Sprzedawca jest obowiązany zapewnić w miejscu sprzedaży odpowiednie warunki techniczno-organizacyjne umożliwiające dokonanie wyboru towaru konsumpcyjnego i sprawdzenie jego jakości, kompletności oraz funkcjonowania głównych mechanizmów i podstawowych podzespołów.

Wobec powyższego aby konsument miał identyczne prawa w zakupach na odległość, należy stwierdzić, że w granicach "zwykłego zarządu" mieści się:
-sprawdzenie jakości towaru,
-kompletności
-funkcjonowania głównych mechanizmów i podstawowych podzespołów.

Nie można stwierdzić bezwzględnie co mieści się w granicach czynności zwykłego zarządu, gdyż zależy to od konkretnego przypadku (towaru).

Admin
portalko.pl
[/quote]
bobko
witam, a jak wygląda sprawa sokowirówki ? w dzień otrzymania jej , ( zakup allegro) rozpakowałem ją i wycisnąłem sok, uznałem jednak że produkt nie spełnia moich oczekiwań (jej sprawność jest dużo gorsza niż moja stara sokowirówka) umyłem, stan wizualny jest identyczny jak przed użyciem,włożyłem do pudełka. czy poinformowanie producenta o użyciu równa się ze skierowaniem sprawy do reklamacji a nie zwrotu? dziękuję za odpowiedź
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.