Prezentacja oferty sklepu / Najczęstsze pytania FAQ

1. Ile kosztuje prezentacja pełnej oferty sklepu?

Prezentacja pełnej oferty sklepu w katalogu Sklepy24.pl oraz wyszukiwarce sklepów internetowych Kangoo.pl jest w odróżnieniu do porównywarek cen w pełni bezpłatna, ponieważ głównym źródłem utrzymania serwisów są wpływy z reklamy.

2. Czy serwis Sklepy24.pl pobiera opłaty za przekierowania do sklepu?

Standardowo serwis Sklepy24.pl nie pobiera opłat za przekierowania do sklepów, jednak istnieje możliwość wykupienia wpisu Premium dzięki któremu możliwa jest prezentacja oferty w sekcji Promowane produkty.

3. Czy prezentacja oferty sklepu wymaga zawarcia odrębnej umowy?

Prezentacja oferty sklepu w katalogu Sklepy24.pl oraz wyszukiwarce sklepów internetowych Kangoo.pl wymaga jedynie akceptacji regulaminu serwisu i zgłoszenie sklepu do katalogu.

4. W jaki sposób odbywa się wymiana danych?

Wymiana danych pomiędzy sklepem a serwisem Sklepy24.pl odbywa się poprzez przygotowany przez sklep plik XML w formacie wymaganym przez serwis.

5. Jak ma wyglądać plik XML dla serwisu Sklepy24.pl?

Plik z ofertą sklepu w formacie XML Sklepy24.pl powinien być zgodny ze specyfikacją: Sklepy24-integracja-specyfikacja_techniczna.pdf
Więcej informacji na ten temat można znaleźć w zakładce Prezentacja oferty sklepu > Specyfikacja techniczna.

6. Czy można zastosować plik wymiany w innym formacie?

Pełna prezentacja oferty sklepu internetowego jest możliwa jedynie z zastosowaniem pliku XML w formacie serwisu Sklepy24.pl
Formaty wymiany danych innych serwisów i porównywarek cen jak Ceneo, Nokaut, Onet, Okazje.info, Radar i Skąpiec nie są w pełni kompatybilne z formatem Sklepy24.pl, dlatego dane te będą podrzędnie traktowane w wynikach wyszukiwania i są dopuszczone do stosowania wyłącznie w okresie przejściowym, jednak nie dłużej niż do końca roku 2009.

7. Wystąpił błąd, jak zdiagnozować na czym polega?

Informacje o błędzie zawarte są w komunikacie wysyłanym przez system po integracji. Znajduje się w nim również informacja o rodzaju błędu i najczęstsze przyczyny.
Do weryfikacji formatu można posłużyć się przygotowanym przez nas narzędziem weryfikującym. Pozwala ono zdiagnozować błędy składni pliku.

Jeśli nie został rozpoznany format pliku należy sprawdzić:

  • czy podany adres jest właściwy (otwiera się plik po wpisaniu adresu URL w przeglądarce)
  • czy plik był dostępny w czasie integracji (czasem w trakcie przerw konserwacyjnych na Państwa serwerze zamiast pliku może zostać pobrany komunikat informacyjny)
  • jeśli plik jest w formacie sklepy24.pl - czy nagłówek pliku jest poprawnie sformatowany (w tym czy nie ma nadmiarowych spacji w atrybutach)
  • jeśli plik jest w innym formacie - czy format jest obsługiwany (patrz pkt. 6), czy stosowana jest najnowsza wersja danego formatu. Jeśli na oba odpowiedź brzmi tak, prosimy o kontakt.

Jeśli błąd dotyczy danych (kodowanie, niedozwolone znaki) pomóc może otwarcie pliku poprzez przeglądarkę internetową lub w dowolnym edytorze obsługującym format XML.

W przypadku dalszych pytań prosimy o kontakt na adres:

Poznaj alternatywny program certyfikacji sklepów

Szybka pomoc dla posiadaczy Wpisu Premium

W sprawach związanych z Wpisem Premium jesteśmy do Twojej dyspozycji pod nr 71 757 57 74.


Konto sklepu

Zaloguj się

Dla sprzedawców

copyright © 2005-2017 Sklepy24.pl  |  made by Internet Software House DOTCOM RIVER