naszaszkolna kultura a ekonomia 485254

- znaleziono 1358 produktów w 48 sklepach

Kultura a ekonomia - 2825067409

39,00 zł

Kultura a ekonomia cedewu

Nauki humanistyczne >Kulturoznawstwo. Antropologia

Dopóki na polskim rynku wydawniczym funkcjonował termin

Sklep: Prolibri.pl

Kultura a ekonomia - Marian Noga - 2850616205

36,51 zł

Kultura a ekonomia - Marian Noga

Książki & Multimedia > Książki

Opis - Do­pó­ki na pol­skim ryn­ku wy­daw­ni­czym funk­cjo­no­wał ter­min ,,eko­no­mi­ka kul­tu­ry", wszyst­ko by­ło ja­sne. Jest to bo­wiem dys­cy­pli­na na­uko­wa zaj­mu­ją­ca się jed­ną z branż go­spo­dar­ki, czy­li sek­to­rem kul­tu­ry. Gdy na­to­miast na tym ryn­ku po­ja­wi­ły się pra­ce okre­śla­ne ja­ko ,,e­ko­no­mia kul­tu­ry", któ­re w dal­szym cią­gu zaj­mo­wa­ły się or­ga­ni­za­cją i za­rzą­dza­niem sek­to­ra kul­tu­ry, pła­ca­mi ar­ty­stów, sub­sy­dio­wa­niem kul­tu­ry, me­ce­na­tem kul­tu­ry, po­li­ty­ką kul­tu­ralną pań­stwa, to na­stą­piło za­mien­ne uży­wa­nie okre­śleń ,,eko­no­mi­ka kul­tu­ry" i ,,e­ko­no­mia kul­tu­ry" w spo­sób nie­upra­wo­moc­nio­ny. Au­tor zde­cy­do­wa­nie odróż­nia eko­no­mi­kę kul­tu­ry od eko­no­mii kul­tu­ry. O ile eko­no­mi­ka kul­tu­ry, ja­ko eko­no­mi­ka bran­żo­wa, zaj­mu­je się sek­to­rem kul­tu­ry al­bo - jak współ­cze­śnie mó­wią - prze­my­sła­mi kre­atyw­ny­mi, wśród któ­rych są prze­my­sły kul­tu­ry, to eko­no­mia kul­tu­ry zaj­mu­je się wpły­wem kul­tu­ry na go­spo­da­ro­wa­nie i go­spo­dar­kę, a tym sa­mym na do­bro­byt jed­nost­ki i spo­łe­czeń­stwa. Ter­min ,,e­ko­no­mia kul­tu­ry" nie bar­dzo mi się po­do­ba, bo jest to kal­ka ,,so­cjo­lo­gii kul­tu­ry", a prze­cież kul­tu­ra jest pod­sta­wo­wym obiek­tem ba­dań so­cjo­lo­gii, czy­li w pew­nym uprosz­cze­niu, kul­tu­ra jest so­cjo­lo­gią, a so­cjo­lo­gia kul­tu­rą. Po­nad­to w ję­zy­ku po­tocz­nym eko­no­mia mo­że być sy­no­ni­mem oszczę­dza­nia. Stąd zbit­ka ,,e­ko­no­mia kul­tu­ry" ni­cze­go nie wy­ja­śnia, a wręcz za­ciem­nia to, co chcie­li­by­śmy wy­ja­śnić. Dla­te­go też na­zwa­łem tę mo­no­gra­fię ,,Kul­tu­ra a eko­no­mia", do­wo­dząc w niej, że na pro­gu XXI wie­ku nie wy­star­czy za­dbać o cią­gły, zrów­no­wa­żo­ny roz­wój i wzrost go­spo­dar­czy, ale trze­ba ko­niecz­nie przejść z pe­ry­fe­riów do cen­trum świa­to­we­go sys­te­mu go­spo­dar­cze­go, gdzie na­stą­pi peł­na sa­mo­re­ali­za­cja jed­nost­ki i spo­łe­czeń­stwa. To przej­ście nie mo­że od­być się bez udzia­łu kul­tu­ry i do­ty­czy to tak­że Pol­ski. Nazwa - Kultura a ekonomia Autor - Marian Noga Oprawa - Miękka Wydawca - CeDeWu Kod ISBN - 9788375566215 Kod EAN - 9788375566215 Rok wydania - 2014 Język - polski Format - 16.5x23.5cm Ilość stron - 152 Podatek VAT - 5%

Sklep: InBook.pl

Kultura a ekonomia - 1897916937

33,20 zł

Kultura a ekonomia cedewu

Książki naukowe>Ekonomia

Dopóki na polskim rynku wydawniczym funkcjonował termin

Sklep: Madbooks.pl

Kultura A Ekonomia - 2850513666

31,99 zł

Kultura A Ekonomia CEDEWU

Książki>Nauki społeczne, humanistyczne, ekonomiczne>Ekonomia i BiznesKsiążki>Wydawnictwa naukowe i popularno-naukoweKsiążki>Nauki społeczn...

0x00fa0c2400000000

Sklep: Gigant.pl

Kultura a ekonomia - 2857678974

34,70 zł

Kultura a ekonomia CeDeWu

Biznes, EkonomiaKultura. Cywilizacja. EtnografiaWydawnictwa naukowe i popularno-naukoweEkonomia

Dopóki na polskim rynku wydawniczym funkcjonował termin ekonomika kultury, wszystko było jasne. Jest to bowiem dyscyplina naukowa zajmująca się jedną z branż gospodarki, czyli sektorem kultury. Gdy natomiast na tym rynku pojawiły się prace określane jako  ekonomia kultury, które w dalszym ciągu zajmowały się organizacją i zarządzaniem sektora kultury, płacami artystów, subsydiowaniem kultury, mecenatem kultury, polityką kulturalną państwa, to nastąpiło zamienne używanie określeń  ekonomika kultury i ekonomia kultury w sposób nieuprawomocniony. Autor zdecydowanie odróżnia ekonomikę kultury od ekonomii kultury. O ile ekonomika kultury, jako ekonomika branżowa, zajmuje się sektorem kultury albo jak współcześnie mówią przemysłami kreatywnymi, wśród których są przemysły kultury, to ekonomia kultury zajmuje się wpływem kultury na gospodarowanie i gospodarkę, a tym samym na dobrobyt jednostki i społeczeństwa. Termin ekonomia kultury nie bardzo mi się podoba, bo jest to kalka socjologii kultury, a przecież kultura jest podstawowym obiektem badań socjologii, czyli w pewnym uproszczeniu, kultura jest socjologią, a socjologia kulturą. Ponadto w języku potocznym ekonomia może być synonimem oszczędzania. Stąd zbitka ekonomia kultury niczego nie wyjaśnia, a wręcz zaciemnia to, co chcielibyśmy wyjaśnić. Dlatego też nazwałem tę monografię Kultura a ekonomia, dowodząc w niej, że na progu XXI wieku nie wystarczy zadbać o ciągły, zrównoważony rozwój i wzrost gospodarczy, ale trzeba koniecznie przejść z peryferiów do centrum światowego systemu gospodarczego, gdzie nastąpi pełna samorealizacja jednostki i społeczeństwa. To przejście nie może odbyć się bez udziału kultury i dotyczy to także Polski.

Sklep: Booknet.net.pl

Ekonomia Kultury Przewodnik Krytyki Politycznej - Praca zbiorowa - 2837046110

27,53 zł

Ekonomia Kultury Przewodnik Krytyki Politycznej - Praca zbiorowa

Książki & Multimedia > Książki

Opis - Kto powinien finansować festiwale filmowe, wystawy, przedstawienia teatralne ? państwo czy prywatne fundacje? Po co współczesnej demokracji silne media publiczne? A nowe media? Czy państwo powinno je wspierać? Co zrobić, żeby internet nie tylko dostarczał rozrywkę? Dlaczego kultura sieci przynosi zmianę cywilizacyjną? I wreszcie ? na czym polega krytyczna funkcja kultury na początku XXI wieku?Ekonomia kultury przybliża najnowsze światowe trendy w myśleniu o roli kultury. Przewodnik zawiera wybór tekstów zachodnich, definicje pojęć, omówienia teorii ?żywych klasyków? (Richarda Floridy, Chrisa Andersona), a także analizy polskich realiów i szkice projektów zmian. Wśród autorów są naukowcy, dziennikarze, teoretycy i twórcy: m.in. Beata Stasińska, Jacek Żakowski, Edwin Bendyk, Maciej Gdula, Maciej Nowak. Nazwa - Ekonomia Kultury Przewodnik Krytyki Politycznej Autor - Praca zbiorowa Oprawa - Miękka Wydawca - Wydawnictwo Krytyki Politycznej Kod ISBN - 9788361006053 Kod EAN - 9788361006053 Wydanie - 1 Rok wydania - 2010 Język - polski Seria wydawnicza - Przewodniki Krytyki Politycznej Format - 12.0x16.5cm Ilość stron - 352 Podatek VAT - 5% Premiera - 2010-11-26

Sklep: InBook.pl

Ekonomia Kultury Przewodnik Krytyki Politycznej - 2825707568

31,10 zł

Ekonomia Kultury Przewodnik Krytyki Politycznej Wydawnictwo Krytyki Politycznej

Socjologia. SpołeczeństwoKultura. Cywilizacja. EtnografiaPublicystyka, esej zagranicznyPublicystyka, esej polskiEkonomia

Kto powinien finansować festiwale filmowe, wystawy, przedstawienia teatralne ? państwo czy prywatne fundacje? Po co współczesnej demokracji silne media publiczne? A nowe media? Czy państwo powinno je wspierać? Co zrobić, żeby internet nie tylko dostarczał rozrywkę? Dlaczego kultura sieci przynosi zmianę cywilizacyjną? I wreszcie ? na czym polega krytyczna funkcja kultury na początku XXI wieku?Ekonomia kultury przybliża najnowsze światowe trendy w myśleniu o roli kultury. Przewodnik zawiera wybór tekstów zachodnich, definicje pojęć, omówienia teorii ?żywych klasyków? (Richarda Floridy, Chrisa Andersona), a także analizy polskich realiów i szkice projektów zmian. Wśród autorów są naukowcy, dziennikarze, teoretycy i twórcy: m.in. Beata Stasińska, Jacek Żakowski, Edwin Bendyk, Maciej Gdula, Maciej Nowak.

Sklep: Booknet.net.pl

Ekonomia i kultura - 2825713287

28,50 zł

Ekonomia i kultura Narodowe Centrum Kultury

Biznes, EkonomiaKultura. Cywilizacja. EtnografiaWydawnictwa naukowe i popularno-naukoweEkonomia

Książka Davida Throsby'ego to klasyczna już pozycja dla wszystkich zainteresowanych kulturą i jej związkami z ekonomią. Precyzyjna analiza, erudycja w zakresie teorii, a przy tym klarowność stylu tworzą atrakcyjną propozycję dla naukowców, badaczy, studentów, organizatorów życia kulturalnego, a także... ekonomistów, których wiedza o omawianych zagadnieniach nie jest zbyt rozległa. Throsby uświadamia czytelnikom, że hasło "kultura się liczy" nie jest pozbawionym znaczenia sloganem, ale ma głęboki sens rozwojowy. prof. Tadeusz Kowalski, Uniwersytet Warszawski

Sklep: Booknet.net.pl

Ekonomia kultury. Przewodnik Krytyki Politycznej - 2829729279

34,90 zł

Ekonomia kultury. Przewodnik Krytyki Politycznej Wydawnictwo Krytyki Politycznej

Inne

Kto powinien finansować festiwale filmowe, wystawy, przedstawienia teatralne - państwo czy prywatne fundacje? Po co współczesnej demokracji silne media publiczne? A nowe media? Czy państwo powinno je wspierać? Co zrobić, żeby internet nie tylko dostarczał rozrywkę? Dlaczego kultura sieci przynosi zmianę cywilizacyjną? I wreszcie - na czym polega krytyczna funkcja kultury na początku XXI wieku? "Ekonomia kultury" przybliża najnowsze światowe trendy w myśleniu o roli kultury. Przewodnik zawiera wybór tekstów zachodnich, definicje pojęć, omówienia teorii "żywych klasyków" (Richarda Floridy, Chrisa Andersona), a także analizy polskich realiów i szkice projektów zmian. Wśród autorów są naukowcy, dziennikarze, teoretycy i twórcy: m.in. Beata Stasińska, Jacek Żakowski, Edwin Bendyk, Maciej Gdula, Maciej Nowak.

Sklep: Maklerska.pl

Ekonomia Kultury Przewodnik Krytyki Politycznej - 2843527515

23,94 zł

Ekonomia Kultury Przewodnik Krytyki Politycznej WYDAWNICTWO KRYTYKI POLITYCZNEJ

Nauka / Ekonomia, biznes

Kto powinien finansować festiwale filmowe, wystawy, przedstawienia teatralne – państwo czy prywatne fundacje? Po co współczesnej demokracji silne media publiczne? A nowe media? Czy państwo powinno je wspierać? Co zrobić, żeby internet nie tylko dostarczał rozrywkę? Dlaczego kultura sieci przynosi zmianę cywilizacyjną? I wreszcie – na czym polega krytyczna funkcja kultury na początku XXI wieku? Ekonomia kultury przybliża najnowsze światowe trendy w myśleniu o roli kultury. Przewodnik zawiera wybór tekstów zachodnich, definicje pojęć, omówienia teorii „żywych klasyków” (Richarda Floridy, Chrisa Andersona), a także analizy polskich realiów i szkice projektów zmian. Wśród autorów są naukowcy, dziennikarze, teoretycy i twórcy: m.in. Beata Stasińska, Jacek Żakowski, Edwin Bendyk, Maciej Gdula, Maciej Nowak.

Sklep: Literacka.pl

Ekonomie i kultury - Wilk Richard R., Cliggett Lisa - 2847264818

38,30 zł

Ekonomie i kultury - Wilk Richard R., Cliggett Lisa

Książki & Multimedia > Książki

Opis - Książka Ekonomie i kultury jest kompletnym podręcznikiem do antropologii ekonomicznej. Zawiera zarówno główne teorie, jak i przykłady ich zastosowania w interpretacji konkretnych zjawisk. Autorzy referują wybrany materiał w sposób krytyczny, a na końcu książki proponują własne spojrzenie.Książka Richarda R. Wilka i L Cligett stanowi najnowsze, pierwsze usystematyzowane w wystarczającym stopniu, do tego autorskie, opracowanie o charakterze podręcznika akademickiego z zakresu antropologii ekonomicznej. Cechuje ją wysoka jakość merytoryczna i koresponduje z programami nauczania kilku kierunków studiów (ekonomii, zarządzania, etnologii i antropologii kulturowej, kulturoznawstwa, itp.). (?) Przyjęty zakres przedmiotowy podręcznika, obrazuje specyfikę antropologii ekonomicznej w rodzinie nauk antropologicznych, wskazuje stopień jej uwikłania w motywacje i banalne na pozór codzienne życie ludzi. Przedstawia podstawowe problemy i pytania badawcze tej subdyscyplinyZ recenzji prof. dr hab. Ryszarda Vorbicha Nazwa - Ekonomie i kultury Autor - Wilk Richard R., Cliggett Lisa Oprawa - Miękka Wydawca - Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego Kod ISBN - 9788323331650 Kod EAN - 9788323331650 Rok wydania - 2011 Język - polski Tłumacz - Gilewicz Joanna Seria wydawnicza - CULTURA Format - 15.0x23.0cm Ilość stron - 260 Podatek VAT - 5%

Sklep: InBook.pl

Ekonomia Kultury. Przewodnik Krytyki Politycznej - 2822322435

24,96 zł

Ekonomia Kultury. Przewodnik Krytyki Politycznej Wydawnictwo Krytyki Politycznej

Literatura / Literatura faktu, reportaż

Kto powinien finansować festiwale filmowe, wystawy, przedstawienia teatralne ? państwo czy prywatne fundacje? Po co współczesnej demokracji silne media publiczne? A nowe media? Czy państwo powinno je wspierać? Co zrobić, żeby internet nie tylko dostarczał rozrywkę? Dlaczego kultura sieci przynosi zmianę cywilizacyjną? I wreszcie ? na czym polega krytyczna funkcja kultury na początku XXI wieku?Ekonomia kultury przybliża najnowsze światowe trendy w myśleniu o roli kultury. Przewodnik zawiera wybór tekstów zachodnich, definicje pojęć, omówienia teorii ?żywych klasyków? (Richarda Floridy, Chrisa Andersona), a także analizy polskich realiów i szkice projektów zmian. Wśród autorów są naukowcy, dziennikarze, teoretycy i twórcy: m.in. Beata Stasińska, Jacek Żakowski, Edwin Bendyk, Maciej Gdula, Maciej Nowak.

Sklep: Booksnet.pl

Instytucje muzealne z perspektywy ekonomii kultury - Monika Murzyn-Kupisz - 2843434393

27,03 zł

Instytucje muzealne z perspektywy ekonomii kultury - Monika Murzyn-Kupisz

Książki & Multimedia > Książki

Opis - Dla przedstawicieli nauk społeczno-ekonomicznych placówki muzealne są szczególnym rodzajem przedsiębiorstw non-profit. Działalność muzeów, prowadzona w kontekście szerokiej gamy uwarunkowań o charakterze ekonomicznym i pozaekonomicznym, jest wypadkową wielości funkcji i specyficznych celów kolekcjonerskich, konserwatorskich, naukowych, edukacyjnych, integracyjnych, tożsamościowych, wizerunkowych oraz w zakresie przyciągania publiczności i stymulowania ruchu turystycznego, stawianych przed nimi przez muzealników, organizatorów i społeczeństwo. Definiując obszary badawcze ekonomii muzeów, w książce pokazano, iż jest to już dość dobrze ugruntowane pole badań w ramach ekonomii kultury, łączące się ze spojrzeniem na tego typu instytucje w szerszym kontekście rozwoju cywilizacyjnego. Wkład ekonomistów w rozważania na temat muzeów nie dotyczy zatem, wbrew stereotypowym oczekiwaniom, oceny krótkoterminowej efektywności finansowej muzeów, lecz polega przede wszystkim na wskazywaniu potencjalnych uwarunkowań i implikacji podejmowania decyzji oraz wyborów związanych z działalnością muzeów i dążeniem przez nie do osiągnięcia złożonych celów. Opracowanie to jest pierwszą na polskim rynku wydawniczym publikacją łączącą refleksje teoretyczne z zakresu ekonomii muzeów ze szczegółowymi badaniami empirycznymi prowadzonymi na terenie Polski. Zgłębiając jedną z ważnych kwestii dotyczących muzeów, obecną w dyskursie z zakresu ekonomii kultury, posługując się zarówno danymi zastanymi, jak i wynikami autorskich badań studiów przypadku, w opracowaniu omówiono determinanty popytu prywatnego i społecznego na muzea. Szczegółowej analizie poddano problem interesariuszy muzeów oraz wartościowania muzeów przez ich szeroko rozumianą publiczność, w tym kwestie skłonności do wnoszenia opłat na rzecz muzeów w formie biletów za wstęp oraz podatków, a także sprawę wkładu muzeów w budowanie i wzmacnianie kapitału społecznego w kontekście lokalnym i regionalnym. Nazwa - Instytucje muzealne z perspektywy ekonomii kultury Autor - Monika Murzyn-Kupisz Oprawa - Miękka Wydawca - Universitas Kod ISBN - 9788324227471 Kod EAN - 9788324227471 Rok wydania - 2016 Język - polski Format - 16.5x24.0cm Ilość stron - 396 Podatek VAT - 5% Premiera - 2016-10-31

Sklep: InBook.pl

Ekonomie i kultury - 2843149114

34,71 zł

Ekonomie i kultury Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego

/ Książki naukowe i popularnonaukowe / Sztuka, kultura i etnologia

Książka Ekonomie i kultury jest kompletnym podręcznikiem do antropologii ekonomicznej. Zawiera zarówno główne teorie, jak i przykłady ich zastosowania w interpretacji konkretnych zjawisk. Autorzy referują wybrany materiał w sposób krytyczny, a na końcu książki proponują własne

Sklep: Wieszcz.pl

Instytucje muzealne z perspektywy ekonomii kultury - 2845069318

39,90 zł

Instytucje muzealne z perspektywy ekonomii kultury universitas

Nauki humanistyczne >Kulturoznawstwo. Antropologia

Dla przedstawicieli nauk społeczno-ekonomicznych placówki muzealne są szczególnym rodzajem przedsiębiorstw non-profit. Działalność muzeów, prowadzona w kontekście szerokiej gamy uwarunkowań o charakterze ekonomicznym i pozaekonomicznym, jest wypadkową wielości funkcji i specyficznych celów kolekcjonerskich, konserwatorskich, naukowych, edukacyjnych, integracyjnych, tożsamościowych, wizerunkowych oraz w zakresie przyciągania publiczności i stymulowania ruchu turystycznego, stawianych przed nimi przez muzealników, organizatorów i społeczeństwo. Definiując obszary badawcze ekonomii muzeów, w książce pokazano, iż jest to już dość dobrze ugruntowane pole badań w ramach ekonomii kultury, łączące się ze spojrzeniem na tego typu instytucje w szerszym kontekście rozwoju cywilizacyjnego. Wkład ekonomistów w rozważania na temat muzeów nie dotyczy zatem, wbrew stereotypowym oczekiwaniom, oceny krótkoterminowej efektywności finansowej muzeów, lecz polega przede wszystkim na wskazywaniu potencjalnych uwarunkowań i implikacji podejmowania decyzji oraz wyborów związanych z działalnością muzeów i dążeniem przez nie do osiągnięcia złożonych celów. Opracowanie to jest pierwszą na polskim rynku wydawniczym publikacją łączącą refleksje teoretyczne z zakresu ekonomii muzeów ze szczegółowymi badaniami empirycznymi prowadzonymi na terenie Polski. Zgłębiając jedną z ważnych kwestii dotyczących muzeów, obecną w dyskursie z zakresu ekonomii kultury, posługując się zarówno danymi zastanymi, jak i wynikami autorskich badań studiów przypadku, w opracowaniu omówiono determinanty popytu prywatnego i społecznego na muzea. Szczegółowej analizie poddano problem interesariuszy muzeów oraz wartościowania muzeów przez ich szeroko rozumianą publiczność, w tym kwestie skłonności do wnoszenia opłat na rzecz muzeów w formie biletów za wstęp oraz podatków, a także sprawę wkładu muzeów w budowanie i wzmacnianie kapitału społecznego w kontekście lokalnym i regionalnym....

Sklep: Prolibri.pl

szukaj w Kangoo naszaszkolna kultura a ekonomia 485254

Sklepy zlokalizowane w miastach: Warszawa, Kraków, Łódź, Wrocław, Poznań, Gdańsk, Szczecin, Bydgoszcz, Lublin, Katowice

Szukaj w sklepach lub całym serwisie

1. Sklepy z naszaszkolna pl kultura a ekonomia 485254

2. Szukaj na wszystkich stronach serwisu

t1=0.089, t2=0, t3=0, t4=0.018, t=0.09

Dla sprzedawców

copyright © 2005-2017 Sklepy24.pl  |  made by Internet Software House DOTCOM RIVER