Udane zakupy internetowe Pomoc konsumencka Reklamacja i zwrot towaru Wiadomości konsumenckie

Gustaw podpowiada

Sklep internetowy odpowiada przez okres dwóch lat za wady, czyli niezgodność towaru z umową i jest to niezależne od udzielonej przez producenta gwarancji, która zwykle jest jednoroczna.Gustaw podpowiada jak robić bezpiecznie zakupy w internecie

zobacz więcej podpowiedzi

Wiadomości eCommerce

E-commerce krajowy i transgraniczny – wyzwania branży na polskim i europejskim rynku

Wprowadzenie systemu polubownego rozwiązywania sporów konsumenckich, czy internetowej platformy ODR to kolejne wyzwania, jakie czekają w najbliższym czasie branżę e-commerce. Ich analiza była celem konferencji zorganizowanej przez Europejskie Centrum Konsumenckie (ECK) oraz Trusted Shops 2 października br., podczas której omówiono także zagadnienia praktyczne dotyczące stosowania nowej ustawy o prawach konsumenta w e-commerce – reklamacje, odstąpienie od umowy i zwroty towarów.

Katarzyna Słupek
DI, 03-10-2015

Klient z nowymi prawami. Zakupy będą łatwiejsze [Wyjaśniamy]

Polscy konsumenci dostali pod choinkę wspaniały prezent - sporo nowych, mocniej chroniących ich przepisów. Zakupy mają być jeszcze łatwiejsze i przyjemniejsze.

Jakub Wątor
wyborcza.biz, 30-12-2014

SafeBuy.pl zadba o większą przejrzystość warunków sprzedaży w polskich e-sklepach

Według twórców SafeBuy.pl tradycyjna certyfikacja sklepów internetowych to pracochłonny i kosztowny proces, który tak naprawdę niewiele daje e-konsumentom. Lepszą alternatywą ma być stworzony przez nich kodeks dobrych praktyk.

Liwia Klich
DI, 10-12-2014

zobacz więcej wiadomości

Gustaw KUPUJMY Z ZIMNĄ GŁOWĄ
Ze względu na brak fizycznego kontaktu z internetowym sprzedawcą, włączmy naszą intuicję wybierając miejsce na zakupy - w przypadku najmniejszych wątpliwości szukajmy dalej - w sieci nie brakuje wiarygodnych sprzedawców.

NAJPIERW PORÓWNANIE CEN
W internecie funkcjonują liczne sklepy, dlatego zanim zdecydujemy się na zakupy porównajmy ceny w różnych miejscach, zwracając przy tym uwagę na koszty dodatkowe jak np. koszt transportu, a przede wszystkim czy wybrany najtańszy sklep internetowy i jego oferta wydają się być wystarczająco wiarygodne.

SPRAWDZAJMY REGULAMIN
Sklepy internetowe są ustawowo zobligowane udostępnić regulamin serwisu i warunki umowy, dlatego zanim zrobimy zakupy sprawdźmy te dokumenty przynajmniej wyrywkowo - jeśli cokolwiek wyda nam się dziwne lub niezrozumiałe wówczas kupujmy gdzie indziej.

SPRAWDZAJMY DANE SKLEPU
Sklepy internetowe są ustawowo zobligowane podać do wiadomości kupującego pełną nazwę przedsiębiorstwa i jego adres oraz organ rejestrowy działalności gospodarczej (sąd lub urząd miasta) wraz z numerem rejestru, pod którym go zarejestrowano - brak tych danych na stronie sklepu może sugerować nielegalną działalność właściciela sklepu.

DOKUMENTACJA ZAMÓWIENIA
Zawsze dokumentujmy zakupy internetowe i drukujmy wszystkie istotne informacje jak opis towaru wraz z ceną, formularz zamówienia, regulamin i warunki umowy oraz wszystkie dane, jakie identyfikują sklep internetowy w tym w szczególności nr wpisu do ewidencji gospodarczej lub KRS.

MAMY 14 DNI NA REZYGNACJĘ
Możemy zrezygnować z internetowych zakupów bez jakiejkolwiek przyczyny, odsyłając zakupiony towar wraz z oświadczeniem o odstąpieniu od umowy w terminie do 14 dni licząc od daty jego otrzymania - sklep internetowy jest zobowiązany niezwłocznie zwrócić nam pieniądze, w tym koszty przesyłki. Jeżeli wybraliśmy sposób dostawy produktu inny niż najtańszy dostępny w sklepie internetowym, wtedy sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu poniesionych przez nas dodatkowych kosztów - zwraca równowartość najtańszego sposobu wysyłki. My ponosimy bezpośrednie koszty odesłania towaru, o czym sprzedawca musi poinformować konsumenta w regulaminie. Jeśli tego nie zrobi, wówczas nie ma prawa egzekwować od nas tych opłat.

12 MIESIĘCY NA ZWROT TOWARU
W przypadku, gdy sklep internetowy nie dopełni ustawowego obowiązku i nie poinformuje nas o prawie do zwrotu towaru w ciągu 14 dni bez podania przyczyny, wówczas mamy prawo do zwrotu w ciągu roku po upływie podstawowego terminu 14 dni.

AUKCJE A ZWROT TOWARU
Zakupy poprzez aukcje online w serwisie podobnym do Allegro.pl lub ebay.pl nie uprawniają do zwrotu towaru bez podania przyczyny nawet wówczas, gdy sprzedającym była osoba prowadząca oddzielny sklep internetowy, dlatego zawsze sprawdź czy jakiś sklep wysyłkowy nie ma podobnej oferty.

MAMY DWA LATA RĘKOJMI
Sklepy internetowe odpowiadają wobec konsumenta przez okres dwóch lat za niezgodność towaru z umową (tzw. wady towaru) i odpowiedzialność sprzedawcy jest niezależna od udzielonej przez producenta gwarancji, która zwykle jest jednoroczna - zawsze konsument decyduje o sposobie reklamacji i może skorzystać z prawa do rękojmi nawet w okresie ważności gwarancji.

WADA TOWARU
Nowa ustawa reaktywuje pojęcie wady towaru i daje konsumentowi swobodę co do wyboru uprawnienia, z jakiego chce skorzystać w przypadku wadliwości nabytego produktu. Konsument może żądać obniżenia ceny bądź odstąpienia od umowy od razu po stwierdzeniu wady, bez konieczności żądania w pierwszej kolejności naprawy lub wymiany rzeczy.

JEŚLI SKLEP NAM NIE ODPOWIE
Sklepy internetowe są zobowiązane ustosunkować się do naszej pisemnej reklamacji w ciągu 14 dni od daty jej otrzymania - przekroczenie tego terminu jest równoznaczne z pełną akceptacją naszych roszczeń.

SPAM JEST NIELEGALNY
Rozsyłanie reklam oraz maili o podobnej treści przez sklepy wysyłkowe jest prawnie dozwolone tylko w sytuacji wcześniejszego wyrażenia na to zgody przez ich adresata - SPAM jest w naszym kraju nielegalny.

PŁATNOŚCI KARTĄ KREDYTOWĄ
Regulując płatność kartą kredytową, upewnijmy się czy połączenie internetowe jest szyfrowane, o czym świadczy symbol zamkniętej kłódki u dołu przeglądarki internetowej i zmiana przedrostka adresu sklepu z http na https.

ZAKUPY W OBCYM PAŃSTWIE
Zanim zdecydujemy się na zakupy internetowe w obcym państwie upewnijmy się, według jakiego prawodawstwa będą rozstrzygane ewentualne reklamacje.

ORYGINALNE OPAKOWANIE
Przechowywanie oryginalnego opakowania ułatwia ewentualne reklamacje w sklepie internetowym, a w przypadku późniejszej sprzedaży podnosi wartość używanego towaru.


copyright by Piotr Jarosz

Informacje podane na stronie mogą być nieaktualne lub niekompletne i ich opublikowane nie stanowi doradztwa prawnego.
Dla sprzedawców

copyright © 2005-2017 Sklepy24.pl  |  made by Internet Software House DOTCOM RIVER