krainaksiazek edukacja i wychowanie w dyskursie nauki i codziennosci 20127118
- znaleziono 102 produkty w 15 sklepach
Edukacja i wychowanie w dyskursie nauki i codziennoĹci. IMPULS
Nauka / Pedagogika
Wydanie 2012r. Oprawa broszurowa. Strony 172. Format 16,0x23,5cm. KsiÄ Ĺźka pt. Edukacja i wychowanie w dyskursie nauki i codziennoĹci jest wynikiem dwĂłch dopeĹniajÄ cych siÄ aktywnoĹci, dwĂłch sposobĂłw mojego "bycia w Ĺwiecie", dwĂłch rodzajĂłw mojego zaangaĹźowania. Pierwszy z nich to moja profesjonalna rola - rola badacza rzeczywistoĹci spoĹecznej. Edukacja i wychowanie stanowiÄ dwa procesy, ktĂłre angaĹźujÄ moje myĹlenie, moje teoretyczne poszukiwania, moje empiryczne dziaĹania na wielu bardzo róşnych poziomach ogĂłlnoĹci. SpoĹeczno-kulturowe, ideologiczne ĹşrĂłdĹa i ograniczenia procesĂłw wychowania i edukacji, przypisywane i realizowane w nich cele, bariery na drodze do ich osiÄ gania, moĹźliwoĹci i przykĹady przezwyciÄĹźania tych barier - to tylko niektĂłre z rodzajĂłw zaangaĹźowania. Drugi wiÄ Ĺźe siÄ z krytycznym spojrzeniem na codziennoĹÄ, jest odpowiedziÄ na wpisane w niÄ problemy, niebezpieczeĹstwa, a nawet absurdy. CodziennoĹÄ moĹźe byÄ okazjÄ do uczenia siÄ lub kontekstem twĂłrczych, satysfakcjonujÄ cych dziaĹaĹ, sposobem realizacji zamierzeĹ. MoĹźe takĹźe ograniczaÄ, zawodziÄ, spychaÄ na margines czy wykluczaÄ. Edukacja i wychowanie, jako dwa podstawowe procesy wpisane w ludzkÄ egzystencjÄ, ksztaĹtujÄ ce, determinujÄ ce jej przebieg, sÄ opisywane, badane, porzÄ dkowane i interpretowane przez dyskurs nauki. SÄ jednak takĹźe obecne w kaĹźdym przejawie, w kaĹźdym momencie naszej codziennoĹci - w mediach, w debacie publicznej, w naszych rodzinnych domach, na ulicy, w instytucjach, ujawniajÄ siÄ w naszych wyborach, zachowaniach, w kaĹźdym naszym dziaĹaniu. Tak je wĹaĹnie w zaprezentowanych w tej ksiÄ Ĺźce tekstach odczytujÄ. Dlatego ksiÄ Ĺźka Edukacja i wychowanie w dyskursie nauki i codziennoĹci skĹada siÄ z dwĂłch czÄĹci.
Sklep: Literacka.pl
Konteksty wychowania i edukacji a ksztaĹcenie nauczycieli w rzeczywistoĹci ponowoczesnej ALBATROS FK
Nauka / Pedagogika
Prezentowana Czytelnikowi ksiÄ Ĺźka Konteksty wychowania i edukacji a ksztaĹcenie nauczycieli w rzeczywistoĹci ponowoczesnej, redagowana przez JoannÄ Aksman i JolantÄ PuĹkÄ, stanowi prĂłbÄ refleksji nad kondycjÄ edukacji i nauczyciela w kontekĹcie wyzwaĹ, jakie niesie za sobÄ fenomen po-nowoczesnoĹci. KsiÄ Ĺźka wpisuje siÄ w niezmiernie waĹźny dyskurs dotyczÄ cy wspĂłĹczesnych wyzwaĹ i zagroĹźeĹ wynikajÄ cych z cech ponowoczesnoĹci dla systemu edukacji i jego podmiotĂłw. Przedstawianymi treĹciami ogarnia podstawowe kwestie zwiÄ zane z fenomenem ponowoczesnoĹci, znajdujÄ cym swe odzwierciedlenie w wychowaniu i edukacji, odnosi siÄ do globalnych trendĂłw, egzemplifikowanych przez lokalne problemy edukacyjne, by znaleĹşÄ swe uszczegĂłĹowienie w aspektach ksztaĹcenia nauczycieli w czasach ponowoczesnych. AnalizujÄ c wyzwania i zagroĹźenia wynikajÄ ce z cech ponowoczesnoĹci dla procesĂłw edukacyjnych, zwykle konstatujemy, iĹź stanowiÄ one egzemplifika-cjÄ chaosu wynikajÄ cego z przypadkowych i chwilowych interakcji, w ktĂłre wchodzi czĹowiek w toku swojego Ĺźycia, ale jak twierdzi Zygmunt Bauman - w dyskursie o ponowoczesnoĹci ostatecznie nie tyle idzie o naturÄ Ĺwiata i w efekcie o jej zmianÄ, gdyĹź âto nie Ĺwiat staĹ siÄ pluralistyczny, tylko my otworzyliĹmy oczy na nieuchronnoĹÄ jego odwiecznego pluralizmu"2, ile o uwzglÄdnienie natury Ĺwiata w dziaĹaniach, takĹźe edukacyjnych.
Sklep: Literacka.pl
Pochodne instrumenty kredytowe - Izabela Pruchnicka-Grabias
Książki & Multimedia > Książki
Opis - Książka, posiadająca istotne walory praktyczne, jest pierwszą pozycją polskiej autorki w tak kompleksowy sposób analizującą nie tylko istotę funkcjonowania kredytowych instrumentów pochodnych, ale również modele ich wyceny, doskonalenie których autorka słusznie uznaje za kluczowe dla rozwoju tego rynku. Niewątpliwą zaletą opracowania jest mnogość przykładów, przeprowadzających Czytelnika przez kolejne etapy szacowania wartości omawianych struktur i tworzących idealną bazę dla zrozumienia konstrukcji tych złożonych produktów. Prof. zw. dr hab. Janusz Soboń Publikacja stanowi cenne kompendium wiedzy zarówno dla praktyków rynku finansowego, jak i studentów oraz słuchaczy studiów podyplomowych i doktoranckich, jak również dla pracowników nauki zainteresowanych wdrażaniem metod kwantyfikacji ryzyka kredytowego w praktykę. Prof. nadzw. SGH dr hab. Paweł Niedziółka Nazwa - Pochodne instrumenty kredytowe Autor - Izabela Pruchnicka-Grabias Oprawa - Miękka Wydawca - CeDeWu Kod ISBN - 9788375563733 Kod EAN - 9788375563733 Wydanie - 1 Rok wydania - 2011 Język - polski Format - 16.5x23.0cm Ilość stron - 280 Podatek VAT - 5%
Sklep: InBook.pl
Szkoła w dyskursie teorii i praktyki - Ewa Murawska
Książki & Multimedia > Książki
Opis - Edukacja i wychowanie to dwa podstawowe procesy wpisane w ludzką egzystencję, determinujące jej jakość i przebieg. Pojęcia te są badane, opisywane i interpretowane zarówno w dyskursie nauki, jak i szkolnej, codziennej praktyki, gdyż to właśnie szkoła stanowi przestrzeń przenikania się tych duskursów. Nazwa - Szkoła w dyskursie teorii i praktyki Autor - Ewa Murawska Oprawa - Miękka Wydawca - Contact Kod ISBN - 9788360251638 Kod EAN - 9788360251638 Rok wydania - 2013 Ilość stron - 217 Podatek VAT - 5%
Sklep: InBook.pl
Kategoria Narodu W Dyskursie Edukacyjnym Wydawnictwo Naukowe UAM
Książki>Wydawnictwa naukowe i popularno-naukoweKsiążki>Nauki społeczne, humanistyczne, ekonomiczne>Socjologia. Społeczeństwo>Wiedza o społ...
0x0076523800000000
Sklep: Gigant.pl
Polsko-niemieckie dyskursy edukacyjne 1949-1999 Scholar
Dydaktyka. Nauczanie. EdukacjaWydawnictwa naukowe i popularno-naukoweHistoriografia. Nauki pomocnicze historii. Genealogia. HistorycyHistoria Polski 1...
Książka poświęcona jest omówieniu i analizie polsko-niemieckich dyskursów edukacyjnych oraz kwestii kształtowania świadomości historycznej obu tych narodów. Jej przedmiotem są więc obrazy historii polsko-niemieckiej, ich formowania i transmisji. Zawarta w książce analiza materiałów edukacyjnych, w szczególności podręczników do nauczania historii, ukazuje ideologicznie uwarunkowaną selektywność obrazów przeszłości. Ważny wątek pracy stanowi odtworzenie wizerunków Polski i Niemiec, zawartych we współczesnych podręcznikach historii używanych w obu państwach.
Sklep: Booknet.net.pl
Ciekawa biologia 2 Zeszyt ćwiczeń - Kłos Ewa, Kofta Wawrzyniec Kukier Mariola, Werblan-Jakubiec Hanna
Książki & Multimedia > Książki
Opis - Zeszyt ćwiczeń Ciekawa Biologia. Część 2 to najlepszy sposób na skuteczne przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego. Zeszyt jest ściśle związany z podręcznikiem i zawiera zadania typu egzaminacyjnego odnoszące się do konkretnych wymagań podstawy programowej. Zeszyt ćwiczeń Ciekawa Biologia. Część 2 jest podzielony na cztery działy: Świat zwierząt Funkcjonowanie organizmu człowieka Integracja działania organizmu Zasady dbałości o własny organizm Każdy dział rozpoczyna się barwną stroną działową. Wszystkie lekcje są skorelowane z podręcznikiem. Na końcu każdego działu znajdują się zestawy zadań podsumowujących. Wszystkie zadania mają przypisany jeden z trzech stopni trudności. Interesujące zadania z tekstami źródłowymi i ciekawymi ilustracjami to doskonały sposób na sprawdzenie i utrwalenie wiedzy oraz umiejętności zdobytych podczas lekcji. Nazwa - Ciekawa biologia 2 Zeszyt ćwiczeń Autor - Kłos Ewa, Kofta Wawrzyniec Kukier Mariola, Werblan-Jakubiec Hanna Oprawa - Miękka Wydawca - WSiP Kod ISBN - 9788302155079 Kod EAN - 9788302155079 Rok wydania - 2016 Język - polski Format - 16.0x23.0cm Ilość stron - 144 Szkoła - Gimnazjum Typ podręcznika - Podręcznik Przedmiot - Biologia Podatek VAT - 5%
Sklep: InBook.pl
Sprawcy i/lub ofiary działań pozornych w edukacji szkolnej Impuls
Pedagogika>Pedagogika ogólna
Kraków 2013, wydanie 1, format 145 x 210, objętość 502 str., oprawa miękkaOficyna wydawnicza IMPULS prezentuje pierwszy tytuł z nowej serii: "Palące Problemy Edukacji i Pedagogiki", pod red. Marii Dudzikowej i Henryki Kwiatkowskiej pt. "Sprawcy i/lub ofiary działań pozornych w edukacji szkolnej".Publikacja inspiruje do krytycznego oglądu rzeczywistości edukacyjnej poprzez pryzmat składanych deklaracji i demaskowanych działań pozornych, obecnych na różnych piętrach funkcjonowania edukacji jako zarządzanego przez liczne agendy systemu. Chodzi o sprzyjanie czujnej, wnikliwej i wrażliwej na przejawy pozoru krytycznej obserwacji. Mamy więc tu do czynienia z pracą, która podejmuje problematykę ważną nie tylko ze względu na walory poznawcze, ale również ze względu na walory społeczne i praktyczne. Jej znaczenia można też upatrywać w inspirowaniu do badawczego penetrowania fenomenu deklaratywności i związanego z nią pozoru w edukacji.Fragment recenzji:Książka [
Sklep: Sportowo-Medyczna.pl
Nina i Złota Liczba. Tom 5. Dziewczynka z szóstego księżyca. - Moony Witcher
Książki & Multimedia > Książki
Opis - Pomiędzy podartym papierem a słomą Nina znalazła przyczepione lustro, które emanowało negatywną energią. Dziewczynkę z Szóstego Księżyca przeszły dreszcze na zmianę z uderzeniami gorąca. Pobladła. Jej przyjaciele wyciągnęli z kieszeni swoje Taldomy. Nina rzuciła paczkę na ziemię, rozrzucając na dywanie słomę i skrawki papieru. Chwytając lustro prawą dłonią, zorientowała się, że gwiazda nie jest już różowa, ale... czarna! Lustro zapłonęło i pofrunęło na środek pokoju w ognistym wirze. Pojawił się w nim obraz dwóch zakapturzonych sylwetek. Twarze ledwie dało się dostrzec - jeden z mężczyzn był stary, a drugi młody i szczupły. Nazwa - Nina i Złota Liczba. Tom 5. Dziewczynka z szóstego księżyca. Autor - Moony Witcher Oprawa - Twarda Wydawca - Olesiejuk Kod ISBN - 9788327411563 Kod EAN - 9788327411563 Wydanie - 1 Rok wydania - 2014 Język - polski Seria wydawnicza - Dziewczynka z szóstego księżyca Format - 14.5x22.5cm Ilość stron - 288 Podatek VAT - 5% Premiera - 2014-05-26
Sklep: InBook.pl
Potencjał nauki a innowacyjność regionów - Agnieszka Olechnicka
Książki & Multimedia > Książki
Opis - Czy regionalny potencjał nauki może efektywnie stymulować innowacyjny rozwój danego obszaru" Jakie warunki muszą być spełnione, by tak się działo" Jaką rolę we współpracy innowacyjnej odgrywa dystans przestrzenny między partnerami" Autorka stara się odpowiedzieć na tak stawiane pytania, odnosząc je do najważniejszych koncepcji teoretycznych oraz doświadczeń międzynarodowych. Znaczenie regionalnych i ponadregionalnych relacji dla innowacyjności regionów analizowane jest zarówno z punktu widzenia powiązań w ramach sektora naukowego, jak i z punktu widzenia powiązań między sektorem nauki a sektorem biznesu. W części empirycznej autorka weryfikuje stawiane hipotezy na przykładzie polskich regionów, korzystając z metod naukometrycznych. Praca (") z jednej strony należy do tych, których opublikowanie jest oczekiwane przez naukowo zainteresowanych problemem, z drugiej zaś powinna pełnić rolę swoistego "wyrzutu sumienia" wśród pomijających w decyzjach politycznych i gospodarczych kwestie kreowania przyjaznego klimatu dla racjonalnej współpracy między nauką a gospodarką i tworzenia ładu instytucjonalnego sprzyjającego rozwojowi innowacji, "ciągnących" (?) w górę dany region czy gospodarkę i lokujących ją na dobrej pozycji konkurencyjnej. z recenzji prof. zw. dr hab. Ewy Okoń-Horodyńskiej Nazwa - Potencjał nauki a innowacyjność regionów Autor - Agnieszka Olechnicka Oprawa - Miękka Wydawca - Scholar Kod ISBN - 9788373834545 Kod EAN - 9788373834545 Rok wydania - 2012 Język - polski Format - 15.0x24.0cm Ilość stron - 248 Podatek VAT - 5% Premiera - 2012-05-07
Sklep: InBook.pl
WYCHOWANIE DO ŻYCIA W RODZINIE JAMROZOWICZ WYDAWCA
Książki > Książki naukowe i popularnonaukowe > Pedagogika, resocjalizacja
WYCHOWANIE DO ŻYCIA W RODZINIE JAMROZOWICZ Szkolna edukacja seksualna jest jednym z kontrowersyjnych tematów współczesnego dyskursu społecznego. Analizy zaprezentowane w książce koncentrują się wokół dyskusji o edukacji seksualnej w polskim kontekście kulturowym i na tle praktyk pedagogicznych w tym zakresie. Podręczniki do wychowania do życia w rodzinie, weryfikowane i dopuszczone do praktyk edukacyjnych w latach 1999
Sklep: ksiazkitanie.pl
Ryzyko jako warunek rozwoju Transformatywne aspekty edukacji - Węc Klaudia, Wierciński Andrzej
Książki & Multimedia > Książki
Opis - Jednym z największych zagrożeń pedagogiki jest sytuacja, w której zasklepia się ona na sobie samej, zrywając związki z dyscyplinami humanistycznymi i filozofią. Redaktorzy tej książki chcą przeciwstawić się tej tendencji, pokazując, jak owocna może okazać się dla pedagogiki konfrontacja z hermeneutyką, psychoanalizą, socjologią i naukami o kulturze. W tych dyscyplinach pojawiły się bowiem koncepcje ludzkiej podmiotowości i odniesienia do Innego, które mogą stać się dla pedagogiki prawdziwym źródłem inspiracji. W oparciu o nie możliwe jest wypracowanie nowatorskiego modelu wychowania, w którym pedagog nie występuje wobec wychowanka w roli "manipulatora", traktującego go instrumentalnie jako obiekt różnych technik uprzedmiotawiających. Zamiast tego zajmuje pozycję "kreatora", dla którego wychowanek jest podmiotem obdarzonym wolnością do podejmowania samodzielnych decyzji. W ten model wychowawczy wkalkulowany jest bez wątpienia element ryzyka, ale też tylko dzięki niemu możliwy staje się rzeczywisty rozwój jednostki, która dopiero traktując owe decyzje jako własne, jest w stanie sama kształtować własną tożsamość. Wszystkie artykuły zawarte w tomie łączy podobnie rozumiana idea wychowania, chociaż każdy z autorów odnosi się w swoich wywodach do innej filozoficznej i humanistycznej tradycji. Ale też na tym zasadza się szczególne znaczenie tej książki. Przypomina ona prawdy dla pedagogiki skądinąd podstawowe, może też jednak właśnie dlatego tak często się w niej o nich zapomina. prof. zw. dr hab. Paweł Dybel Tytułowa kategoria "ryzyka", tak obecna w niepewnym świecie, gdy każdy z nas jest zmuszony do indywidualnego radzenia sobie z niepewnością/niepokojem ontologicznym, musi znaleźć się w głównym nurcie namysłu naukowego. Zaprezentowany hermeneutyczny dyskurs jest jednoznacznie zaangażowany, sięga do teorii antropologicznych, socjologicznych, pedagogicznych, filozoficznych, psychoanalitycznych, otwierając przed czytelnikiem bogactwo możliwych odczytań doskwierającej nam rzeczywistości i dramatycznych egzystencjalnie pytań, wobec których staje dziś człowiek. Bezsprzecznym walorem przedkładanej czytelnikowi książki jest różnorodność nie tylko wynikająca z wyraźnej rezygnacji z podziałów dyscyplinarnych, ale z "ryzyka", jakie podejmują Autorzy dla "ryzyka (") transformacji". Transformacji kogo i czego, ryzyka wobec czego, czy człowiek i jego człowieczeństwo są obciążeni ryzykiem zewnętrznym, czy bardziej wewnętrznym" Teksty, odpowiadając na te pytania, prowokują tezami, otwierają perspektywy słabo obecne w pedagogicznym dyskursie naukowym, co musi być zachętą dla czytelnika będącego w ciągłej drodze do rozumienia. prof. nadzw. UKW dr hab. Ryszarda Cierzniewska Nazwa - Ryzyko jako warunek rozwoju Transformatywne aspekty edukacji Autor - Węc Klaudia, Wierciński Andrzej Oprawa - Miękka Wydawca - Adam Marszałek Kod ISBN - 9788380196209 Kod EAN - 9788380196209 Rok wydania - 2017 Język - polski Format - 16.0x22.5cm Ilość stron - 444 Podatek VAT - 5% Premiera - 2017-08-01
Sklep: InBook.pl
Wychowanie wobec wyzwań współczesności umcs
Nauki społeczne, ekonomiczne, prawne >Pedagogika
Prezentowana monografia stanowi ciekawy i wartościowy wkład do dyskursu nad współczesnymi zagadnieniami teorii i praktyki wychowania. Teraźniejszość w edukacji i w innych sferach życia społecznego stanowi przebogaty poznawczo obszar badawczy, z którego autorzy poszczególnych rozdziałów sporządzili nośne i trafne sprawozdania. Wartością nie do przecenienia jest zaprezentowana w pracach różnorodność wynikająca z odmiennych perspektyw ujmowania dynamiki współczesnego wychowania oraz przenikanie zagadnień postrzeganych jako szanse i zagrożenia procesu wychowania. Nośność podejmowanej problematyki kieruje monografię do rąk szerokiego grona odbiorców. Może być ona wykorzystywana w kształceniu studentów kierunków pedagogicznych, socjologicznych i innych humanistycznych, wewnątrz których penetrowane są zagadnienia wychowania. Studium powinno dotrzeć także do praktyków - zarządzających edukacją, na różnorodnych szczeblach kształcenia....
Sklep: Prolibri.pl
Edukacja małego dziecka Tom 6 Impuls
Dydaktyka. Nauczanie. EdukacjaDziecko. MłodzieżWydawnictwa naukowe i popularno-naukoweWychowanieNauczanie początkowe. Kształcenie zintegrowaneMetodyka...
W tomie 6. Edukacji małego dziecka pt. Wybrane obszary aktywności kontynuowane są zagadnienia dotyczące pracy pedagogicznej z dzieckiem w wieku przed- i wczesnoszkolnym, są w nim zaprezentowane również autorskie poglądy i/lub wyniki cząstkowych badań prowadzonych w tym zakresie.Pracę otwiera część zatytułowana Aktywność językowa i literacka, w której zaprezentowano autorskie rozwiązania w zakresie wczesnodziecięcej nauki czytania, wspomagania rozwoju mowy małego dziecka przez piosenkę, literaturę dziecięcą (bajkę i baśń), swobodną twórczość literacką czy naukę języków obcych. Autorzy poszczególnych tekstów podejmują także próbę wskazania nowych strategii edukacyjnego działania ze szczególnym uwzględnieniem refleksyjności i myślenia krytycznego wobec ?poszukiwania, tworzenia i zmiany? zarówno w aktywności dziecka, jak i nauczyciela.W kolejnej części ? Aktywność matematyczno-przyrodnicza ? zawarto opracowania nawiązujące w swych założeniach do koncepcji dyskursu szkolnego, zgodnie z którą rozwiązywanie różnego typu zadań, w tym także matematycznych, oparte na komunikacji między dziećmi oraz między dziećmi i nauczycielem może w znaczący sposób poprawić jakość i szybkość nabywania przez nie umiejętności i wiadomości. Przywołane w artykułach badania prowadzone nad procesem komunikacji wskazują jednak, iż często przebiega on w sposób nieudolny. Komunikaty werbalne kierowane przez nauczyciela do uczniów wymagają najczęściej jedynie reprodukcji nabytej wiedzy bądź są rozkazami, zakazami i żądaniami. W toku zajęć to nauczyciel wyznacza najczęściej prawie wszystkie formy aktywności dzieci, będąc zarazem osobą najbardziej aktywną werbalnie, przyczyniając się tym samym do ograniczenia wychowanków w sferze komunikacji.Trzecia część tomu ? Aktywność artystyczna ? obejmuje opracowania skupiające się na kwestiach wspierania różnych form aktywności artystycznej dzieci w wieku przed- i wczesnoszkolnym ? muzycznej, ludowej czy teatralnej, z uwzględnieniem rozwiązań i doświadczeń zagranicznych. Ważnym wątkiem podjętym również w artykułach zawartych w tej części jest problem edukacyjnych barier kreatywności młodszych uczniów, sprowadzających się najczęściej do: faworyzowania transmisyjnej strategii kształcenia preferującej bierność uczniów; pomijania ich konfliktu poznawczego, czyli emocjonalnego zaangażowania w postaci zaciekawienia i fascynacji; rywalizacji zamiast kooperacji i współdziałania; braku okazji do organizowania kooperatywnego uczenia się, do współpracy, współdziałania oraz odpowiedzialności za podejmowane zadania; osoby nauczyciela-wychowawcy oraz niedostosowania metod i form kształcenia do właściwości i potrzeb współczesnych uczniów.Tom zamyka część czwarta ? Komputerowe wspomaganie edukacji małego dziecka ? w której wszyscy autorzy po pierwsze ? wskazują na konieczność nauczania wspomaganego komputerowo w przedszkolu i niższych klasach szkoły podstawowej, mogącego stać się swoistą szansą w procesie wspierania rozwoju zarówno dzieci zdrowych, jak i ich niepełnosprawnych rówieśników, a po drugie ? przedstawiają różne ograniczenia i bariery związane z tą formą edukacji. W tym kontekście ważne staje się rozwijanie zainteresowań dziecka i tworzenie Epizodów Wspólnego Zaangażowania oraz Scen Wspólnej Uwagi w relacjach dziecko?nauczyciel jako atrybutów efektywności edukacji wspomaganej komputerowo.Edukacja małego dzieckaTom 1: Teoretyczne odniesienia, tendencje i problemy (zobacz tuta)Tom 2: Wychowanie i kształcenie w praktyce (zobacz tutaj)Tom 3: Nowe konteksty, poglądy i doświadczenia (zobacz tutaj)Tom 4: Konteksty rozwojowe i wychowawcze (zobacz tutaj)Tom 5: Nauczyciel-wychowawca w przedszkolu i szkole (zobacz tutaj)Tom 6: Wybrane obszary aktywności (zapowiedź)
Sklep: Booknet.net.pl
Ryzyko jako warunek rozwoju Transformatywne aspekty edukacji Adam Marszałek
Dydaktyka. Nauczanie. EdukacjaPedagogika. Oświata i szkolnictwoWydawnictwa naukowe i popularno-naukowe
Jednym z największych zagrożeń pedagogiki jest sytuacja, w której zasklepia się ona na sobie samej, zrywając związki z dyscyplinami humanistycznymi i filozofią. Redaktorzy tej książki chcą przeciwstawić się tej tendencji, pokazując, jak owocna może okazać się dla pedagogiki konfrontacja z hermeneutyką, psychoanalizą, socjologią i naukami o kulturze. W tych dyscyplinach pojawiły się bowiem koncepcje ludzkiej podmiotowości i odniesienia do Innego, które mogą stać się dla pedagogiki prawdziwym źródłem inspiracji. W oparciu o nie możliwe jest wypracowanie nowatorskiego modelu wychowania, w którym pedagog nie występuje wobec wychowanka w roli ?manipulatora?, traktującego go instrumentalnie jako obiekt różnych technik uprzedmiotawiających. Zamiast tego zajmuje pozycję ?kreatora?, dla którego wychowanek jest podmiotem obdarzonym wolnością do podejmowania samodzielnych decyzji. W ten model wychowawczy wkalkulowany jest bez wątpienia element ryzyka, ale też tylko dzięki niemu możliwy staje się rzeczywisty rozwój jednostki, która dopiero traktując owe decyzje jako własne, jest w stanie sama kształtować własną tożsamość.Wszystkie artykuły zawarte w tomie łączy podobnie rozumiana idea wychowania, chociaż każdy z autorów odnosi się w swoich wywodach do innej filozoficznej i humanistycznej tradycji. Ale też na tym zasadza się szczególne znaczenie tej książki. Przypomina ona prawdy dla pedagogiki skądinąd podstawowe, może też jednak właśnie dlatego tak często się w niej o nich zapomina.prof. zw. dr hab. Paweł DybelTytułowa kategoria ?ryzyka?, tak obecna w niepewnym świecie, gdy każdy z nas jest zmuszony do indywidualnego radzenia sobie z niepewnością/niepokojem ontologicznym, musi znaleźć się w głównym nurcie namysłu naukowego. Zaprezentowany hermeneutyczny dyskurs jest jednoznacznie zaangażowany, sięga do teorii antropologicznych, socjologicznych, pedagogicznych, filozoficznych, psychoanalitycznych, otwierając przed czytelnikiem bogactwo możliwych odczytań doskwierającej nam rzeczywistości i dramatycznych egzystencjalnie pytań, wobec których staje dziś człowiek. Bezsprzecznym walorem przedkładanej czytelnikowi książki jest różnorodność nie tylko wynikająca z wyraźnej rezygnacji z podziałów dyscyplinarnych, ale z ?ryzyka?, jakie podejmują Autorzy dla ?ryzyka (?) transformacji?. Transformacji kogo i czego, ryzyka wobec czego, czy człowiek i jego człowieczeństwo są obciążeni ryzykiem zewnętrznym, czy bardziej wewnętrznym? Teksty, odpowiadając na te pytania, prowokują tezami, otwierają perspektywy słabo obecne w pedagogicznym dyskursie naukowym, co musi być zachętą dla czytelnika będącego w ciągłej drodze do rozumienia. prof. nadzw. UKW dr hab. Ryszarda Cierzniewska
Sklep: Booknet.net.pl
szukaj w Kangoo krainaksiazek edukacja i wychowanie w dyskursie nauki i codziennosci 20127118
Sklepy zlokalizowane w miastach: Warszawa, Kraków, Łódź, Wrocław, Poznań, Gdańsk, Szczecin, Bydgoszcz, Lublin, Katowice
Szukaj w sklepach lub całym serwisie
1. Sklepy z krainaksiazek edukacja i wychowanie w dyskursie nauki i codziennosci 20127118
2. Szukaj na wszystkich stronach serwisu
t1=0.039, t2=0, t3=0, t4=0.012, t=0.039