krainaksiazek celebrated travels and travellers part ii 20121318

- znaleziono 3 produkty w 3 sklepach

Japanese Travellers in Sixteenth-century Europe - 2837899234

428,50 zł

Japanese Travellers in Sixteenth-century Europe Hakluyt Society

Książki / Literatura obcojęzyczna

In 1582 Alessandro Valignano, the Visitor to the Jesuit mission in the East Indies, sent four Japanese boys, two of whom represented important Christian daimyo in western Japan, to Europe. This book is an account of their travels.The boys left Japan on 20 February 1582 and disembarked in Lisbon on 11 August 1584. They then travelled through Portugal, Spain and Italy as far as Rome, the highpoint of their journey, before returning to Lisbon to begin the long voyage home on 13 April 1586. They reached Nagasaki on 21 July 1590, amidst great rejoicing, more than eight years after their departure. During their travels in Europe they had audiences and less formal meetings with Philip II, king of Spain and Portugal, and with popes Gregory XIII and Sixtus V, and were received by many of the most important political, ecclesiastical and social figures in the places they visited. Until the arrival of the embassy in Europe, the Euro-Japanese encounter had been almost exclusively one way: Europeans going to Japan. The embassy was an integral part of Valignano's strategy for advancing the Jesuit mission in Japan. The boys chosen were intended to personify Jesuit success in Japan, raise awareness of Japan in Europe amongst the clerical and secular elites, and demonstrate conclusively that what the Jesuits had been writing about Japan since their arrival there in 1549 was not a fabrication. The embassy was further intended to impress upon the boys the glory, unity, stability and splendour of Christian Europe, so that they might report favourably about their experiences on their return, and counter what Valignano believed were the negative impressions of Europe left by Portuguese merchants and seamen in Japan.As part of this plan, a book consisting of thirty-four colloquia detailing the boys' travels was compiled and translated into Latin under Valignano's supervision. It was published in Macao in 1590 with the title De Missione Legatorvm Iaponensium ad Romanum curiam. Valignano anticipated that it would become a standard text in Jesuit seminaries in Japan The present edition is the first complete version of this rich, complex and impressive work to appear in English, and is accompanied with maps and illustrations of the mission, and an introduction discussing its context and the subsequent reception of the book.

Sklep: Libristo.pl

Alicja w Krainie Czarów - Lewis Caroll - 2836982014

26,09 zł

Alicja w Krainie Czarów - Lewis Caroll

Książki & Multimedia > Książki

Opis - Alicja biegnie za Białym Królikiem i wpada do jego nory, która jest przejściem do świata, gdzie obowiązują zupełnie inne prawa. Klasyczną opowieść na motywach bajki Lewisa Carrolla, wzbogacają pełne magii ilustracje oddające niezwykłość Krainy Czarów. Nazwa - Alicja w Krainie Czarów Autor - Lewis Caroll Oprawa - Twarda Wydawca - Olesiejuk Kod ISBN - 9788327413260 Kod EAN - 9788327413260 Wydanie - 1 Rok wydania - 2014 Język - polski Format - 29.0x37.0cm Ilość stron - 80 Podatek VAT - 5% Premiera - 2014-07-02

Sklep: InBook.pl

Cześć, jak się masz? II Spotkajmy się w Europie (A2) + CD - 2829795412

54,40 zł

Cześć, jak się masz? II Spotkajmy się w Europie (A2) + CD Universitas

Polski dla obcokrajowców / Dla odbiorcy angielskojęzycznego

Kontynuacja książki "Cześć, jak się masz?" stanowi odpowiedni podręcznik do nauki języka polskiego jako obcego na poziomie A2. Każda z 14 lekcji zawiera: - Dialog - Warto zapamiętać te słowa! Nowe słownictwo - Gramatyka jest ważna. Komentarz gramatyczny - Jak to powiedzieć? Komentarz komunikacyjny - Powiedz to poprawnie! Ćwiczenia gramatyczne - Muszę to zrozumieć! Ćwiczenia na rozumienie ze słuchu - Czy umiesz to powiedzieć? Ćwiczenia komunikacyjne SPIS TREŚCI CONTENTSIntroduction Lekcja 1 1.1. Wszystkiego najlepszego        Vocabulary        Warto zapamiętać te słowa! - IMIENINY 1.2. Gramatyka jest ważna. Grammatical commentary        1.2.1. The imperative mood: forms and functions        1.2.2. The present tense of the verb życzyć 1.3. Jak to powiedzieć? Communicative commentary        1.3.1. Conveying your good wishes        1.3.2. Popular names and name day dates 1.4. Powiedz to poprawnie! Exercises in grammar 1.5. Muszę to zrozumieć! Comprehension exercises 1.6. Czy umiesz to powiedzieć? Communicative activitiesLekcja 2 2.1. Nie wiem, co robić?        Vocabulary        Warto zapamiętać te słowa! - MIESZKANIE 2.2. Gramatyka jest ważna. Grammatical commentary        2.2.1. Forming ordinal numbers from cardinal numbers        2.2.2. The use of ordinal numbers 2.3. Jak to powiedzieć? Communicative commentary        2.3.1. Expressing time and hour 2.4. Powiedz to poprawnie! Exercises in grammar 2.5. Muszę to zrozumieć! Comprehension exercises 2.6. Czy umiesz to powiedzieć? Communicative activitiesLekcja 3 3.1. Radzę wyjechać do domu        Vocabulary        Warto zapamiętać te słowa! - ŻYCIE CODZIENNE 3.2. Gramatyka jest ważna. Grammatical commentary        3.2.1. Conjugation of the irregular verb powinien, powinna        3.2.2. Use of infinitives of perfective and imperfective verbs after prosić, musieć, trzeba, warto, powinien 3.3. Jak to powiedzieć? Communicative commentary        3.3.1. Giving advice        3.3.2. Expressing sympathy 3.4. Powiedz to poprawnie! Exercises in grammar 3.5. Muszę to zrozumieć! Comprehension exercises 3.6. Czy umiesz to powiedzieć? Communicative activitiesLekcja 4 4.1. Nie będziesz sam        Vocabulary        Warto zapamiętać te słowa! - ODZIEŻ MĘSKA I DAMSKA 4.2. Gramatyka jest ważna. Grammatical commentary        4.2.1. The dative of personal pronouns and courtesy titles, and its use        4.2.2. Forms nie ma, nie było, nie będzie 4.3. Jak to powiedzieć? Communicative commentary        4.3.1. Expressing concern and worry        4.3.2. Expressing negative feelings 4.4. Powiedz to poprawnie! Exercises in grammar 4.5. Muszę to zrozumieć! Comprehension exercises 4.6. Czy umiesz to powiedzieć? Communicative activitiesLekcja 5 5.1. Wszystko będzie dobrze        Vocabulary        Warto zapamiętać te słowa! - POCZTA: LISTY I PRZESYŁKI 5.2. Gramatyka jest ważna. Grammatical commentary        5.2.1. Future tense of the imperfective verbs        5.2.2. Future tense of the perfective verbs        5.2.3. Expressing time: the use of the expressions rok temu and za rok 5.3. Jak to powiedzieć? Communicative commentary        5.3.1. Writing letters - patterns        5.3.2. Expressing hope 5.4. Powiedz to poprawnie! Exercises in grammar 5.5. Muszę to zrozumieć! Comprehension exercises 5.6. Czy umiesz to powiedzieć? Communicative activitiesLekcja 6 6.1. Jak tam dojechać?        Vocabulary        Warto zapamiętać te słowa! - ŚRODKI TRANSPORTU 6.2. Gramatyka jest ważna. Grammatical commentary        6.2.1. A. Comparison of adjectives                 B. Syntax of comparison with adjectives        6.2.2. Use of expressions coraz + comparative 6.3. Jak to powiedzieć? Communicative commentary        6.3.1. Travels        6.3.2. Expressing spatial relations 6.4. Powiedz to poprawnie! Exercises in grammar 6.5. Muszę to zrozumieć! Comprehension exercises 6.6. Czy umiesz to powiedzieć? Communicative activitiesLekcja 7 7.1. Wolę pracować        Vocabulary        Warto zapamiętać te słowa! - POLSKA - MAPA GEOGRAFICZNA 7.2. Gramatyka jest ważna. Grammatical commentary        7.2.1. Use of prepositions with cases        7.2.2. Prepositions taking two cases        7.2.3. Complex sentences 7.3. Jak to powiedzieć? Communicative commentary        7.3.1. Geografia Polski 7.4. Powiedz to poprawnie! Exercises in grammar 7.5. Muszę to zrozumieć! Comprehension exercises 7.6. Czy umiesz to powiedzieć? Communicative and cultural activitiesLekcja 8 8.1. Chyba mam grypę        Vocabulary        Warto zapamiętać te słowa! - CZŁOWIEK - BUDOWA CIAŁA 8.2. Gramatyka jest ważna. Grammatical commentary        8.2.1. Comparison of adverbs        8.2.2. Combining modal verbs with infinitives 8.3. Jak to powiedzieć? Communicative commentary        8.3.1. A. Asking for permission                 B. Rules for using czy mogę, czy można        8.3.2. Giving orders        8.3.3. Expressing possibility 8.4. Powiedz to poprawnie! Exercises in grammar 8.5. Muszę to zrozumieć! Comprehension exercises 8.6. Czy umiesz to powiedzieć? Communicative activitiesLekcja 9 9.1. Zaopiekujesz sie mną?        Vocabulary        Warto zapamiętać te słowa! - EUROPA 9.2. Gramatyka jest ważna. Grammatical commentary        9.2.1. The conditional mood 9.3. Jak to powiedzieć? Communicative commentary        9.3.1. Unia Europejska 9.4. Powiedz to poprawnie! Exercises in grammar 9.5. Muszę to zrozumieć! Comprehension exercises 9.6. Czy umiesz to powiedzieć? Communicative activitiesLekcja 10 10.1. Czy mógłbym rozmawiać z Agnieszką         Vocabulary         Warto zapamiętać te słowa! - MIESZKANIE: ŁAZIENKA I TOALETA 10.2. Gramatyka jest ważna. Grammatical commentary         10.2.1. Dative singular and plural of nouns         10.2.2. Dative singular and plural of adjectives         10.2.3. Declension of the nouns tydzień, rok 10.3. Jak to powiedzieć? Communicative commentary         10.3.1. Telephone conversations 10.4. Powiedz to poprawnie! Exercises in grammar 10.5. Muszę to zrozumieć! Comprehension exercises 10.6. Czy umiesz to powiedzieć? Communicative activitiesLekcja 11 11.1. Chciałem, żeby ci było miło         Vocabulary         Warto zapamiętać te słowa! - MIESZKANIE: KUCHNIA 11.2. Gramatyka jest ważna. Grammatical commentary         11.2.1.A. Genitive plural of nouns and modifiers                   B. Genitive plural of modifiers                   C. Use of genitive after the word ile         11.2.2. Accusative plural of masculine personal nouns         11.2.3. Syntax of the verb chcieć 11.3. Jak to powiedzieć? Communicative and cultural commentary         11.3.1.A. Expressing positive feelings                   B. Expression of one's own feelings         11.3.2. Expressions: podoba mi się and lubię 11.4. Powiedz to poprawnie! Exercises in grammar 11.5. Muszę to zrozumieć! Comprehension exercises 11.6. Czy umiesz to powiedzieć? Communicative activitiesLekcja 12 12.1. Samodzielne opinie, samodzielne decyzje         Vocabulary         Warto zapamiętać te słowa! - BIBLIOTEKA I CZYTELNIA 12.2. Gramatyka jest ważna. Grammatical commentary         12.2.1. The vocative singular of nouns         12.2.2. Declension of foreign names and surnames 12.3. Jak to powiedzieć? Communicative commentary         12.3.1. Having a conversation         12.3.2. Polish writers who are most frequently translated into foreign languages 12.4. Powiedz to poprawnie! Exercises in grammar 12.5. Muszę to zrozumieć! Comprehension exercises 12.6. Czy umiesz to powiedzieć? Communicative activitiesLekcja 13 13.1. Polacy są niestereotypowi         Vocabulary         Warto zapamiętac te słowa! - EUROPA - MAPA GEOGRAFICZNA 13.2. Gramatyka jest ważna. Grammatical commentary         13.2.1.A. Nominative plural of masculine personal nouns and modifiers                   B. Nominative plural of the modifiers of masculine personal nouns                   C. Using modifiers in nominative plural of masculine personal nouns 13.3. Jak to powiedzieć? Communicative commentary         13.3.1. Requesting and offering help         13.3.2. Offers of help and acknowledging them         13.3.3. Promises without requesting help 13.4. Powiedz to poprawnie! Exercises in grammar 13.5. Muszę to zrozumieć! Comprehension exercises 13.6. Czy umiesz to powiedzieć? Communicative activitiesLekcja 14 14.1. Spotkajmy się gdzieś w Europie         Vocabulary         Warto zapamiętać te słowa! - WAKACJE: CAMPING I PLAŻA 14.2. Gramatyka jst ważna. Grammatical commentary         14.2.1. Spatial relations expressed by verb prefixes         14.2.2. Declension of Polish names and surnames         14.2.3. Subjectless expressions such as mówi się         14.2.4. Declension of nouns such as Amerykanin in the plural 14.3. Jak to powiedzieć? Communicative commentary         14.3.1. Expressing neccessity         14.3.2. Małe polskie miasta 14.4. Powiedz to poprawnie! Exercises in grammar 14.5. Muszę to zrozumieć! Comprehension exercises 14.6. Czy umiesz to powiedzieć? Communicative and cultural activitiesPolish-English DictionaryLANGUAGE PROFICIENCY TEST for Level A2I. Listening Comprehension II. Reading Comprehension III. Accuracy IV. Writing V. Speaking Cześć, jak się masz? Spotkajmy się w Europie! 1. How to give people best wishes on holidays and namedays. Imperative mood. 2. Ordinal, cardinal numbers, hours. 3. How to ask and give advice. Irregular verb "powinien" and verbal collocations with the verbs "prosić, musieć, trzeba, warto, powinien" 4. How to express concern and anxiety. Dative of personal pronouns. How Christmas is celebrated in Poland. 5. How to write private and formal letters in Polish. Future tense. 6. Expressions and sentences which are useful while travelling in Poland. Compartison of adjectives. Degrees of intensivity of qualities. 7. Geographical facts about Poland. Prepositions. Cases. 8. How to ask permissions and give commands. Comparison of adverbs. 9. How to form the conditional mood and use it in polite offers, invitations, and requests. 10. Phrases and expressions used in telephone conversations. 11. Forms of genitive and accusative plural. 12. How to conduct a conversation 13. How to form the nominative plural of masculine nouns, used when talking about groups of people and groups of men. 14. Spotkajmy się w Europie. Declension of Polish names and surnames. + Polish-English Dictionary + Language Proficiency test for level A2 A The second part of the "Cześć, jak się masz?" course is suitable for A2 learners of Polish as a foreign language. A novelty is that in each of the units of this part there is specific focus on listening, reading, speaking and writing. The cultural section lays emphasis on the image of Poland against the background of other EU countries. Die Fortsetzung des ersten Teils des Lehrwerks "Cześć, jak się masz?" stellt eines geeignetes Buch für das Erlernen des Polnischen als Fremdsprache auf der Niveaustufe A2 des GER dar. Eine Neuheit gegenüber dem ersten Teil ist die Berücksichtigung von Übungen zum Hörverstehen, Leseverstehen, Sprechen und Schreiben in jeder einzelnen Lektionseinheit. Im kulturellen Teil wird auf das Bild Polens vor dem Hintergrund der Europäischen Union eingegangen.

Sklep: Księgarnia.Poltax.waw.pl

Sklepy zlokalizowane w miastach: Warszawa, Kraków, Łódź, Wrocław, Poznań, Gdańsk, Szczecin, Bydgoszcz, Lublin, Katowice

Szukaj w sklepach lub całym serwisie

1. Sklepy z krainaksiazek pl celebrated travels and travellers part ii 20121318

2. Szukaj na wszystkich stronach serwisu

t1=0.054, t2=0, t3=0, t4=0.028, t=0.054

Dla sprzedawców

copyright © 2005-2016 Sklepy24.pl  |  made by Internet Software House DOTCOM RIVER