krainaksiazek prawo ustrojowe niemiec 20106462

- znaleziono 90 produkty w 19 sklepach

Powszechna historia ustroju - 2843244012

79,00 zł

Powszechna historia ustroju wydawnictwo naukowe pwn

Nauki społeczne, ekonomiczne, prawne >Prawo i administracja

Podręcznik przeznaczony dla studentów prawa, administracji i historii. Zawiera całościowe przedstawienie ewolucji

Sklep: Prolibri.pl

AFTER LAUGHTER - Paramore (Płyta CD) - 2852419461

60,82 zł

AFTER LAUGHTER - Paramore (Płyta CD)

Książki & Multimedia > Muzyka

Nazwa - AFTER LAUGHTER Autor - Paramore Kod EAN - 0075678660931 Rok wydania - 2017 Nośnik - Płyta CD Ilość elementów - 1 Podatek VAT - 23% Premiera - 2017-05-12

Sklep: InBook.pl

Unia Europejska w dobie reform - 2857706166

34,00 zł

Unia Europejska w dobie reform ELIPSA Dom Wydawniczy

Prawo Unii EuropejskiejPolityka międzynarodowa. DyplomatykaWydawnictwa naukowe i popularno-naukoweHistoria Unii EuropejskiejKomentarze i opracowania p...

Tytuł niniejszego wyboru dokumentów ? Unia Europejska w dobie reform. Podstawy prawne odwołuje się do obecnego stanu Unii, konfrontowanej z poważnymi wyzwaniami ustrojowymi, ekonomicznymi i politycznymi. Wydawało się, że trwające kilkanaście lat prace nad reformą ustrojową Unii Europejskiej, pełne dramatyzmu(czego symbolem było odrzucenie w połowie ubiegłego dziesięciolecia Traktatu konstytucyjnego), sfinalizowane podpisaniem 13 grudnia 2007 r. Traktatu z Lizbony (wszedł w życie 1 grudnia 2009 r.) ustabilizują Unię ustrojowo, co pozwoli na sprostanie wyzwaniom ekonomicznym i politycznym. Stało się jednak inaczej. Kryzys ekonomiczny dosięgnął również Unię Europejską, w tym zwłaszcza niektóre państwa strefy euro, podważając stabilność finansową tej strefy jako całości. Podejmowane przez państwa strefy euro, głównie z inicjatywy Niemiec i Francji, ?działania ratunkowe? obejmują środki uchwalane w instytucjonalno-prawnych ramach Unii, niemniej jednak ? wobec obstrukcji niektórych państw (zwłaszcza Wielkiej Brytanii) ? część z nich przyjęła formę środków międzyrządowych (umów międzynarodowych zawartych ?poza? Unią przez część jej państw członkowskich). Powrót do tzw. Metody schengeńskiej, lecz w znacznie większej skali, może postawić pod znakiem zapytania w ogóle spójność Unii i doprowadzić do jej fragmentyzacji. Tak więc Unia Europejskabez wątpienia znajduje się na ważnym (przełomowym) etapie swojego rozwoju.

Sklep: Booknet.net.pl

10 zł, 750-lecie lokacji Poznania - 2848444365

79,00 zł

10 zł, 750-lecie lokacji Poznania

Monety / Monety tematycznie / Wydarzenia

Kategoria: numizmatyka / monety srebrne Rewers: Z prawej strony fragment stylizowanego miedziorytu z XVII wieku przedstawiający zabudowę miejską. Z lewej strony pieczęć z herbem Poznania. Pod pieczęcią daty: 1253-2003. Z lewej strony półkolem napis: 750-LECIE LOKACJI POZNANIA. Awers: Z prawej strony wizerunek drzwi gotyckiego kościoła Najświ

Sklep: enumizmatyczny.pl

Prawno administracyjne regulacje samorządności i zarządzania państwem w Unii Europejskiej - 2619308259

24,00 zł

Prawno administracyjne regulacje samorządności i zarządzania państwem w Unii Europejskiej Uniwersytet Opolski

MARKETING

Praca dotyczy współczesnych problemów samorządności w Polsce i w krajach Unii Europejskiej, jak i w niektórych krajach pozostających poza UE. Omawia wybrane zagadnienia ustrojowe dotyczące funkcjonowania samorządu terytorialnego, jak i problemy działalności gospodarczej samorządu. Sporą część pracy stanowią zagadnienia szczegółowe dotyczące np. referendum lokalnego lub zadań i kompetencji samorządu z dziedziny ochrony środowiska. Wiele aspektów jest analizowanych w kontekście prawa europejskiego. Praca adresowana jest do pracowników naukowych, pracowników urzędów administracji publicznej różnych szczebli, studentów i wszystkich zainteresowanych prawem administracyjnym i prawem samorządu terytorialnego. Spis treści: Od redaktorów (Marta Woźniak, Joanna Ryszka) Stanisław Leszek STADNICZEŃKO, Współczesne tendencje warunkujące funkcjonowanie administracji w Europie (wykład wprowadzający) Podstawowe problemy współczesnej samorządności Eike ALBRECHT, Das System der kommunalen Selbstverwaltung in Deutschland unter Berücksichtigung europarechtlicher Vorgaben [System samorządu terytorialnego w Niemczech w kontekście prawa europejskiego]   [Wybrane aspekty administrowania państwem w warunkach przeprowadzania na Ukrainie reformy administracyjno-terytorialnej]  [Szczególne warunki wdrożenia administracyjno-terytorialnej reformy Ukrainy w Autonomicznej Republice   [Aktualny stan zarządzania regionalnego na Ukrainie:problem i propozycje] Bogdan DOLNICKI, Czynniki unifikujące ustrój samorządu terytorialnego w prawie europejskim Lothar KNOPP, Privatisierungsstrategien in der kommunalen Selbstverwaltung (Public-Private-Partnerships - PPP) [Strategie prywatyzacyjne a samorząd terytorialny (Partnerstwo Publiczno-Prywatne)] Ernest KNOSALA, Płaszczyzny współdziałania państwa i samorządu terytorialnego Stanisław MALARSKI, Regiony - podregiony - euroregiony. Aspekty prawne i administracyjne  [Szczególne zasady zarządzania państwowego i samorządu terytorialnego w dziedzinie ochrony lasów (na  przykładzie Karpackich lasów Ukrainy)] Ewa NOWACKA, Samorząd terytorialny w systemie politycznym współczesnego państwa Rozwój przedsiębiorczości samorządowej Karma BEDRUNKA, Wykorzystywanie funduszy pomocowych w województwie opolskim przez podmioty gospodarcze Ryszard GALLA, Aspekty działalności gospodarczej samorządu terytorialnego państw Unii Europejskiej na przykładzie województwa opolskiego Jan JERZMAŃSKI, Gospodarka odpadami komunalnymi jako zadanie własne gminy - bariery prawne i organizacyjne Przemysław MALINOWSKI, Sfera użyteczności publicznej jako obszar prawno-gospodarczy działalności samorządowych spółek prawa handlowego Małgorzata OFIARSKA, Zbigniew OFIARSKI, Administrowanie przez Bank Gospodarstwa Krajowego funduszami wspierającymi rozwój lokalnej przedsiębiorczości w Polsce - wybrane aspekty prawne Lidia ZACHARKO, Barbara WARTENBERG-KEMPKA, Formy wsparcia małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce Prawnoadministracyjne regulacje samorządności i zarządzania państwem w wybranych krajach Zbigniew BUKOWSKI, Ustrój samorządu terytorialnego w państwach Unii Europejskiej i kandydujących do Unii Europejskiej Tadeusz CIELECKI, Zarządzanie zapobieganiem przestępczości w województwie, powiecie i gminie Joanna JAGODA, Organizacja samorządu terytorialnego w Niemczech Magdalena JEROMINEK, Referendum lokalne jako wyraz samorządności członków wspólnoty samorządowej Jerzy KORCZAK, Prawa podmiotowe członków wspólnot samorządowych do uczestnictwa w życiu społecznym w Polsce na tle niektórych rozwiązań europejskich Lidia KLAT-WERTELECKA, Ograniczenia egzekucji administracyjnej prowadzonej przez organ gminy Konrad NOWACKI, W kwestii zadań i kompetencji gminy w dziedzinie ochrony środowiska i przyrody Joanna RYSZKA, Aktualne aspekty prawne wykonywania sankcji międzynarodowych przez Polskę Rafał STASIKOWSKI, Zarys gwarancji finansowych gmin w systemie prawnym samorządu gminnego Republiki Federalnej Niemiec. Zagadnienie sprawiedliwego podziału dochodów publicznoprawnych na przykładzie tzw. problematyki finansowej "miasto - prowincja" Arieta SUCHORSKA, Rola public relations w administracji publicznej Marta WOŹNIAK, Wpływ prawa europejskiego na stosowanie prawa przez polskie organy administracyjne

Sklep: Księgarnia Techniczna

Stanisław Cat-Mackiewicz HISTORIA POLSKI OD 11 LISTOPADA 1918 DO 17 WRZEŚNIA 1939 - 1168569938

37,80 zł

Stanisław Cat-Mackiewicz HISTORIA POLSKI OD 11 LISTOPADA 1918 DO 17 WRZEŚNIA 1939 Universitas

Literatura popularnonaukowa>Historia i archeologia

Jak istnieją prawa ekonomiczne, jak istnieje prawo popytu i podaży, tak istnieje prawo rządzące polityką polską. Znaczenie polityczne Polski jest funkcją stosunków rosyjsko-niemieckich. Z chwilą, kiedy te stosunki są złe, znaczenie Polski urasta, Polska odzyskuje polityczną samodzielność. Kiedy stosunki rosyjsko-niemieckie naprawiają się, samodzielność polityki polskiej pada. W chwili niemiecko-rosyjskiej politycznej jedności działania

Sklep: Planetaksiazki.pl

Unia Europejska w dobie reform - 1897936966

32,18 zł

Unia Europejska w dobie reform elipsa dom wydawniczy

Książki naukowe>Prawo i administracja

Tytuł niniejszego wyboru dokumentów ? Unia Europejska w dobie reform. Podstawy prawne odwołuje się do obecnego stanu Unii, konfrontowanej z poważnymi wyzwaniami ustrojowymi, ekonomicznymi i politycznymi. Wydawało się, że trwające kilkanaście lat prace nad reformą ustrojową Unii Europejskiej, pełne dramatyzmu(czego symbolem było odrzucenie w połowie ubiegłego dziesięciolecia Traktatu konstytucyjnego), sfinalizowane podpisaniem 13 grudnia 2007 r. Traktatu z Lizbony (wszedł w życie 1 grudnia 2009 r.) ustabilizują Unię ustrojowo, co pozwoli na sprostanie wyzwaniom ekonomicznym i politycznym. Stało się jednak inaczej. Kryzys ekonomiczny dosięgnął również Unię Europejską, w tym zwłaszcza niektóre państwa strefy euro, podważając stabilność finansową tej strefy jako całości. Podejmowane przez państwa strefy euro, głównie z inicjatywy Niemiec i Francji, ?działania ratunkowe? obejmują środki uchwalane w instytucjonalno-prawnych ramach Unii, niemniej jednak ? wobec obstrukcji niektórych państw (zwłaszcza Wielkiej Brytanii) ? część z nich przyjęła formę środków międzyrządowych (umów międzynarodowych zawartych ?poza? Unią przez część jej państw członkowskich). Powrót do tzw. Metody schengeńskiej, lecz w znacznie większej skali, może postawić pod znakiem zapytania w ogóle spójność Unii i doprowadzić do jej fragmentyzacji. Tak więc Unia Europejskabez wątpienia znajduje się na ważnym (przełomowym) etapie swojego rozwoju....

Sklep: Madbooks.pl

Ustroje konstytucyjne państw współczesnych - 2825688871

43,60 zł

Ustroje konstytucyjne państw współczesnych Wolters Kluwer Polska

Komentarze i opracowania prawnePaństwo. Władza. Partie politycznePrawo konstytucyjne, państwowe

Stan prawny na 1.08.2008 r.Ustroje konstytucyjne państw współczesnych obejmują analizę prawa konstytucyjnego sześciu państw współczesnych - Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych Ameryki, Republiki Federalnej Niemiec, Włoch, Francji i Szwajcarii - a więc państw, których konstytucje zawierają, w ocenie autora, modelowe rozwiązania konstytucyjne większości problemów ustrojowych państw współczesnych. Dotyczy to samego charakteru konstytucji, a także: statusu jednostki w państwie, ustroju władz naczelnych (pozycji parlamentu, Egzekutywy i władzy sądowniczej) oraz ustroju władz terenowych (federalizm, regionalizm, autonomia terytorialna).W miarę możliwości analiza ustrojowa przeprowadzona została w podobnym schemacie, w odniesieniu do wszystkich państw. Prezentowana książka posiada charakter wybitnie dydaktyczny, związany z prowadzonymi przez autora wykładami, stąd rozważania w niej zawarte obejmują zagadnienia podstawowe i nie włączają pełnej aparatury naukowej.

Sklep: Booknet.net.pl

Fundusze Unii Europejskiej 2007-2013 Cele Działania Środki - 2825688654

45,80 zł

Fundusze Unii Europejskiej 2007-2013 Cele Działania Środki Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego

Komentarze i opracowania prawnePrawo Unii EuropejskiejFinanse

Jan Wiktor Tkaczyński (1960) studiował politologię, geografię gospodarczą i slawistykę na Uniwersytecie Jagiellońskim, a następnie w Ludwig-Maximilians--Universitat w Monachium, gdzie doktoryzował się w 1992 roku. Tamże w latach 1993-1994 odbył studia podyplomowe w zakresie ekonomii. Od 1994 do 2001 roku pracownik naukowy Instytutu Ekonomii i Administracji Publicznej w Universitat der Bundeswehr w Monachium. W 2000 roku uzyskał habilitację na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego. W latach 2001-2004 profesor europeisty-ki Uniwersytetu Mikołaja Kopernika. Od 2004 roku profesor europeistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego. Profesor nauk humanistycznych (2008). Autor bądź współautor czternastu książek. Ostatnio opublikował m.in.: Die Fonds der Europaischen Union (2001), Varia europejskie (2002), Business Promotion Activities in Poland and Germany (2003), Existenzgrundung in Deutschland (2004), Ustrój federalny Niemiec a system decyzyjny Unii Europejskiej (2005) oraz Unia Europejska. Wybrane aspekty ustrojowe (2007).Rafał Willa (1980) jest absolwentem politologii o specjalności europeistyka Uniwersytetu Mikołaja Kopernika. W chwili obecnej, jako doktorant w Instytucie Europeistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego, kończy pod kierunkiem profesora Tkaczyńskiego pisanie pracy doktorskiej na temat europejskiej polityki rozwoju regionalnego na przykładzie województwa kujawsko-pomorskiego. Jest współautorem monografii Unia Europejska. Wybrane aspekty ustrojowe (2007).Marek Świstak (1982) jest absolwentem politologii Uniwersytetu Rzeszowskiego i europeistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego. Ukończył także studia podyplomowe z zakresu zarządzania funduszami Unii Europejskiej Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie oraz ekonomii społecznej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Obecnie jest doktorantem w Instytucie Europeistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego, gdzie pod kierunkiem profesora Tkaczyńskiego przygotowuje rozprawę doktorską na temat wpływu funduszy Unii Europejskiej na rozwój społeczeństwa obywatelskiego. Zawodowo zajmuje się wdrażaniem Europejskiego Funduszu Społecznego w Małopolsce.

Sklep: Booknet.net.pl

Powszechna historia ustroju - 1897888541

55,34 zł

Powszechna historia ustroju wydawnictwo naukowe pwn

Podręczniki szkolne

Podręcznik przeznaczony dla studentów prawa, administracji i historii. Zawiera całościowe przedstawienie ewolucji

Sklep: Madbooks.pl

POWSZECHNA HISTORIA USTROJU - 1168570298

74,90 zł

POWSZECHNA HISTORIA USTROJU MARIAN LECH KLEMENTOWSKI

Literatura popularnonaukowa>Historia i archeologia

Podręcznik przeznaczony dla studentów prawa, administracji i historii. Zawiera całościowe przedstawienie ewolucji

Sklep: Planetaksiazki.pl

Filozofia Bolszewicka Józef Bocheński - 2872158579

25,00 zł

Filozofia Bolszewicka Józef Bocheński

Kultura i rozrywka > Książki i Komiksy > Książki naukowe i popularnonaukowe > Filozofia, historia filozofii

Tania książka - Filozofia bolszewicka Ojciec Józef Maria Bocheński napisał swoje dzieło poświęcone filozofii bolszewickiej będąc kapelanem Polskich Sil Zbrojnych we Włoszech podczas II wojny światowej. Pierwsze wydanie miało miejsce w 1945 roku na emigracji. Z drugim (będącym pierwszym na ziemiach polskich) polscy czytelnicy mają możliwość zapoznać się dopiero współcześnie dzięki Wydawnictwu Antyk Marcina Dybowskiego (książka wyszła w najnowszej edycji dzieł wszystkich Bocheńskiego wydawnictwa Antyk).Zdaniem ojca Bocheńskiego zachód nie zdawał sobie sprawy z zagrożenia jakim była nieustanna ofensywa propagandowa i militarna sowietów. Zachód nie zdawał sobie sprawy z istoty bolszewizmu. Dopiero studia nad filozofią bolszewicką pozwalały zrozumieć jakim zagrożeniem jest bolszewizm, dostrzec że bolszewicy bezwstydnie w swojej filozofii manifestują totalitarne cele i metody. Studia nad filozofią bolszewicką pozwalały dostrzec ze zbrodnicza praktyka i zbrodnicze cele bolszewizmu wynikają ze zbrodniczej filozofii bolszewickiej. Filozofia bolszewicka Według bolszewików filozofia dzieliła się na burżuazyjną i proletariacką. Proletariacka filozofia opierała się na materializmie dialektycznym i dziejowym (historycznym). Materializm dialektyczny i materializm dziejowy były podstawową i niezmienną częścią marksizmu leninizmu. Niezmienny materializm dialektyczny i zmienny zależny od czasów materializm dziejowy (zmienne zasady prawne, ustrojowe, ekonomiczne i inne) były narzędziami rewolucji bolszewickiej [pozwolę sobie wskazać że doskonale to tłumaczy czemu pomimo zmiany zasad ustroju gospodarczego Chińska Republika Ludowa pozostała państwem komunistycznym - JB]. Na filozofie bolszewicką składała się dialektyka zakładająca że: świat stanowi jedność (monizm), świat jest w ciągłym rozwoju (ewolucjonizm), zmiany ewolucyjne są nagłe i skokowe, motorem ewolucji jest walka. Oraz materializm zakładający że: świat jest z natury materialny, materia istnieje poza świadomością i niezależnie od niej (realizm), poznajemy z pewnością prawdę przedmiotową (dogmatyzm).Bolszewicka teoria poznania Bolszewicka teoria poznania była bezpośrednio i naiwnie skrajnie realistyczna (zakładała że materia determinuje byt i poznanie obraz świata, materia dominuje nad duchem), skrajnie dogmatyczna (zakładała że poznanie jest pewne i nie ma niczego niepoznawalnego), miała nabożny i religijny stosunek do tego co bolszewicy uznają za naukę (nauka dla bolszewików była nienaruszalnym dogmatem, prawdą obiektywną a nie hipotezą), była empiryczna (zakładała że wiedza pochodzi z doświadczenia [co samo w sobie jest niezwykłe bo empiria nieustannie negowała dogmaty bolszewickie JB]). Bolszewicy wszystko co im się nie podobało nazywali nie naukowym. Bolszewicka teoria poznania była scjentystyczna (zakładała że nauki przyrodnicze obok doświadczenia pozwalają poznać rzeczywistość, negowała metafizykę, potępiała idealizm i religie), pragmatyczna (zakładała, że praktyka jest konieczna dla pełnego poznania, że prawdziwymi są te teorie które odpowiadają potrzebom klasy pracującej, a filozofia i nauka są orężem rewolucji klasowej). Wszelki opisy bolszewicy uznawali za wytwór walki klasowej. Kosmologia bolszewicka Kosmologia bolszewicka zakładała że świat zawsze istniał (nie został stworzony) i wiecznie będzie istnieć. Na kosmologie bolszewicką składał się: monizm (zakładający że jest [s.23] tylko jeden świat, którego składniki są najściślej powiązane wzajemnie, poza tym światem nie ma innej rzeczywistości czy istoty boskiej), ewlucjonizm (zakładający że wszystko się rozwija, świat się doskonali, rozwój nie jest powolny ale skokowo rewolucyjny do wyższych form i wynika z wewnętrznych sprzeczności), darwinizm, materializm (zakładający ze świat materialny jest jedynym rzeczywistym światem przy czym materia postrzegana jest wulgarnie w duchu XVIII i XIX wiecznego określania mianem materii tylko tego co jest postrzegane przez zmysły), manicheizm, mechanizm, determinizm (zakładający że wszystko podlega niezmiennym prawom, nie ma możliwości dokonywania wolnych wyborów, niezmienne prawa rządzą życiem społecznym, chociaż przypadek i konieczność są wzajemnie powiązane). Kosmologia bolszewicka głosiła że że świat materialny (czyli poznawalny zmysłami) jest jedyny i jednolity, wszystko jest zmienne prócz praw zmiany. Psychologia bolszewicka Psychologia bolszewicka była: materialistyczna (zakładała że świadomość i uczucia są produktem fizjologii), epifenomeniczna (zakładała że życie psychiczne jest kopią życia materialnego, dlatego materialne warunki życia czyli metody produkcji determinują ideowe czy religijne życie społeczne, życie społeczne jest więc odbiciem życia materialnego), skrajnie deterministyczna (zakładała że ludzie nie mają wolnej woli, wolność to postępowanie zgodne z determinizmem praw natury, metody produkcji [czyli struktura ekonomiczna społeczeństwa będąca fundamentem struktury prawnej i politycznej] determinuje procesy społeczno kulturowo duchowe społeczeństwa, nie świadomość określa byt społeczny ale byt określa świadomość [dlatego narzucenie socjalizmu i interwencjonizmu jest potrzebne lewicy do zmiany świadomości społecznej, PiS i PO popierając integracje z UE czyli euro socjalizm popierają zmianę świadomości społecznej na zgodną z marksizmem leninizmem JB].Aksjologia bolszewicka W filozofii bolszewickiej nauka o wartościach aksjologia jest najmniej rozbudowana. Wartościom etycznym bolszewicy nie poświęcali zbytniej uwagi. Etyka i estetyka były dla bolszewików tylko narzędziem walki klasowej. Ideologia była wynikiem materialnych warunków życia społecznego. Etyka komunizmu nie wartościowała w kategoriach dobra i zła (bo aspirowała do tego by w duchu nauk przyrodniczych opisywać świat). Bolszewicy to co wartościowe określali mianem proletariackiego, postępowego i rewolucyjnego, to co za uznawali za złe określali mianem burżuazyjnego, zacofanego, reakcyjnego. Relatywizm bolszewicy uznawali za pozytywny bo realizował ich zdaniem interesy rewolucyjne i niszczył świat przed rewolucyjny. Za prawdę uznawano to co służy rewolucji. Bolszewizm negował istnienie niezmiennej moralności. Moralność uznawał za narzędzie osiągnięcia celu jakim było zwycięstwo rewolucji komunistycznej. Podobnie narzędziem rewolucji była estetyka. Odbiór piękna i jego definiowanie było zdaniem bolszewików klasowo zdeterminowane. Bolszewicy głosili potrzebę zniszczenia, zwalczania i wykluczenia z życia religii (jako ich zdaniem nie naukowej) . Religia zdaniem bolszewików była owocem bezsilności człowieka wobec przyrody, bezsilności klasy robotniczej wobec wyzyskiwaczy. Bolszewicy uznawali religie za szkodliwą bo miała ona (swoimi gloryfikowaniem cierpienia) tłumić nastroje rewolucyjne klasy robotniczej i podtrzymywać dyktaturę wyzyskiwaczy, być instrumentem ucisku klas upośledzonych i zmarginalizowanych (skłaniać je do pokornego znoszenia ucisku).Odmienność filozofii bolszewickiej od innych filozofii Podczas gdy faszyzm operował kilkoma frazesami bolszewicy stworzyli całościową wizje świata, dająca odpowiedzi na wszelkie pytania, realizowaną we wszystkich przejawach rzeczywistości. Bolszewicka wizja świata miała naturę religijną. Opierała się na katechizmie (Krótkiej historii WKPb i pismach Stalina) i autorytetach bezpośrednich (Marksa, Engelsa, Lenina i Stalina). Bolszewicy fundamentalistycznie przestrzegali ortodoksji pomimo że filozofia bolszewicka była mało konkretna, operowała ogólnikami, była wewnętrznie sprzeczna i nie logiczna. Ojciec Bocheński stwierdzał że celem państwa sowieckiego było narzucenie światu filozofii sowieckiej (a nie zapewnienie obywatelom bezpieczeństwa zewnętrznego i wewnętrznego). Państwo sowieckie narzucało (poddanym władzy sowieckiej) filozofię bolszewicką za pomocą cenzury i podporządkowania wszystkich działań życia filozofii bolszewickiej. To że filozofia bolszewicka jest obowiązkowym przedmiotem nauczania w ZSRR prowadzi do upadku intelektualnego mieszkańców bloku wschodniego. Odmienność bolszewizmu od innych filozofii przejawiała się w tym że bolszewizm wbrew logice łączył skrajny materializm, przyrodnicze spojrzenie na świat, z dialektyczną etyką. W filozofii bolszewickiej dialektyka, będąca wyłączna cechą ducha, jest połączona z zaprzeczaniem jego istnienia . Ten paradoks bolszewizmu miał dla ojca Bocheńskiego charakter demoniczny, o czym świadczyło to że element duchowy i etyczny instrumentalnie służy elementowi materialnemu będącemu zaprzeczeniem wszelkiej etyki. Ta demoniczność połączenia materializmu z dialektyką stanowi najbardziej charakterystyczną cechę systemu. Źródła filozofii bolszewickiej Prorokami bolszewizmu byli: Marks (żyd, doktor filozofii, heglista, zainteresowany ekonomią i socjologia, twórca teorii materializmu dziejowego) i Lenin (Rosjanin [ale nie etniczny], rewolucjonista, ideolog, dyktator, publicysta polityczny, eksternistyczny absolwent prawa) oraz ich naśladowcy Engels (pozbawiony wykształcenia bogaty Niemiec, współpracownik Marksa, który nic oryginalnego nie wniósł do teorii) i Stalin (Rosjanin [właściwie Osetyńczyk], rewolucjonista, absolwent szkółki prawosławnej).Źródłem inspiracji dla proroków bolszewizmu był Hegel. Z Hegla bolszewicy wzięli dialektykę, monizm, skokową ewolucje, walkę przeciwieństw, postęp i rozwój świata, prymat kolektywu nad jednostką, racjonalizm dogmatyczny. Poprzez Hegla bolszewizm był kontynuatorem romantyzmu niemieckiego. Kolejnym źródłem inspiracji dla bolszewików był materializm przyrodniczy XIX wieku (Ludwika Fauerbacha). Z którego bolszewicy zaczerpnęli mechanizm, determinizm, ewolucjonizm, pochwałę postępu naukowo technicznego, nienawiść do metafizyki, idealizmu i religii. Mistyka i religijność rosyjska ukształtowała zaś logiczną i emocjonalną konstrukcje bolszewizmu (specyficznie odmienną od europejskich marksistów) np. fundamentalistyczną nienawiść do religii, bałwochwalczy kult autorytetów (nieznany w euro marksizmie) np. Lenina i Stalina. Te rosyjskie dziedzictwo sprawia że bolszewizm ma religijną naturę. Krytyka filozofii bolszewickiej Filozofia bolszewicka okazał się być skrajnie zacofana (zatrzymała się na etapie XIX wieku), antyreligijna w duchu anachronicznego scjentyzmu, sprzeczna z nauk, naiwnie idealistyczna i nie realistyczna. Bolszewicy w swoich rojeniach filozoficznych ignorowali filozofie współczesną i najważniejszych współczesnych filozofów, ekscytowali się nic nieznaczącym filozoficznym marginesem, manifestowali swoją ogromną ignorancje wobec średniowiecza. Bolszewizm odpowiadał za zatrzymanie rozwoju nauki i utrzymywanie państw bloku wschodniego w zapaści intelektualnej. Zdrowy rozsądek będący cechą cywilizacji zachodniej przejawia się w specyficznym dla cywilizacji zachodniej tworze jakim jest nauka. Naukowy system twierdzeń musi spełniać warunki powszechnie akceptowane w cywilizacji zachodniej (dzięki temu zachód odniósł tak wyjątkowy naukowy sukces na tle innych cywilizacji). Naukowy system twierdzeń musi być: logiczny, jasny i zwarty. Problemy i zagadnienia muszą być stawiane ściśle i jasno, formułowane w terminologii pozbawionej mętności i niedomówień, ze znajomością zagadnienia w literaturze przedmiotu. Propozycje rozwiązania problemów muszą być jednoznaczne i jasno określone. Swoje stanowisko trzeba logicznie uargumentować. Filozofia bolszewicka była nienaukowa. Problemy stawiała niejasno i mętnie (nie wiadomo o co chodzi bolszewikom w wypadku zagadnień idealizmu, realizmu, relacji poznawczej, psychologii człowieka). Bolszewicy mieszali pojęcia i zagadnienia (w wypadku idealizmu, relacji filozofii z innymi naukami). Bolszewizm przejawiał ignorancje w swoich twierdzeniach o metafizyce, determinizmie, indeterminizmie, polemice z Kantem. Bolszewicy nie rozumieją najistotniejszych problemów przez nich rzekomo omawianych, a metoda omawiania ich urąga wprost wszelkim zasadom metody naukowej. Rozwiązania problemów proponowane przez bolszewików były nie prawdopodobnie prymitywne i nie korzystają ze zdobyczy ze zdobyczy nauki europejskiej (np. bolszewicka teoria poznania, ewolucja, psychologia).Filozofia bolszewicka to teoria źle przemyślana, prymitywna, dyletancka, pełna niejasności i sprzeczności. Cała filozofia bolszewicka urąga zasadom naukowym. Wyrazem sprzeczności w filozofii bolszewickiej było jednoczesne uznawanie i realizmu (prawda zdeterminowana stanem faktycznym) i pragmatyzmu (o tym co jest prawdą decydują potrzeby). Styl uzasadnień bolszewickich raził szokującą dogmatyka (dogmaty bolszewickie często podawane były bez uzasadnienia, bolszewicy dowodzili wykorzystując tylko autorytet bolszewickich proroków). Bolszewicy dogmatycznie, bez dowodzenia, głosili że ich przeciwnicy się mylą. Bolszewicy ignorowali całkowicie europejską naukę, nie odwołują się do niej. Filozofia bolszewicka nie składała się z naukowych studiów (nie było w niej uzasadnionych tez), składała się za to z bolszewickich dogmatów wiary (z tym że w przeciwności do Katechizmu Kościoła Katolickiego dogmaty bolszewickie były niejasne, mętne i pełne sprzeczności). Dogmatyzm bolszewicki pojawiał się w braku problematyki, braku dowodów, dogmatyzmie, powoływaniu się na autorytety. Filozofia bolszewicka nie ma żadnych cech systemu naukowego, trudno ją nawet z powodu dogmatyzmu uznać za filozofie. Bolszewicy zamiast krytyki naukowej, epatowali przeciwników wulgarnymi wyzwiskami. Bolszewicy głosili że tylko ich filozofia była postępowa a inne filozofie były reakcjonistyczne i wsteczne. W rzeczywistości wszystkie tezy filozofii bolszewickiej obecne były i w innych filozofiach (tyle że nie były tak prymitywnie argumentowane) jak to robią bolszewicy. Dodatkowo bolszewickie dogmat o postępowości proletariatu nie znalazł potwierdzenia w rzeczywistości. Filozofia bolszewicka była więc skrajnym wyrazem prymitywizmu i zacofania. Podczas gdy na początku XX wieku nastąpił kryzys nauki podczas którego zarzucono dotychczas uznawane za pewne teorie, zarzucono scjentyzm, pojawiła się nowoczesna krytyka naukowa, bolszewicy trwali w swym zabobonie o pełnej poznawalności świata, determinizmie, przekonanie o skończoności świata, oraz w zabobonie o metodach nauk przyrodniczych jako jedynej drodze do prawdy. Bolszewicka wizja nauki okazała się anachroniczna i skrajnie zacofana. Bolszewizm stał w sprzeczności ze zdobyczami nauki. Współczesne ideały etyczne na zachodzie opierały się na humanizmie, zakładały ze istnieje ponad przyrodniczy świat (idei i bezwzględnie obowiązującej etyki) determinujący naukę, sztukę, etykę i religie. Ideały zachodu szanowały godność człowieka zakładając że człowiek ma wyższy status niż przyroda i ma przyrodzone prawa. Bolszewicy zaprzeczyli ideałom etycznym zachodu, istnieniu ponad przyrodniczego świata, istnieniu ideałów (spowodowało top bolszewicką walkę z religią uznawana przez bolszewików za instrument klasowego ucisku). Zdaniem bolszewików człowiek nie jest zdolny do niczego prócz odbierania bodźców świata zewnętrznego, a wartości ponad przyrodnicze (prawda, piękno, dobro) nie istnieją. Bolszewicy w swym anty personalizmie negowali humanizm, szacunek dla osoby ludzkiej i wolność jednostki. Człowiek był dla bolszewików tylko instrumentem realizacji interesów klasowych (czym kontynuowali heglizm który podporządkowywał człowieka społeczeństwu, które miało być duchem podmiotowym i absolutem).Sprzeczność bolszewizmu z nauką objawiła się też poprzez podporządkowanie nauki interesom partii bolszewickiej. Nieetyczność bolszewizmu była widoczna w traktowanie etyki i estetyki (sztuki) tylko jako instrument realizacji interesów partii bolszewickiej. Podczas gdy na zachodzie uznawano religie za istotny składnik rzeczywistości, bolszewicy dążyli do zniszczenia religii. Bolszewizm dążył do zniszczenia burżuazyjnego świata bo był antydemokratyczny podczas gdy demokracja zachodnia uznawała szacunek dla osoby ludzkiej za wartość. Bolszewizm zwalczał wolność (bo zdaniem bolszewików wolność służyła utrzymania jarzma klasy posiadającej) i równość (bo interes proletariatu jest nadrzędny).Błędem było uznawanie idei bolszewików za szlachetne tylko wprowadzane nie szlachetnymi metodami. W rzeczywistości idee bolszewików sprzeczne były ze wszystkim co świat zachodu uznaje za wartościowe, szlachetne i piękne. Jan BodakowskiFilozofia Bolszewicka AUTOR: Józef Bocheński OPIS: Książka w bardzo dobrym stanie, nowa Oprawa miękka Wydanie 1 Liczba stron: 110 Wydawnictwo Antyk Marcin Dybowski EAN / ISBN 9788389920344

Sklep: otoksiazka24.pl

Uciekałem pięć razy - Jones John Elwyn - 2858081316

37,71 zł

Uciekałem pięć razy - Jones John Elwyn

Książki & Multimedia > Książki

Opis - Wspomnienia Walijczyka, który po ucieczce z niewoli walczył u boku Polaków John Elwyn Jones trafił podczas II wojny światowej do niemieckiego obozu jenieckiego na terenie dzisiejszej Polski. Stąd podejmował kolejne próby ucieczki, z których dopiero piąta zakończyła się sukcesem. Autor opowiada o swoich przeżyciach językiem żywym i dynamicznym, przywodzącym na myśl powieść przygodową. Jako nieustraszony młody człowiek nie poddaje się. Uparcie dąży ku wolności. Pragnie walczyć w obronie bliskich mu wartości. Szczególnie interesujący jest obszerny wątek polski " romans i potajemne małżeństwo z Polką, decyzja o wstąpieniu do Armii Krajowej, udział w walkach pod Bichniowem, a wreszcie kolejne próby ucieczki zwieńczone przedostaniem się na szwedzki statek oraz powrót do Polski w latach osiemdziesiątych. Uciekałem pięć razy to nie tylko wciągająca historia osobista, ale jedyne w swoim rodzaju świadectwo zafascynowanego Polską Brytyjczyka, który przybliża wojenne losy Polaków swoim rodakom. Na koniec stawia im niewygodne pytanie: Co my, Brytyjczycy, tak naprawdę wiemy o cierpieniu i okrucieństwach II wojny światowej" W 1997 r. książka Jonesa została sfilmowana przez TVP w koprodukcji z walijskim kanałem S4C. Miniserial Wojenna narzeczona był wielokrotnie emitowany na polskiej antenie. W roli Johna Elwyna wystąpił Huw Garmon, znany z nominowanego do Oscara filmu Hedd Wyn (1992). W marcu 2015 r. wystawiono w Walii adaptację teatralną książki, która w języku polskim ukazuje się po raz pierwszy. John Elwyn Jones (1921"2008) urodził się w Dolgellau na północy Walii. W wieku osiemnastu lat wstąpił do Gwardii Walijskiej. W 1940 r. dostał się do niewoli niemieckiej i trafił do obozu na terenie Polski. Tu wziął potajemny ślub z Cecylią Grygier ("Celinką"), która wkrótce zaginęła. Po udanej ucieczce walczył u boku Polaków, a następnie przez Szczecin przedostał się do Szwecji i Wielkiej Brytanii, gdzie został odznaczony medalem DCM. W latach 1957-1964 służył w siłach powietrznych, a po odejściu na emeryturę pracował jako nauczyciel w rodzinnym Dolgellau. W latach siedemdziesiątych rozpoczął działalność literacko-tłumaczeniową. Przełożył na walijski m.in. nowele Bolesława Prusa i Henryka Sienkiewicza, Popiół i diament Jerzego Andrzejewskiego oraz wiersze Zbigniewa Herberta. Spisał również swoje wspomnienia wojenne. Życie dopisało do historii Jonesa niezwykły epilog: w 1997 r., po wyemitowaniu opartego na Uciekałem pięć razy serialu, TVP otrzymała list od syna "Celinki?... Nigdy nie miałem okazji spotkać ludzi bardziej lojalnych, odważnych i honorowych. John Elwyn Jones o Polakach Nazwa - Uciekałem pięć razy Oryginalny tytuł - Pum cynnig i Gymro Autor - Jones John Elwyn Oprawa - Miękka Wydawca - Replika Kod ISBN - 9788376746180 Kod EAN - 9788376746180 Rok wydania - 2017 Język - polski Tłumacz - Listewnik Marta Format - 14.5x20.5cm Ilość stron - 328 Podatek VAT - 5% Premiera - 2017-10-24

Sklep: InBook.pl

Współczesne systemy polityczne - 2853802901

38,61 zł

Współczesne systemy polityczne WYDAWNICTWO NAUKOWE PWN

Prawo / Nauki polityczne

Nowe uzupełnione wydanie cieszącego się dużą popularnością podręcznika prezentującego współczesne systemy polityczne. Głównym celem książki jest przedstawienie zasad, instytucji ustrojowych i mechanizmów funkcjonowania współczesnych państw demokratycznych na przykładzie: Francji, Hiszpanii, Niemiec, Rosji, Stanów Zjednoczonych, Szwajcarii, Szwecji, Wielkiej Brytanii i Włoch. Omówione zostały: rozwiązania instytucjonalno-prawne, ewolucja systemu politycznego wybranych państw, konstytucja oraz zasady ustrojowe, władza ustawodawcza, wykonawcza i sądownicza, system partyjny. Książka z serii politologicznej dla studentów politologii, stosunków międzynarodowych, europeistyki, dziennikarstwa, nauk społecznych, a także dla wszystkich zawodowo zainteresowanych polityką.

Sklep: Literacka.pl

Podróżnicy bez mapy i paszportu - Tomasz Szerszeń - 2836961472

32,63 zł

Podróżnicy bez mapy i paszportu - Tomasz Szerszeń

Książki & Multimedia > Książki

Opis - Najbardziej ekscytujące podróże to te, które odbywamy bez mapy i paszportu, bez z góry założonego planu, gdy poddajemy się poczuciu dezorientacji, wyobcowania. Podróżując w ten sposób, możemy, choć na moment, zapomnieć o wyznaczonych drogach i znajdujących się przy nich drogowskazach: u źródeł takiej podróży leży pragnienie obalenia granic, wymknięcia się pętającym nas ograniczeniom, regułom i hierarchiom... Przygoda, o której opowiada ta książka, odnosi się właśnie do takiego doświadczenia: przewodnikiem i jej głównym bohaterem jest Michel Leiris (1901-1990) - francuski pisarz, antropolog, etnograf, podróżnik, krytyk sztuki, kolekcjoner, poeta, surrealista. Postać symbolizująca intelektualne meandry poprzedniego wieku, utożsamiająca jego złożoność. Wraz z Leirisem podróżujemy - między Paryżem, Afryką i Karaibami - po bocznych ścieżkach międzywojennej francuskiej awangardy, ukazanej w swych skomplikowanych związkach z antropologią, etnografią, literaturą i kolonializmem. Jednym z przystanków tej podróży jest także legendarne, paradygmatyczne dla sztuki współczesnej pismo 'Documents'. Nazwa - Podróżnicy bez mapy i paszportu Autor - Tomasz Szerszeń Oprawa - Miękka Wydawca - słowo/obraz terytoria Kod ISBN - 9788374532464 Kod EAN - 9788374532464 Rok wydania - 2015 Język - polski Format - 15.5x24.0cm Ilość stron - 270 Podatek VAT - 5% Premiera - 2015-03-09

Sklep: InBook.pl

szukaj w Kangoo krainaksiazek prawo ustrojowe niemiec 20106462

Sklepy zlokalizowane w miastach: Warszawa, Kraków, Łódź, Wrocław, Poznań, Gdańsk, Szczecin, Bydgoszcz, Lublin, Katowice

Szukaj w sklepach lub całym serwisie

1. Sklepy z krainaksiazek prawo ustrojowe niemiec 20106462

2. Szukaj na wszystkich stronach serwisu

t1=0.114, t2=0, t3=0, t4=0.022, t=0.114

Dla sprzedawców

copyright © 2005-2024 Sklepy24.pl  |  made by Internet Software House DOTCOM RIVER