Anonymous
7.02.2006, 0:38
Witam 12 stycznia 2006 roku oddałem płyte głowna na gwarancje do sklepu w ktorym kupiłem ją czas na naprawe zawarty w reklamacji to 21 dni roboczych 10 lutego mija 21 dzien. Czego moge sie domagac po upływie tego czasu ? nowego tego samego produktu ? zwrot pieniedzy czy moze dostania zastepczej płyty głownej ? z góry dziekuje za odpowiedz
Anonymous
21.06.2006, 18:34
W zasadzie bardzo wiele zależy od tego co jest napisane na dokumencie przyjęcia do serwisu, który Pan zapewne podpisał (i którego kopię powinien Pan dostać). Jeśli towar został przyjęty na zasadach GWARNCYJNYCH to rzeczywiście dla serwisu jest wiążące 14 dni (i to od momentu oddania, nawet gdyby się sprzedawca tłuamczył, że u nich jest to 21 dni, albo że towar już jest w drodze). W takim wyapdku uzasadnione w pełni jest zwrócenie się o bezpłatną pomoc do rzecznika praw konsumentów (w każdym średnim/większym mieście jes tosoba, która się tym zajmuje "z urzędu"). Po takim "nacisku" sklep powinien nieco zmądrzeć.
Jeśli towar został przyjęty na zasadach np. EKSPERTYZY, itp. to niestety, ale sklep może nieco przecągać sprawę, bo coś takiego jak "ekspertyza" nie jest prawnie opisane. Oczywiście pozostaje Panu droga sądowa, ale to raczej ostateczność i nie polecam.