krainaksiazek instytucje i prawo unii europejskiej 20110268
- znaleziono 7553 produkty w 100 sklepach
Wpływ aktywności finansowej Unii Europejskiej na położenie społeczne Romów w Polsce wydawnictwo uniwersytetu jagiellońskiego
Książki naukowe>Historia>Historia poszczególnych krajów i krain>Historia Europy>Historia Polski>Historia Polski 1990-
Sięgając do przeszłości, Joanna Talewicz-Kwiatkowska stara się ułatwić czytelnikowi zrozumie-nie specyfiki kulturowej, a zarazem wielości problemów, z jakimi boryka się zbiorowość romska w dążeniu do ukształtowania ponadlokalnej wspólnoty
Sklep: Madbooks.pl
SiĹa paĹstw w Unii Europejskiej ADAM MARSZAĹEK
Prawo / Nauki polityczne
Zapisane w traktatach formalne normy regulujÄ ce przebieg procesu decyzyjnego w Radzie UE i Radzie Europejskiej tworzÄ jedynie szerokie ramy, w ktĂłrych paĹstwa czĹonkowskie wspĂłlnie podejmujÄ decyzjÄ. Dlatego teĹź analiza tego procesu oraz przyjmowanych decyzji nie moĹźe skupiaÄ siÄ wyĹÄ cznie na aspektach formalnoprawnych, ale musi uwzglÄdniaÄ takĹźe niepisane zasady procedowania, wystÄpujÄ ce w codziennej praktyce funkcjonowania instytucji Unii Europejskiej. WywierajÄ one bowiem znaczÄ cy wpĹyw na ksztaĹtowanie siÄ siĹy paĹstw czĹonkowskich na forum Rady UE oraz Rady Europejskiej, a takĹźe na ostateczne wyniki procesu decyzyjnego. DowodzÄ c, Ĺźe decyzje w Radzie UE i Radzie Europejskiej podejmowane sÄ przede wszystkim w drodze negocjacji, Autor stara siÄ m.in. odpowiedzieÄ na pytania: Czym jest kultura kompromisu i w jaki sposĂłb wpĹywa na zachowanie przedstawicieli paĹstw czĹonkowskich w procesie decyzyjnym? Jakie dziaĹania sprzyjajÄ skutecznemu wykorzystaniu groĹşby weta do uzyskania ustÄpstw ze strony wspĂłĹdecydentĂłw? W jaki sposĂłb rotacyjna prezydencja moĹźe wykorzystywaÄ peĹnionÄ rolÄ oraz posiadane kompetencje do forsowania partykularnych interesĂłw? Dlaczego samo istnienie mechanizmĂłw "elastycznej" integracji wpĹywa na siĹÄ paĹstw w Radzie UE? W jaki sposĂłb dziÄki stosowaniu technik negocjacyjnych i budowaniu koalicji kraje czĹonkowskie starajÄ siÄ ksztaĹtowaÄ swojÄ BATN-Ä? Niniejsza publikacja nie odnosi siÄ do formalnych wyznacznikĂłw siĹy paĹstw w Radzie UE i Radzie Europejskiej. Tej tematyce Autor poĹwiÄciĹ odrÄbnÄ monografiÄ, ktĂłra rĂłwnieĹź ukazaĹa siÄ nakĹadem Wydawnictwa Adam MarszaĹek.
Sklep: Literacka.pl
WpĹyw aktywnoĹci finansowej Unii Europejskiej na poĹoĹźenie spoĹeczne RomĂłw w Polsce WYDAWNICTWO UNIWERSYTETU JAGIELLOĹSKIEGO
Sztuka i kultura / Kultura
SiÄgajÄ c do przeszĹoĹci, Joanna Talewicz-Kwiatkowska stara siÄ uĹatwiÄ czytelnikowi zrozumie-nie specyfiki kulturowej, a zarazem wieloĹci problemĂłw, z jakimi boryka siÄ zbiorowoĹÄ romska w dÄ Ĺźeniu do uksztaĹtowania ponadlokalnej wspĂłlnoty â spoĹecznoĹci o charakterze narodowym. Autorka omawia politykÄ paĹstwowÄ , regulacje prawne i programy majÄ ce na celu poprawienie sytuacji tej spoĹecznoĹci; analizuje takĹźe ich rezultaty. Pokazuje, jak wielkim utrudnieniem w podejmowaniu skutecznych dziaĹaĹ przez unijne i polskie instytucje jest niedostatek wiedzy czĹonkĂłw spoĹecznoĹci romskiej na temat rysujÄ cych siÄ przed niÄ moĹźliwoĹci i przysĹugujÄ cych jej praw. Ten stan rzeczy jest konsekwencjÄ nie tylko poziomu edukacji, lecz takĹźe dziaĹalnoĹci niektĂłrych liderĂłw ograniczajÄ cych dostÄp do takiej wiedzy. Joanna Talewicz-Kwiatkowska identyfikuje siÄ z badanÄ przez siebie spoĹecznoĹciÄ romskÄ , wyszĹa z niej, a zarazem do niej naleĹźy. Z jednej strony, bÄdÄ c wewnÄ trz, miaĹa moĹźliwoĹÄ uzyskania peĹniejszej wiedzy, nieograniczanej postrzeganiem jej jako osoby obcej. Z drugiej jednak strony utrudniaĹo jej to zapewne obiektywne ujÄcie rozmaitych kwestii z przeszĹoĹci, ale teĹź czasĂłw wspĂłĹczesnych. Ta dwoistoĹÄ sytuacji wyostrzaĹa takĹźe problemy etyczne â lojalnoĹÄ wobec grupy skĹaniaĹa do unikania poruszania pewnych spraw, rzetelnoĹÄ badawcza wymagaĹa mĂłwienia i przedstawiania uzyskanej wiedzy bez jej cenzurowania. Joanna Talewicz-Kwiatkowska doskonale poradziĹa sobie z tym dylematem; dziÄki temu powstaĹa bardzo wartoĹciowa praca, unikatowa w polskiej literaturze dotyczÄ cej RomĂłw. Prof. dr hab. Lech MrĂłz
Sklep: Literacka.pl
Leksykon polityki regionalnej Unii Europejskiej Wolters Kluwer Polska
Polityka
W związku z prowadzonymi w ramach wspólnotowej polityki regionalnej działaniami wspierającymi procesy zmniejszania różnic ekonomicznych w Unii Europejskiej istnieje obszerne słownictwo w tym zakresie. Wciąż powstają też nowe instytucje i procedury oraz nowe określenia i pojęcia. Nawet specjaliści nie zawsze potrafią je jednoznacznie interpretować, stosować lub po prostu tłumaczyć z żargonu na język zrozumiały dla każdego. Stąd potrzeba powstania słownika zawierającego większość specjalistycznych pojęć związanych z problematyką regionalną (spójności) Unii Europejskiej.Pierwsza część leksykonu składa się z haseł problemowych, a w drugiej zamieszczono teksty najważniejszych aktów normatywnych prawa wspólnotowego, regulujących ogólne i szczegółowe zasady funkcjonowania Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności w latach 2007-2013.,br> Publikacja jest przeznaczona dla czytelników zainteresowanych procesami integracji gospodarczej, a szczególnie dla osób starających się o pozyskanie środków z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej, pracowników administracji państwowej i samorządowej, osób pełniących różne funkcje na szczeblu samorządów terytorialnych i organizacji regionalnych, wykładowców prowadzących szkolenia poświęcone problematyce pozyskiwania środków pomocowych, a także studentów tych kierunków, na których prowadzone są zajęcia z polityki regionalnej Unii Europejskiej.
Sklep: Albertus.pl
Wpływ aktywności finansowej Unii Europejskiej na położenie społeczne Romów w Polsce wydawnictwo uniwersytetu jagiellońskiego
Nauki społeczne, humanistyczne, ekonomiczne>Ekonomia>Finanse>Finanse międzynarodowe. Dotacje unijne
Sięgając do przeszłości, Joanna Talewicz-Kwiatkowska stara się ułatwić czytelnikowi zrozumie-nie specyfiki kulturowej, a zarazem wielości problemów, z jakimi boryka się zbiorowość romska w dążeniu do ukształtowania ponadlokalnej wspólnoty
Sklep: Bonusmedia
Lobbing w Unii Europejskiej Instytut Spraw Publicznych
Inne 1
Według Komisji Europejskiej w Brukseli działa obecnie ponad 3 tysiące organizacji i firm łobbingowych. Organizacje te starają się forsować własne koncepcje i rozwiązania, co - pomimo swoich negatywnych stron - jest korzystne dla unijnych instytucji, gdyż ułatwia to poznanie różnych stanowisk i opinii. Dzięki takiemu lobbingowi Komisja Europejska może przygotować projekty legislacji akceptowane przez zainteresowane środowiska, a także korzystać z gotowych, profesjonalnie opracowanych materiałów. Włączanie reprezentacji obywateli do procesu konsultacji w tworzeniu europejskiego prawa jest też próbą pozyskiwania poparcia społecznego dla polityki Unii Europejskiej i ograniczania istniejącego od początku integracji deficytu demokracji. Okazuje się, że organizacje, które nie potrafią lobbować na rzecz własnych interesów, często przegrywają walkę na unijnym rynku. Polskie firmy muszą zdać sobie z tego sprawę. W Brukseli mówi się często to lobby, or not to be. Książka ta ma na celu ukazanie zasad rządzących łobbingiem w Unii Europejskiej.
Sklep: Albertus.pl
Kompendium wiedzy o Unii Europejskiej WYDAWNICTWO NAUKOWE PWN
Prawo / Nauki polityczne
Nowe, zaktualizowane wydanie zostaĹo uzupeĹnione najnowszymi informacjami dotyczÄ cymi obowiÄ zujÄ cego w latach 2007â2013 budĹźetu Unii Europejskiej. Autorzy analizujÄ skutki przyjÄcia Traktatu LizboĹskiego i omawiajÄ ich wpĹyw na procesy podejmowania decyzji, systemy gĹosowania, liczbÄ przedstawicieli paĹstw czĹonkowskich w instytucjach unijnych i utworzenie funkcji przewodniczÄ cego Rady Europy. UaktualniajÄ dane statystyczne dotyczÄ ce przepĹywĂłw finansowych miÄdzy PolskÄ a UniÄ oraz osiÄ gniÄtego przez paĹstwa czĹonkowskie poziomu rozwoju. W czÄĹci poĹwiÄconej pozyskiwaniu ĹrodkĂłw pomocowych w Polsce przedstawiajÄ przyjÄte w programach operacyjnych priorytety, dziaĹania oraz wielkoĹÄ i zakres ich finansowania.
Sklep: Literacka.pl
Jurysdykcja krajowa w transgranicznych sprawach upadłościowych w Unii Europejskiej c.h. beck
Książki naukowe>Prawo i administracja
Monografie Prawnicze to seria, w której ukazują się publikacje omawiające w wyczerpujący sposób określone instytucje czy zagadnienia prawne. Adresujemy je przede wszystkim do prawników poszukujących wnikliwego ujęcia tematu, łączącego teorię (poglądy doktryny, elementy prawnoporównawcze) i praktykę (bogaty wybór orzecznictwa). A tego - ze względu na brak miejsca - nie znajdziemy nawet w komentarzach....
Sklep: Madbooks.pl
SpoĹeczne reprezentacje Unii Europejskiej WYDAWNICTWO UNIWERSYTETU ĹĂDZKIEGO
Prawo / Nauki polityczne
W ksiÄ Ĺźce zostaĹy ukazane wyniki badaĹ nad wizerunkami Unii Europejskiej obecnymi w medialnej debacie publicznej. Przedstawiono wpĹyw jÄzyka na sferÄ doĹwiadczenia spoĹecznego, teoretyczne ujÄcia kategorii dyskursu, charakterystykÄ teorii spoĹecznych reprezentacji oraz autorskÄ propozycjÄ warsztatu badawczego. Czytelnik moĹźe odnaleĹşÄ w publikacji ĹcieĹźkÄ postÄpowania badawczego przydatnÄ w pracy nad rekonstrukcjami obrazĂłw rzeczywistoĹci dominujÄ cymi w mediach. Osoby zainteresowane dynamicznymi zmianami postrzegania instytucji Unii Europejskiej majÄ natomiast okazjÄ zapoznaÄ siÄ z jej wizerunkami funkcjonujÄ cymi wĹrĂłd polskich elit symbolicznych na krĂłtkÄ chwilÄ przed referendum akcesyjnym. KsiÄ Ĺźka jest skierowana do osĂłb interesujÄ cych siÄ metodami jakoĹciowymi w naukach spoĹecznych, a takĹźe temporalnym ujÄciem wizerunkĂłw Unii Europejskiej. Badacze, ktĂłrzy zajmujÄ siÄ zagadnieniem toĹźsamoĹci zbiorowej (w tym europejskiej) i chcieliby odtworzyÄ wizerunki Unii Europejskiej obecne w dyskursie publicznym dzisiaj, znajdÄ tu materiaĹ umoĹźliwiajÄ cy Ĺledzenie percepcji idei europejskiej, dokonywanie porĂłwnaĹ i wyciÄ ganie ostroĹźnych wnioskĂłw.
Sklep: Literacka.pl
Jurysdykcja krajowa w transgranicznych sprawach upadłościowych w Unii Europejskiej C.H. BECK
Prawo, akty prawne
Monografie Prawnicze to seria, w której ukazują się publikacje omawiające w wyczerpujący sposób określone instytucje czy zagadnienia prawne. Adresujemy je przede wszystkim do prawników poszukujących wnikliwego ujęcia tematu, łączącego teorię (poglądy doktryny, elementy prawnoporównawcze) i praktykę (bogaty wybór orzecznictwa). A tego - ze względu na brak miejsca - nie znajdziemy nawet w komentarzach.
Sklep: Albertus.pl
Interpretacja umów w prawie modelowym i wspólnym europejskim prawie sprzedaży (CESL) C.H. BECK
Prawo Unii EuropejskiejPrawo cywilnePrawo międzynarodowePrawo gospodarcze i handloweKomentarze i opracowania prawne
Oddawana do rąk czytelników książka stanowi kompleksową analizę intepretacji umów w aktach prawa modelowego, tj.: Zasadach Europejskiego Prawa Umów (PECL), Wspólnym Systemie Odniesienia (DCFR), Zasadach Międzynarodowych Umów Handlowych UNIDROIT (UPICC) oraz tworzonych na bieżąco Zasadach TRANS-LEX, a także Konwencji wiedeńskiej z 1980r. o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów (CISG) oraz wspólnego europejskiego prawa sprzedaży (CESL). Kompleksowa analiza interpretacji umów w zakresie aktów prawa jednolitego nie została dotąd podjęta ani w Polsce, ani w skali globalnej. W tym więc zakresie monografia jest wyjątkowa i wypełnia lukę wydawniczą. Interpretacja umów należy do instytucji prawa prywatnego, która budziła i wciąż budzi żywe zainteresowanie zarówno teoretyków prawa, jak i praktyków. Obecnie jest to uzasadnione tym bardziej, że w ostatnich latach wzrosła aktywność grup eksperckich opracowujących regulacje dotyczące europejskiego prawa umów. W monografii tej zaprezentowano regulacje dotyczące wykłądnię umów jako rozwiązania funkcjonalne, ze względu na rodzaje dyrektyw interpretacyjnych i chronionych przez nie wartości oraz służące temu celowi metody interpretacji. Przeprowadzona w książce analiza i wynikające z niej może być przydatna i budzić zainteresowanie w kręgu osób zainteresowanych prawem prywatnym i prawem prywatnym międzynarodowym sensu largo oraz rozwojem prawa europejskiego. Dotyczy to zarówno osób zaangażowanych w badania naukowe nad europejskim prawem umów, oraz praktyków (sędziów, mediatorów, adwokatów, radców prawnych, a także stron zawierających umowy w obrocie profesjonalnym, zarówno międzynarodowym, jak i krajowym). Instrumenty omawiane w tej publikacji mogą być postrzegane jako narzędzia służące prawidłowemu odczytaniu znaczenia wypowiedzi kontrahenta (jego oświadczenia woli), bądź stron umowy. Znajomość tych instrumentów pozwala na przygotowanie skutecznej argumentacji zarówno osobom zaangażowanym w spory powstałe w związku z innym rozumieniem przez strony postanowień umowy, jak i organom orzekającym uzasadniającym określoną decyzję interpretacyjną. Publikacja ta może też wpłynąć na rozpowszechnienie wiedzy o aktach prawa modelowego i wspólnego europejskiego prawa sprzedaży.
Sklep: Booknet.net.pl
Migracje a polityki migracyjne. Prawo unii europejskiej na tle wybranych doświadczeń krajowych DEJurePL
Prawo / międzynarodowe i UE
Książka zawiera analizę danych statystycznych dotyczących rozwoju demograficznego w Europie, zakres obowiązywania prawa Unii Europejskiej odnośnie poszczególnych grup migrantów (obywateli EU, cudzoziemców przybywających do Unii Europejskiej w celu podjęcia pracy lub nauki oraz uchodźców) oraz opis dotychczasowych doświadczeń krajowych w polityce migracyjnej oraz opis i analizę najczęściej popełnianych błędów w tejże polityce wraz z propozycjami rozwiązania niektórych problemów związanych z polityką prowadzoną wobec migrantów. SPIS TREŚCI Wstęp Rozdział 1. Migracje i zjawisko mobilności zagranicznej 1. Definicja zjawiska migracji 2. Modele migracji 3. Tendencje w procesie migracji 4. Przyczyny migracji 5. Grupy migrantów 6. Migracje w Europie - rys historyczny 7. Tło historyczne polityki migracyjnej w poszczególnych państwach członkowskich Unii Europejskiej a. Polityka migracyjna Belgii i Federalnej Republiki Niemiec b. Polityka migracyjna we Francji c. Polityka migracyjna wobec obywateli Commonwealth d. Migracje w Szwecji e. Procesy migracyjne w Hiszpanii i we Włoszech f. Polityka w Holandii g. Imigranci w Polsce 8. Uwagi końcowe - skutki polityczno-prawne migracji w poszczególnych krajach Unii Europejskiej Rozdział 2. Polityka migracyjna Unii Europejskiej 1. Kształt polityki migracyjnej Unii Europejskiej - rys historyczny 2. Organy odpowiedzialne za politykę migracyjną w Unii Europejskiej i ich kompetencje 3. Polityka migracyjna wobec obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej - Instrumenty kształtowania polityki migracyjnej wobec obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej - działania i akty prawne a. Zarys ogólny b. Swoboda przepływu osób c. Swoboda świadczenia ustug d. Środki polityki socjalnej wobec obywateli Unii Europejskiej e. Orzecznictwo ETS 4. Bezpieczeństwo a zniesienie granic wewnętrznych - europejska infrastruktura bezpieczeństwa wewnętrznego a. Układ z Szengen b. System informacyjny Schengen SIS i SIS II c. Wizowy system informacyjny (VIS - Visa Information System) d. Zarządzanie granicami zewnętrznymi Unii Europejskiej - FRONTEX 5. Polityka migracyjna w stosunku do obywateli państw trzecich a. Uwagi wprowadzające b. Regulacje dyrektyw Unii Europejskiej odnośnie obywateli państw trzecich aa. Dyrektywa 2003/86/WE w sprawie prawa dołączenia rodzin Postanowienia ogólne Postępowanie w sprawie wniosku o łączenie rodzin Praktyka postępowania na przykładzie Austrii bb. Postanowienia dyrektywy 2003/109/WE dotycząca statusu obywateli państw trzecich będących rezydentami długoterminowymi cc. Postanowienia Dyrektywy 2004/114/WE w sprawie przyjmowania studentów dd. Rozwój nauki a dyrektywa 2005/71/WE dotycząca ułatwień w przyjmowaniu pracowników naukowych do Unii Europejskiej ee. Projekt niebieska karta ff. Dyrektywa 2004/38/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie prawa obywateli Unii i członków ich rodzin do swobodnego przemieszczania się i pobytu na terytorium Państw Członkowskich, zmieniająca rozporządzenie (EWG) nr 1612/68 i uchylająca dyrektywy 64/221/EWG, 68/ 360/EWG, 72/194/EWG, 73/148/EWG, 75/34/EWG, 75/35/EWG, 90/364/EWG, 90/365/EWG i 93/96/EWG c. Celowość działań Unii Europejskiej wobec obywateli państw trzecich - podsumowanie 6. Celowość polityki migracyjnej wobec obywateli krajów trzecich a. Szczyt w Temperę-kamienie milowe polityki migracyjnej b. Rozbudowanie polityki migracyjnej i azylowej na szczytach w Lizbonie, Nicei i Leaken c. Polityka dotycząca azylu - zakres regulacji prawnych i obowiązujące dyrektywy aa. Uwagi wprowadzające bb. Dyrektywa 2004/83/WE z 29 kwietnia 2004 na temat uznania cc. Dyrektywa Rady 2003/9/EG z dnia 27 stycznia 2003 o określeniu minimalnych norm do przyjęcia osób starających się o azyl w krajach Unii Europejskiej dd. Dyrektywa z grudnia 2005 roku 2005/85/WE w sprawie minimalnych norm dotyczących nadawania i cofania statusu uchodźcy w Państwach Członkowskich ee. Dyrektywa Rady 2004/83/WE z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie minimalnych norm dla kwalifikacji i statusu obywateli państw trzecich lub bezpaństwowców jako uchodźców lub jako osoby, które z innych względów potrzebują międzynarodowej ochrony oraz zawartości przyznawanej ochrony ff. Dyrektywa 2003/9/WE w sprawie warunków przyjmowania osób ubiegających się o azyl i uchodźców gg. DUBLIN II Postępowanie w sprawie właściwości rozpatrzenia wniosku o azyl d. Orzeczenia sądowe odnośnie udzielania ochrony prawnej e. Wnioski końcowe 7. Wspólna europejska polityka migracyjna a. Programy Rady Europejskiej w zakresie polityki migracyjnej b. Szczególne postanowienia Komunikatu Wspólnej europejskiej polityki imigracyjnej aa. Założenia Wspólnej europejskiej polityki imigracyjnej bb. Cel pierwszy - dobrobyt cc. Drugi cel - dobrobyt i imigracja. Dopasowanie umiejętności i potrzeb dd. Trzeci cel - powodzenie imigracji zależy od integracji ee. Czwarty cel - solidarność: koordynacja polityki między państwami członkowskimi i współpraca z krajami trzecimi ff. Piąty cel - Solidarność i imigracja. Efektywne i spójne wykorzystanie dostępnych zasobów gg. Szósty cel-Partnerstwo z krajami trzecimi hh. Pozostałe cele - Bezpieczeństwo: skuteczne zwalczanie nielegalnej imigracji c. Regulacje prawne odnośnie wybranych państw trzecich - umowy asocjacyjne d. Tzw. kryzys migracyjny w Europie i ustalenia nieformalnego szczytu szefów państw i rządów 8. Podsumowanie Rozdział 3. Efekty instrumentów prawnych w polityce migracyjnej. Wymiar socjalny migracji 1. Uwagi wstępne - migracje a proces integracji 2. Integracja, akulturacja, asymilacja 3. Postulaty polityki migracyjnej i realizacji procesu integracji 4. Przebieg realizacji procesu integracji 5. Położenie prawne imigranta w społeczeństwie przyjmującym w świetle regulacji konstytucyjnych i praw jednostki 6. Możliwości prawne nabycia obywatelstwa jako środek integracji imigrantów 7. Dostęp do rynku pracy 8. Dostęp do wykształcenia i sprawność językowa 9. Dostęp do rynku mieszkaniowego 10. Opieka zdrowotna , 11. Edukacja dzieci migrantów a. Placówka pedagogiczna w państwach członkowskich Unii Europejskiej b. Środki prawne jako instrumenty polityki edukacyjnej c. Pomoc finansowa w działaniach placówek szkolnych jako instrument polityki migracyjnej d. Środki dodatkowe e. Integracja dzieci-kursyjęzykowe f. Nauka języka ojczystego g. Wnioski końcowe 12. Polityka integracyjna a religie migrantów a. uwagi ogólne b. ubiór o charakterze religijnym-aspekty prawne c Migracje w państwach członkowskich Unii Europejskiej wobec islamu 13. Procesy migracyjne a akceptacja migrantów w lokalnej społeczności Przeciwdziałanie ksenofobii i rasizmowi 14. Integracja, zaangażowanie społeczne migrantów a postulaty polityczne 15. Zjawisko migracji nielegalnej 16. Globalne podejście do kwestii migracji i mobilności w polityce Unii Europejskiej 17. Migracja i mobilność w polityce lokalnej 18. Postulaty współczesnej polityki migracyjnej - korzyści dla kraju przyjmującego 19. Podsumowanie Rozdział 4. Wnioski końcowe - Konsekwencje i skutki migracji Bibliografia
Sklep: Księgarnia.Poltax.waw.pl
Migracje a polityki migracyjne. Prawo unii europejskiej na tle wybranych doświadczeń krajowych [Ewa Tuora-Schwierskott] deiure
Książki - dział ogólny > Prawo
Książka zawiera analizę danych statystycznych dotyczących rozwoju demograficznego w Europie, zakres obowiązywania prawa Unii Europejskiej odnośnie poszczególnych grup migrantów (obywateli EU, cudzoziemców przybywających do Unii Europejskiej w celu podjęcia pracy lub nauki oraz uchodźców) oraz opis dotychczasowych doświadczeń krajowych w polityce migracyjnej oraz opis i analizę najczęściej popełnianych błędów w tejże polityce wraz z propozycjami rozwiązania niektórych problemów związanych z polityką prowadzoną wobec migrantów. SPIS TREŚCI Wstęp Rozdział 1. Migracje i zjawisko mobilności zagranicznej 1. Definicja zjawiska migracji 2. Modele migracji 3. Tendencje w procesie migracji 4. Przyczyny migracji 5. Grupy migrantów 6. Migracje w Europie - rys historyczny 7. Tło historyczne polityki migracyjnej w poszczególnych państwach członkowskich Unii Europejskiej a. Polityka migracyjna Belgii i Federalnej Republiki Niemiec b. Polityka migracyjna we Francji c. Polityka migracyjna wobec obywateli Commonwealth d. Migracje w Szwecji e. Procesy migracyjne w Hiszpanii i we Włoszech f. Polityka w Holandii g. Imigranci w Polsce 8. Uwagi końcowe - skutki polityczno-prawne migracji w poszczególnych krajach Unii Europejskiej Rozdział 2. Polityka migracyjna Unii Europejskiej 1. Kształt polityki migracyjnej Unii Europejskiej - rys historyczny 2. Organy odpowiedzialne za politykę migracyjną w Unii Europejskiej i ich kompetencje 3. Polityka migracyjna wobec obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej - Instrumenty kształtowania polityki migracyjnej wobec obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej - działania i akty prawne a. Zarys ogólny b. Swoboda przepływu osób c. Swoboda świadczenia ustug d. Środki polityki socjalnej wobec obywateli Unii Europejskiej e. Orzecznictwo ETS 4. Bezpieczeństwo a zniesienie granic wewnętrznych - europejska infrastruktura bezpieczeństwa wewnętrznego a. Układ z Szengen b. System informacyjny Schengen SIS i SIS II c. Wizowy system informacyjny (VIS - Visa Information System) d. Zarządzanie granicami zewnętrznymi Unii Europejskiej - FRONTEX 5. Polityka migracyjna w stosunku do obywateli państw trzecich a. Uwagi wprowadzające b. Regulacje dyrektyw Unii Europejskiej odnośnie obywateli państw trzecich aa. Dyrektywa 2003/86/WE w sprawie prawa dołączenia rodzin Postanowienia ogólne Postępowanie w sprawie wniosku o łączenie rodzin Praktyka postępowania na przykładzie Austrii bb. Postanowienia dyrektywy 2003/109/WE dotycząca statusu obywateli państw trzecich będących rezydentami długoterminowymi cc. Postanowienia Dyrektywy 2004/114/WE w sprawie przyjmowania studentów dd. Rozwój nauki a dyrektywa 2005/71/WE dotycząca ułatwień w przyjmowaniu pracowników naukowych do Unii Europejskiej ee. Projekt niebieska karta ff. Dyrektywa 2004/38/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie prawa obywateli Unii i członków ich rodzin do swobodnego przemieszczania się i pobytu na terytorium Państw Członkowskich, zmieniająca rozporządzenie (EWG) nr 1612/68 i uchylająca dyrektywy 64/221/EWG, 68/ 360/EWG, 72/194/EWG, 73/148/EWG, 75/34/EWG, 75/35/EWG, 90/364/EWG, 90/365/EWG i 93/96/EWG c. Celowość działań Unii Europejskiej wobec obywateli państw trzecich - podsumowanie 6. Celowość polityki migracyjnej wobec obywateli krajów trzecich a. Szczyt w Temperę-kamienie milowe polityki migracyjnej b. Rozbudowanie polityki migracyjnej i azylowej na szczytach w Lizbonie, Nicei i Leaken c. Polityka dotycząca azylu - zakres regulacji prawnych i obowiązujące dyrektywy aa. Uwagi wprowadzające bb. Dyrektywa 2004/83/WE z 29 kwietnia 2004 na temat uznania cc. Dyrektywa Rady 2003/9/EG z dnia 27 stycznia 2003 o określeniu minimalnych norm do przyjęcia osób starających się o azyl w krajach Unii Europejskiej dd. Dyrektywa z grudnia 2005 roku 2005/85/WE w sprawie minimalnych norm dotyczących nadawania i cofania statusu uchodźcy w Państwach Członkowskich ee. Dyrektywa Rady 2004/83/WE z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie minimalnych norm dla kwalifikacji i statusu obywateli państw trzecich lub bezpaństwowców jako uchodźców lub jako osoby, które z innych względów potrzebują międzynarodowej ochrony oraz zawartości przyznawanej ochrony ff. Dyrektywa 2003/9/WE w sprawie warunków przyjmowania osób ubiegających się o azyl i uchodźców gg. DUBLIN II Postępowanie w sprawie właściwości rozpatrzenia wniosku o azyl d. Orzeczenia sądowe odnośnie udzielania ochrony prawnej e. Wnioski końcowe 7. Wspólna europejska polityka migracyjna a. Programy Rady Europejskiej w zakresie polityki migracyjnej b. Szczególne postanowienia Komunikatu Wspólnej europejskiej polityki imigracyjnej aa. Założenia Wspólnej europejskiej polityki imigracyjnej bb. Cel pierwszy - dobrobyt cc. Drugi cel - dobrobyt i imigracja. Dopasowanie umiejętności i potrzeb dd. Trzeci cel - powodzenie imigracji zależy od integracji ee. Czwarty cel - solidarność: koordynacja polityki między państwami członkowskimi i współpraca z krajami trzecimi ff. Piąty cel - Solidarność i imigracja. Efektywne i spójne wykorzystanie dostępnych zasobów gg. Szósty cel-Partnerstwo z krajami trzecimi hh. Pozostałe cele - Bezpieczeństwo: skuteczne zwalczanie nielegalnej imigracji c. Regulacje prawne odnośnie wybranych państw trzecich - umowy asocjacyjne d. Tzw. kryzys migracyjny w Europie i ustalenia nieformalnego szczytu szefów państw i rządów 8. Podsumowanie Rozdział 3. Efekty instrumentów prawnych w polityce migracyjnej. Wymiar socjalny migracji 1. Uwagi wstępne - migracje a proces integracji 2. Integracja, akulturacja, asymilacja 3. Postulaty polityki migracyjnej i realizacji procesu integracji 4. Przebieg realizacji procesu integracji 5. Położenie prawne imigranta w społeczeństwie przyjmującym w świetle regulacji konstytucyjnych i praw jednostki 6. Możliwości prawne nabycia obywatelstwa jako środek integracji imigrantów 7. Dostęp do rynku pracy 8. Dostęp do wykształcenia i sprawność językowa 9. Dostęp do rynku mieszkaniowego 10. Opieka zdrowotna , 11. Edukacja dzieci migrantów a. Placówka pedagogiczna w państwach członkowskich Unii Europejskiej b. Środki prawne jako instrumenty polityki edukacyjnej c. Pomoc finansowa w działaniach placówek szkolnych jako instrument polityki migracyjnej d. Środki dodatkowe e. Integracja dzieci-kursyjęzykowe f. Nauka języka ojczystego g. Wnioski końcowe 12. Polityka integracyjna a religie migrantów a. uwagi ogólne b. ubiór o charakterze religijnym-aspekty prawne c Migracje w państwach członkowskich Unii Europejskiej wobec islamu 13. Procesy migracyjne a akceptacja migrantów w lokalnej społeczności Przeciwdziałanie ksenofobii i rasizmowi 14. Integracja, zaangażowanie społeczne migrantów a postulaty polityczne 15. Zjawisko migracji nielegalnej 16. Globalne podejście do kwestii migracji i mobilności w polityce Unii Europejskiej 17. Migracja i mobilność w polityce lokalnej 18. Postulaty współczesnej polityki migracyjnej - korzyści dla kraju przyjmującego 19. Podsumowanie Rozdział 4. Wnioski końcowe - Konsekwencje i skutki migracji Bibliografia
Sklep: Polishbookstore.pl
Karta Praw Podstawowych Unii Europejskiej. C.H. BECK
Komentarze i opracowania prawnePrawo Unii EuropejskiejPrawa człowieka
Prezentowany komentarz jest pierwszym na rynku omawiającym w sposób szczegółowy i kompletny poszczególne artykuły Karty Praw Podstawowych Unii Europejskiej. Pragnąc wzmocnić związki między Państwami oraz umocnić pokojową przyszłość Unia Europejska postanowiła wydać ten akt prawny. Karta Praw Podstawowych nie zawiera jednak tylko praw fundamentalnych dotyczących obywateli Unii, bazuje ona na niepodzielnych, powszechnych wartościach godności osoby ludzkiej, wolności, równości i solidarności, mając za podstawę zasady demokracji oraz państwa prawnego. Wprowadzenie obywatelstwa Unii Europejskiej spowodowało postawienie jednostki w centrum uwagi, starając się przy tym respektować odmienność kultur i tradycji poszczególnych krajów, tożsamość narodową oraz ich organizację władz publicznych. Ponadto Karta Praw Podstawowych wspiera zrównoważony rozwój wszystkich krajów oraz zapewnia swobodny przepływ osób, usług, towarów i kapitału oraz swobodę przedsiębiorczości.Publikacja ta pozwala na:?dokładne poznanie fundamentalnych praw obywatela obowiązujących nie tylko na terenie własnego kraju, ale również na terenie całej Unii Europejskiej;?uniknięcie odpowiedzialności wynikającej z nieodpowiedniego korzystania z praw podstawowych;?spojrzenie na fundamentalne prawa człowieka nie tylko od strony teoretycznej, ale również praktycznej ze względu na bogate orzecznictwo.Karta Praw Podstawowych systematyzuje prawa wynikające z konstytucji poszczególnych państw członkowskich, Europejskiej Konwencji o Ochronie Praw Człowieka i Podstawowych Wolności, Kart Społecznych przyjętych przez Unię i Radę Europy. Ponadto, opierając się na bogatym orzecznictwie Europejskiego Trybunału Praw Człowieka oraz Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej, pokazuje jak w praktyce wygląda stosowanie fundamentalnych praw człowieka.Komentarz zawiera szczegółowe omówienie zagadnień dotyczących m.in.:?Godności człowieka ? dotyczącej prawa do życia, integralności cielesnej oraz zakazu tortur, poniżającego traktowania lub karania oraz niewolnictwa i pracy przymusowej;?Wolności ? obejmującej bezpieczeństwo, życie prywatne i rodzinne, ochronę danych osobowych; prawo do: nauki, własności oraz azylu; wolność myśli, sumienia, religii, wypowiedzi, informacji, zgromadzania oraz stowarzyszania się, sztuki i nauki, wyboru zawodu i prawo do podejmowania pracy;?Równości ? odnoszącej się zakazu dyskryminacji oraz różnorodności kulturowej, religijnej i językowej oraz płciowej, a także to praw dziecka, osób w podeszłym wieku oraz niepełnosprawnych;?Solidarności ? stosowanej w związku z: szeroko pojętymi uprawnieniami pracowniczymi, pomocą społeczną i mieszkaniową, pomocą socjalną, dostępem do służby zdrowia oraz ochroną środowiska i konsumentów;?Praw obywatelskich ? wiążących się z: głosowaniem, kandydowaniem w wyborach oraz dostępem do dokumentów, przemieszczaniem i osiedlaniem się, a także prawo składania skarg do Rzecznika Praw Obywatelskich i petycji do Parlamentu;?Wymiaru sprawiedliwości ? obejmującego rzetelny proces sądowy, domniemanie niewinności i prawo do obrony, zasadę legalizmu i proporcjonalności w procesie karnym oraz zasadę ne bis in idem procedatur;?Postanowień ogólnych ? wskazujących poza zakresem stosowania Karty, zakres i wykładnie gwarantowanych praw oraz zasad, poziom ochrony oraz zakaz nadużywania fundamentalnych praw.Komentarz adresowany jest zarówno do teoretyków, jak i praktyków poruszających się w dziedzinach prawa Unii Europejskiej. Szczególnie pomocny będzie ona dla adwokatów, radców prawnych, sędziów, aplikantów oraz ambitnych studentów kierunków prawniczych, administracyjnych i politologicznych oraz wszystkich zainteresowanych problematyką praw i wolności obywatelskich.
Sklep: Booknet.net.pl
Pomoc państwa dla przedsiębiorstw energetycznych w prawie Unii Europejskiej - Marcin Stoczkiewicz
Książki & Multimedia > Książki
Opis - Recenzowana praca jest wartościowa, tak w sensie poznawczym, jak i praktycznym. W tym pierwszym dlatego, że podejmuje ważny problem badawczy pojęcia "pomocy państwa" (") w znaczeniu nadanym mu (a właściwie stale nadawanym) przez orzecznictwo sądów UE. Praca reprezentuje wysoki i aktualny poziom wiedzy na temat pojęcia pomocy państwa. W sensie praktycznym zaś dlatego, że zawiera szczegółowe analizy wszystkich najważniejszych i najnowszych orzeczeń TS i SPI, w których sądy te analizowały różne nowe instrumenty ingerencji państw członkowskich UE w działalność przedsiębiorstw energetycznych ("). Książka w pełni zasługuje na zarekomendowanie polskiemu czytelnikowi. Powinna trafić do pracowników naukowych i studentów, głównie wydziałów prawa, ekonomii i zarządzania (?). Zasługuje także na zainteresowanie i uwagę ze strony urzędników państwowych, sędziów oraz kadr menedżerskich przedsiębiorstw energetycznych, jak też prawników i ekonomistów świadczących usługi doradcze na rzecz władz publicznych i przedsiębiorców". Prof. UW dr hab. Tadeusz Skoczny Nazwa - Pomoc państwa dla przedsiębiorstw energetycznych w prawie Unii Europejskiej Autor - Marcin Stoczkiewicz Oprawa - Twarda Wydawca - Wolters Kluwer Kod ISBN - 9788326410451 Kod EAN - 9788326410451 Wydanie - 1 Rok wydania - 2011 Język - polski Seria wydawnicza - MONOGRAFIE Format - 13.0x20.5cm Ilość stron - 436 Podatek VAT - 5% Premiera - 2011-02-11
Sklep: InBook.pl
szukaj w Kangoo krainaksiazek instytucje i prawo unii europejskiej 20110268
Sklepy zlokalizowane w miastach: Warszawa, Kraków, Łódź, Wrocław, Poznań, Gdańsk, Szczecin, Bydgoszcz, Lublin, Katowice
Szukaj w sklepach lub całym serwisie
1. Sklepy z krainaksiazek instytucje i prawo unii europejskiej 20110268
2. Szukaj na wszystkich stronach serwisu
t1=0.061, t2=0, t3=0, t4=0.011, t=0.061