walka z terroryzmem w unii europejskiej nowy impuls

- znaleziono 2364 produkty w 100 sklepach

Zakaz dyskryminacji w sporcie w prawie Unii Europejskiej - Renata Kopczyk - 2848487303

91,84 zł

Zakaz dyskryminacji w sporcie w prawie Unii Europejskiej - Renata Kopczyk

Książki & Multimedia > Książki

Opis - Praca dotyczy istotnych - a w niewielkim dotąd zakresie zbadanych - zagadnień prawa Unii Europejskiej, związanych z zakazem dyskryminacji w sporcie. Opisywane kwestie stanowią element ogólnoeuropejskiej debaty na temat kształtu relacji pomiędzy sportem a prawem europejskim. Jest to obszar, na którym ścierają się różnorodne koncepcje dotyczące wpływu prawa unijnego na sferę sportu. Zgodnie z ogólnymi celami UE uprawianie sportu zwykle podlega prawodawstwu unijnemu w zakresie, w jakim stanowi działalność gospodarczą. Jednocześnie jednak najnowsze orzecznictwo TSUE wskazuje na inne - szersze niż ekonomiczne - znaczenie aktywności w sferze sportu, takie jak funkcja społeczna, edukacyjna i integrująca. Umiejscawia to sport na szczególnej pozycji w prawie UE - jako narzędzie walki z różnymi przejawami dyskryminacji. Tak postawiony problem prawny analizowany jest z uwzględnieniem podziału kompetencji między Unię Europejską a jej państwa członkowskie, jak również przez pryzmat niezależności organizacji sportowych i ich prawa do samoregulacji. Nazwa - Zakaz dyskryminacji w sporcie w prawie Unii Europejskiej Autor - Renata Kopczyk Oprawa - Twarda Wydawca - Wolters Kluwer Kod ISBN - 9788326441592 Kod EAN - 9788326441592 Rok wydania - 2012 Język - polski Seria wydawnicza - Monografie Format - 13.0x20.5cm Ilość stron - 200 Podatek VAT - 5% Premiera - 2013-03-26

Sklep: InBook.pl

Nauczanie języków obcych seniorów w Polsce. Analiza potrzeb i możliwości w aspekcie międzykulturowym - 2829803039

48,00 zł

Nauczanie języków obcych seniorów w Polsce. Analiza potrzeb i możliwości w aspekcie międzykulturowym Impuls

Książki ogólne / pedagogika

Celem zasadniczym polecanej monografii jest analiza potrzeb i możliwości w zakresie nauczania języków obcych seniorów w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem zjawisk wielo- i międzykulturowości. We współczesnej europejskiej rzeczywistości są one niezwykle ważne i poznawczo interesujące. Zwłaszcza że stają się nieuniknione także dla polskich seniorów. Okoliczności te, jak również sama istota kształcenia językowego, które nie powinno być przecież lokalizowane w kulturowej próżni, przesądzają o włączeniu tych zjawisk w zakres zarówno analizy teoretycznej, jak i badań empirycznych przedstawionych w monografii, na którą składa się pięć rozdziałów. W pierwszym rozdziale (Nauczanie/uczenie się języków obcych seniorów jako problem badawczy polskiej nauki) omówiono stan badań nad nauczaniem/uczeniem się języków obcych seniorów przeprowadzonych w Polsce na tle badań zagranicznych. Wprowadzeniem do rozdziału jest przegląd głównych problemów, jakie napotyka się w interdyscyplinarnych badaniach generacji seniorów. Z perspektywy dalszych rozważań za istotne uznano także omówienie podstawowych terminów , takich jak: "starzenie się", "starość", "seniorzy" czy osoby "50+", gdyż to m.in. niejednorodność znaczeniowa tych pojęć prowadzi do nieporozumień i trudności w interpretacji poszczególnych badań. W rozdziale tym podjęto jednocześnie próbę syntezy wspólnych obszarów badawczych dwóch, pod pewnymi względami bliskich sobie dyscyplin naukowych: glottodydaktyki oraz geragogiki. Rozdział drugi (Analiza potencjału edukacyjnego seniorów w perspektywie kształcenia językowego) jest próbą szczegółowego ukazania tych zmiennych, które w największym stopniu przesądzają o możliwościach i potrzebach seniorów w sferze nauczania/uczenia się języków obcych. Należy je uwzględnić na etapie planowania kursu językowego, preparacji i doboru materiałów nauczania oraz w fazie właściwych działań dydaktycznych. Wiedzę o nich należy włączyć również w zakres treści kształcenia nauczycieli filologów o specjalizacji geragogicznej. Ukazanie biologicznych, psychologiczno-podmiotowych oraz społecznych determinant starości prowadzi w konsekwencji do typologizacji uczniów seniorów. Rozpoznanie i sklasyfikowanie ich cech uznano za warunek konieczny do realizacji wyznaczonych celów badawczych. W trzecim rozdziale (Uwarunkowania kształcenia językowego seniorów w Polsce w kontekście europejskim) podjęto próbę charakterystyki polskiego systemu nauczania języków obcych seniorów. Za tło rozważań przyjęto wątek europejski oraz powiązane z nim, dziś już globalne, zjawiska wielo- i międzykulturowości oraz starzenia się społeczeństw. Należy przypuszczać, że inicjują one głębokie przemiany w światopoglądzie starszego pokolenia Polaków, którzy dzięki temu stają się coraz bardziej otwarci na kulturową inność. Coraz częściej też, niekoniecznie świadomie, stykają się z tą innością. Tym samym zmieniają się ich potrzeby względem systemu edukacji. Ów kontekst wpływa jednocześnie na politykę społeczną i edukacyjną państwa polskiego, która w obliczu starzejących się społeczeństw dąży do urzeczywistnienia modelu edukacji ustawicznej. Celem rozdziału czwartego (Potrzeby i możliwości polskich seniorów w zakresie nauczania/uczenia się języków obcych w kontekście międzykulturowym - badania własne) jest dostarczenie nowych danych empirycznych w przedmiocie badań oraz weryfikacja tez i wniosków wyprowadzonych w trzech pierwszych rozdziałach monografii. W rozdziale tym zaprezentowano dwa różne, jednak powiązane ze sobą moduły badawcze. Moduł pierwszy - międzykulturowe studium przypadków - to badanie jakościowe odwołujące się do triangulacji metod badawczych: obserwacji uczestniczącej, wywiadu, ankiety oraz analizy rysunku na zadany temat; w pewnym stopniu także analizy dokumentów instytucjonalnych. Jego podstawowym celem jest szczegółowa analiza wielonarodowościowego kursu językowego dla seniorów. Kurs został zorganizowany w Niemczech przez Goethe-Institut. Uczestniczyło w nim dwudziestu kursantów w wieku od 52 do 79 lat oraz dwie lektorki języka niemieckiego w wieku 50 lat. Studium temu przypisano funkcję poznawczą, ukierunkowaną na zbadanie szeroko pojętych potrzeb i możliwości związanych z uczestnictwem polskich seniorów w tego typu kursie. Stanowi ono jednocześnie fundament projektu drugiego modułu badawczego, który został osadzony w polskiej rzeczywistości edukacyjnej. Drugi moduł badawczy to ilościowy sondaż ankietowy przeprowadzony na ogólnopolskiej próbie badawczej 2145 respondentów w wieku od 48 do 94 lat. Sondaż zrealizowano w 43 Uniwersytetach Trzeciego Wieku oraz w dziewięciu innych ośrodkach edukacyjnych oferujących w Polsce kursy językowe dla seniorów, a także za pośrednictwem Internetu. Jego podstawowym celem jest diagnoza potrzeb i możliwości polskich seniorów w zakresie nauczania/uczenia się języków obcych - zarówno w Polsce, jak i poza jej granicami - w warunkach międzykulturowości. Rozdział czwarty zamykają wnioski z przeprowadzonych badań. Są one punktem wyjścia dla piątego i zarazem ostatniego rozdziału monografii (Perspektywy rozwoju "glottogeragogiki" w Polsce). Stanowi on podsumowanie przedłożonego tu projektu badawczego. W nawiązaniu do analizy literatury przedmiotu, diagnozy uwarunkowań formalno-prawnych kształcenia seniorów w Polsce oraz wyników badań własnych podkreślono w nim duże i w dalszym ciągu nie w pełni wykorzystane możliwości badawcze oraz dydaktyczne, które kryją się w nauczaniu języków obcych seniorów. Zwrócono też uwagę na wiele otwartych problemów badawczych, które warto podjąć, aby wypełnić tę lukę. W rozdziale tym postawiono jednocześnie pytanie o przyszłość i możliwości rozwoju w Polsce nowej wyspecjalizowanej subdyscypliny, która w pełni wykorzystałaby potencjał, jaki stwarza kooperacja glottodydaktyki i geragogiki. Zważywszy, że w warunkach nauki polskiej nie dostrzeżono dotychczas tego potencjału, a glottodydaktyka oraz geragogika rozwijają się tu osobno, odpowiedź na to pytanie zyskuje na znaczeniu. Coraz bardziej istotny wycinek polskiej rzeczywistości edukacyjnej pozostaje bowiem niezagospodarowany. Ważne jest zatem rozstrzygnięcie, czy można i czy w ogóle warto odmienić ten stan. Dopełnienie monografii stanowią: - wykaz skrótów użytych zarówno w teoretyczno-analitycznej części pracy, jak i w jej części empirycznej, - spis tabel i wykresów, - bibliografia, - netografia -  oraz aneks. W aneksie znalazły się informacje uszczegółowione, dane liczbowe, wykresy oraz arkusze narzędzi badawczych. Ponadto zamieszczono w nim obszerny dziennik z badań stanowiący integralną część międzykulturowego studium przypadków zreferowanego w czwartym rozdziale monografii. SPIS TREŚCI: Wstęp 1. Nauczanie/uczenie się języków obcych seniorów jako problem badawczy polskiej nauki 1.1. Starzenie się i starość w ujęciu interdyscyplinarnym

Sklep: Księgarnia.Poltax.waw.pl

Racjonalność procesu kształcenia - 2857760889

21,40 zł

Racjonalność procesu kształcenia Impuls

Wydawnictwa naukowe i popularno-naukowePedagogika. Oświata i szkolnictwo

Polecamy I tom serii pt. "Racjonalność procesu kształcenia. Studium z polityki oświatowej i pedagogiki porównawczej" autorstwa Renaty Nowakowskiej-Siuta i Bogusława Śliwerskiego.Analizy polityki oświatowej dokonane w tej książce wynikają z koncepcji racjonalności kształcenia szkolnego oraz teorii krytycznej. Poblikacja ta została podzielona na dwie części.W części pierwszej Renata Nowakowska-Siuta kreśli kontekst porównawczy dla rozważań dotyczących racjonalności. Podstawowym celem tej części rozprawy jest odpowiedź na pytanie: w jaki sposób postrzega się i interpretuje racjonalność rozwiązań edukacyjnych w różnych systemach oświatowych i szkolnictwa wyższego? Czy rozwiązania te uwzględniają perspektywę porównawczą? Czy i w jaki sposób respektuje się badania porównawcze w konstruowaniu systemowych ram funkcjonowania współczesnej edukacji i jak na tle porównawczym można odczytywać polskie rozwiązania oświatowe? W rozważaniach komparatystycznych autorka kierowała się zasadą spill-over (rozlewania się), która oznacza, że podejmowane przez poszczególne państwa reformy mogą rzutować na całościowy obraz edukacji europejskiej oraz że zapoczątkowanie współpracy w jednej sferze tworzy zapotrzebowanie na współpracę w innych dziedzinach. Można w rezultacie mówić o pewnym samonapędzaniu się integracji, przez którą działania w kolejnych sferach dokonują się niejako samoczynnie, pod wpływem zjawisk integracyjnych w innych dziedzinach. Dlatego też opis edukacyjnych tendencji europejskich autorka poprzedziła deskrypcją wybranych narodowych kwestii dotyczących istotniejszych aspektów funkcjonowania oświaty i szkolnictwa wyższego w kilku wybranych krajach. Jej rozważania teoretyczne oparte są na koncepcji neofunkcjonalizmu, który przyjmuje, że proces integracji jest stopniowy, automatycznie napędzany przez mechanizm funkcjonalnego i politycznego ?rozlewania się? (spill-over), co sugeruje liniowy postęp w kierunku wyższego stopnia integracji i większego wpływu czynników ponadnarodowych. Opisując i wyjaśniając wybrane zagadnienia edukacyjne, autorka zastanawia się, czy postęp integracji w Europie w obszarze edukacyjnym jest koniecznością, stałym ruchem w kierunku federacji, a jeśli tak, to czym można tłumaczyć kryzysy i zmiany w integracyjnych projektach reformatorskich dokonujące się w różnych okresach i okolicznościach? Wybrane przez autorkę systemy szkolne są egzemplifikacją aplikacji dyrektyw Unii Europejskiej w rozwiązaniach oświatowych państw, które na tej kanwie kreują wspólny wizerunek edukacji europejskiej.W części drugiej publikacji Bogusław Śliwerski dokonuje syntetycznej analizy recepcji tej pedagogiki w Polsce, aby w dalszej części przeprowadzić studium krytyczne polityki oświatowej rządów po 1989 roku. Lata 1980?1989 uwzględnił w I fazie przełomu politycznego po 1989 roku z uwagi na to, że stanowiły one w swojej warstwie opozycyjnej kryterium i fundament reform ustrojowych także w systemie szkolnym. Ewolucji polityki oświatowej w europejskich krajach po II wojnie światowej towarzyszył rozwój pedagogiki krytycznej, która cząstkowo zaistniała już pod koniec lat 80. XX wieku, w Polsce zaś w całej pełni w ostatnim ćwierćwieczu III Rzeczypospolitej. Autor dokonuje też recepcji pedagogiki krytycznej w Polsce i wyników analiz zakresu racjonalności pedagogicznej polityki oświatowej Ministerstwa Edukacji Narodowej w latach 1989?2014. Ponadto przedstawia i wyjaśnia zmienne zależne, a mianowicie racjonalność pedagogiczną i politykę oświatową. Problemem badawczym było ustalenie, w jakim stopniu politycy oświatowi kierowali się racjonalnością pedagogiczną, a na jaką wskazywała opozycja. Jak ona ewoluowała oraz czym była uwarunkowana? Bogusław Śliwerski analizuje metodą badań socjohistorycznych zmiany w polskiej polityce oświatowej, dociekając, w jakim stopniu przeszłość wpływa na jej stan teraźniejszy.

Sklep: Booknet.net.pl

Wymiar sprawiedliwości w Unii Europejskiej - Gruszczyńska Beata, Kulma Roman, Marczewski Marek - 2837028954

48,49 zł

Wymiar sprawiedliwości w Unii Europejskiej - Gruszczyńska Beata, Kulma Roman, Marczewski Marek

Książki & Multimedia > Książki

Opis - ? Bardzo duża liczba sędziów w Polsce ? o czym też nie wolno zapominać ? jest dodatkowo wspomagana przez całkiem spory aparat pomocniczy ? referendarzy i asystentów. W 2010 roku tych pierwszych było już blisko 1800, drugich zaś ? ponad 3 tys., co oznacza, że przeciętnie co trzeci sędzia ma już asystenta, a blisko połowa ? szerzej zdefiniowany aparat pomocniczy. Należałoby w tej sytuacji ? biorąc pod uwagę tę armię sędziów, podsędków i asystentów ? oczekiwać jakościowego wzrostu wydajności pracy sędziów, co jednak nie nastąpiło. Polskie sądownictwo jawi się zatem niczym beczka bez dna: istotne zwiększanie nakładów ? w tym zwłaszcza na kosztowne etaty referendarskie i asystenckie ? nadal nie znajduje odzwierciedlenia w większej sprawności postępowań sądowych. ? Podobnie przedstawia się kwestia liczebności prokuratorów. Jest ich w Polsce (łącznie z asesorami) ponad 6 tys., co daje nam zdecydowanie pierwsze miejsce wśród krajów unijnych. Należy przy tym z naciskiem podkreślić, że znacznie liczebniejsze od Polski Niemcy mają aż o 1200 prokuratorów mniej, pozostałe duże kraje unijne ? też znacznie większe od Polski ? mają o wiele mniej liczną kadrę prokuratorską, z reguły trzykrotnie (około 2 tys. osób). ? Mitem okazuje się wyjątkowo duże obciążenie pracą polskich sędziów i prokuratorów. Biorąc pod uwagę liczebności pierwszoinstancyjnych spraw procesowych ? zarówno ogółem, jak i poszczególnych kategorii ? stosowne współczynniki w odniesieniu do naszego kraju należą do najniższych w całej Unii. Nie jest więc zgodna z prawdą ? nader często formułowana ? opinia, wedle której główną przyczyną niewydolności polskiego wymiaru sprawiedliwości jest nadmierna liczba spraw. ? Biorąc pod uwagę tak liczny korpus sędziowsko-prokuratorski, powinniśmy mieć bodaj najsprawniejszy wymiar sprawiedliwości w Unii Europejskiej. Jest on jednak nadal nieefektywny. Dlaczego tak się dzieje? Jedną z przyczyn, o której niezmiernie rzadko się wspomina, jest fatalna wręcz alokacja tego korpusu i to zarówno w układzie horyzontalnym, jak i wertykalnym, co sprawia, że kadra sędziowsko-prokuratorska nie może być właściwie wykorzystana. Nazwa - Wymiar sprawiedliwości w Unii Europejskiej Autor - Gruszczyńska Beata, Kulma Roman, Marczewski Marek Oprawa - Twarda Wydawca - Oficyna Naukowa Kod ISBN - 9788377370346 Kod EAN - 9788377370346 Rok wydania - 2014 Język - polski Format - 22.5x28.5cm Ilość stron - 102 Podatek VAT - 5% Premiera - 2011-12-05

Sklep: InBook.pl

Państwa naddunajskie a Unia Europejska - 1635741485

43,00 zł

Państwa naddunajskie a Unia Europejska oficyna wydawnicza aspra

Historia. Archeologia>Historia poszczególnych krajów i krain>Historia Europy

Bezpośrednio do idei kooperacji państw basenu Dunaju nawiązuje ustanowienie w Wiedniu 2002 r. Procesu Współpracy Państw Naddunajskich (Danube Co-operation Process - DPC). Inicjatywa ta, zgłoszona przez Austrię i Rumunię, uzyskała wsparcie Brukseli i ma szansę stać się jakościowo nową propozycją intensyfikacji współpracy państw naddunajskich zarówno w dziedzinie politycznej, jak i gospodarczej. Sprzyja temu planowane na koniec 2010 r. ogłoszenie przez Komisję Europejską tzw. Strategii Naddunajskiej na podstawie zasad przyjętych w strategii UE dla regionu Morza Bałtyckiego. Szczególnymi impulsami w tym względzie były niewątpliwie znaczące sukcesy państw postjugosłowiańskich w ramach Procesu Stabilizacji i Stowarzyszenia (SAP) oraz przyjęcie w 2007 r. Bułgarii oraz Rumunii do Unii Europejskiej. Odnotować należy również znaczne ożywienie inwestycyjne na Ukrainie i w Mołdawii, szczególnie w obszarze rozbudowy infrastruktury portowej, a także wodnych dróg komunikacyjnych oraz plany w zakresie budowy towarzyszących połączeń drogowych i kolejowych. Tym samym perspektywa zintegrowania Regionu Dunajsko-Czarnomorskiego z Regionem Bałtyckim staje się coraz bliższa.Publikacja powstała we współpracy z Wydziałem Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego....

Sklep: Bonusmedia

Państwa naddunajskie a Unia Europejska - 1897878385

41,71 zł

Państwa naddunajskie a Unia Europejska oficyna wydawnicza aspra

Książki naukowe>Historia>Historia poszczególnych krajów i krain>Historia Europy>Historia Unii Europejskiej

Bezpośrednio do idei kooperacji państw basenu Dunaju nawiązuje ustanowienie w Wiedniu 2002 r. Procesu Współpracy Państw Naddunajskich (Danube Co-operation Process - DPC). Inicjatywa ta, zgłoszona przez Austrię i Rumunię, uzyskała wsparcie Brukseli i ma szansę stać się jakościowo nową propozycją intensyfikacji współpracy państw naddunajskich zarówno w dziedzinie politycznej, jak i gospodarczej. Sprzyja temu planowane na koniec 2010 r. ogłoszenie przez Komisję Europejską tzw. Strategii Naddunajskiej na podstawie zasad przyjętych w strategii UE dla regionu Morza Bałtyckiego. Szczególnymi impulsami w tym względzie były niewątpliwie znaczące sukcesy państw postjugosłowiańskich w ramach Procesu Stabilizacji i Stowarzyszenia (SAP) oraz przyjęcie w 2007 r. Bułgarii oraz Rumunii do Unii Europejskiej. Odnotować należy również znaczne ożywienie inwestycyjne na Ukrainie i w Mołdawii, szczególnie w obszarze rozbudowy infrastruktury portowej, a także wodnych dróg komunikacyjnych oraz plany w zakresie budowy towarzyszących połączeń drogowych i kolejowych. Tym samym perspektywa zintegrowania Regionu Dunajsko-Czarnomorskiego z Regionem Bałtyckim staje się coraz bliższa.Publikacja powstała we współpracy z Wydziałem Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego....

Sklep: Madbooks.pl

Państwa naddunajskie a Unia Europejska - 2843539770

40,79 zł

Państwa naddunajskie a Unia Europejska ASPRA-JR

Prawo / Nauki polityczne

Bezpośrednio do idei kooperacji państw basenu Dunaju nawiązuje ustanowienie w Wiedniu 2002 r. Procesu Współpracy Państw Naddunajskich (Danube Co-operation Process - DPC). Inicjatywa ta, zgłoszona przez Austrię i Rumunię, uzyskała wsparcie Brukseli i ma szansę stać się jakościowo nową propozycją intensyfikacji współpracy państw naddunajskich zarówno w dziedzinie politycznej, jak i gospodarczej. Sprzyja temu planowane na koniec 2010 r. ogłoszenie przez Komisję Europejską tzw. Strategii Naddunajskiej na podstawie zasad przyjętych w strategii UE dla regionu Morza Bałtyckiego. Szczególnymi impulsami w tym względzie były niewątpliwie znaczące sukcesy państw postjugosłowiańskich w ramach Procesu Stabilizacji i Stowarzyszenia (SAP) oraz przyjęcie w 2007 r. Bułgarii oraz Rumunii do Unii Europejskiej. Odnotować należy również znaczne ożywienie inwestycyjne na Ukrainie i w Mołdawii, szczególnie w obszarze rozbudowy infrastruktury portowej, a także wodnych dróg komunikacyjnych oraz plany w zakresie budowy towarzyszących połączeń drogowych i kolejowych. Tym samym perspektywa zintegrowania Regionu Dunajsko-Czarnomorskiego z Regionem Bałtyckim staje się coraz bliższa. Publikacja powstała we współpracy z Wydziałem Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego.

Sklep: Literacka.pl

Nauczanie języków obcych seniorów w Polsce - 2824386011

44,30 zł

Nauczanie języków obcych seniorów w Polsce Impuls

Pedagogika>Pozostałe

Nauczanie języków obcych seniorów w Polsce Analiza potrzeb i możliwości w aspekcie międzykulturowymKraków 2013, wydanie 1, format 165 x 235, objętość 546 str., oprawa miękkaCelem zasadniczym polecanej monografii jest analiza potrzeb i możliwości w zakresie nauczania języków obcych seniorów w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem zjawisk wielo- i międzykulturowości. We współczesnej europejskiej rzeczywistości są one niezwykle ważne i poznawczo interesujące. Zwłaszcza że stają się nieuniknione także dla polskich seniorów. Okoliczności te, jak również sama istota kształcenia językowego, które nie powinno być przecież lokalizowane w kulturowej próżni, przesądzają o włączeniu tych zjawisk w zakres zarówno analizy teoretycznej, jak i badań empirycznych przedstawionych w monografii, na którą składa się pięć rozdziałów.W pierwszym rozdziale (Nauczanie/uczenie się języków obcych seniorów jako problem badawczy polskiej nauki) omówiono stan badań nad nauczaniem/uczeniem się języków obcych seniorów przeprowadzonych w Polsce na tle badań zagranicznych. Wprowadzeniem do rozdziału jest przegląd głównych problemów, jakie napotyka się w interdyscyplinarnych badaniach generacji seniorów. Z perspektywy dalszych rozważań za istotne uznano także omówienie podstawowych terminów, takich jak:

Sklep: Sportowo-Medyczna.pl

Siła państw w Unii Europejskiej - Marcin Kleinowski - 2848484316

33,08 zł

Siła państw w Unii Europejskiej - Marcin Kleinowski

Książki & Multimedia > Książki

Opis - Autor stara się m.in. odpowiedzieć na pytanie, w jaki sposób reguły formalnoprawne, tworzące ramy, w których toczy się proces decyzyjny, wpływają na siłę głosu państw w Radzie UE i Radzie Europejskiej. Dlaczego dla niektórych krajów członkowskich mają one zdecydowanie większe znaczenie niż dla innych" Kto zyska, a kto straci na zmianie systemu ważenia głosów z nicejskiego na system podwójnej większości" Wskazuje również, że większość wymagana do przyjęcia decyzji w Radzie UE lub Radzie Europejskiej wpływa na siłę głosu państw członkowskich w sposób bardziej złożony, niż mogłoby się to wydawać na pierwszy rzut oka. Nazwa - Siła państw w Unii Europejskiej Autor - Marcin Kleinowski Oprawa - Miękka Wydawca - Adam Marszałek Kod ISBN - 9788377809723 Kod EAN - 9788377809723 Rok wydania - 2014 Język - polski Format - 15.5x22.5cm Ilość stron - 222 Podatek VAT - 5%

Sklep: InBook.pl

Poczta Polska Jak to się zaczęło - 2825689907

16,00 zł

Poczta Polska Jak to się zaczęło Impuls

GimnazjumHistoria literatury zagranicznejHistoria PolskiHistoria literatury polskiejTransport. ŁącznośćBiznes, EkonomiaMetodykaHistoria EuropyLiceum i...

Drodzy Nauczyciele!Oddaję w Wasze ręce dwa scenariusze przedstawień na szkolne uroczystości w gimnazjum lub liceum.Pierwszy z nich ? pt. Dzień Europy ? to propozycja podróży literackim szlakiem po krajach Unii Europejskiej. Bohaterami tej inscenizacji są takie postaci, które dzieci znają z literatury lub tradycji kulturalnej: Kmicic i Oleńka, chłopcy z Placu Broni, dzielny wojak Szwejk, Sherlock Holmes, Kot w Butach, Pandora i Epimeteusz, księżniczka z baśni Andersena. Jednym z bohaterów jest również walc wiedeński, dzięki któremu uczniowie odkryją uroki dawnej austro-węgierskiej metropolii.Drugi scenariusz dotyczy dziejów Poczty Polskiej, która 18 października 2008 roku obchodziła 450-lecie swojego istnienia. Pocztylion, w starodawnym służbowym stroju, rozwozi przesyłki po świecie, prezentując przy okazji kulturę i miejscowe zwyczaje. Ten scenariusz można wykorzystać nie tylko z okazji Dnia Łącznościowca (18 października).A na deser (w Aneksie) kilka piosenek, po które można sięgnąć nie tylko na zakończenie roku szkolnego, oraz ?matematyczny? wierszyk.Życzę wesołej zabawy!

Sklep: Booknet.net.pl

Nauczanie języków obcych w edukacji wczesnoszkolnej - 2834819427

40,00 zł

Nauczanie języków obcych w edukacji wczesnoszkolnej Impuls

Dla tłumaczy

Zamysł podjęcia tematu przez autora publikacji - "Nauczanie języków obcych w edukacji wczesnoszkolnej" powstał pod wpływem pedagogicznej refleksji wieloletniego obserwatora rzeczywistości szkolnej i praktyka w jednym - nauczyciela klas młodszych. Zgodnie z wewnętrznym przekonaniem autora , wczesne i obowiązkowe rozpoczęcie przez dzieci nauki języka obcego oraz wtopienie jego w całokształt edukacji wczesnoszkolnej wiąże się z koniecznością krytycznego spostrzeżenia na wprowadzanie innowacyjnych zmian w szkolnictwie w imię europejskości naszego społeczeństwa. To także stanowisko podnoszące rangę kształcenia języków obcych w edukacji wczesnoszkolnej oraz zauważalny fakt, że dzieciństwo jest okresem decydującym o edukacyjnej i życiowej karierze człowieka. Zdaniem autora zdobyte przez dzieci doświadczenia szkolne w tym z zakresu języka obcego, mogą być źródłem dla nich trudnych do zmian struktur wiedzy, strategii intelektualnych, motywów podejmowania działań poznawczych. W rzeczywistości szkolnej autor opracowania dostrzegł znaczne rozbieżności , albowiem pomimo szczytnych teoretycznych założeń trudno polskiej szkole dostosować się do współczesnych potrzeb i zmian. Nieustannie mamy do czynienia z zachłystywaniem się nowinkami z poradników i administracyjnym wymuszaniem na nauczycielu "poprawności" metodycznej bez głębszej zmiany modelu nauczania. Poza tym w obszarze kształcenia uczniów języków obcych w ramach edukacji wczesnoszkolnej nie ma jak dotąd imponującego dorobku. Jest to niewątpliwie skutek złożoności i wieloaspektowości tego zagadnienia, co dla pedagogów ten stan rzeczy nie może być uznany za korzystny. Zważywszy na to, wszelkie przejawy ignorancji tej problematyki - zdaniem autora - mogą stać się inhibitorem również w dalszym procesie kształcenia języków obcych uczniów na wyższych szczeblach edukacji. Akcentując powody społeczno-edukacyjne i poznawcze , dla których zainteresował się autor publikacji tą problematyką, nie sposób pominąć tych o charakterze osobistym. Ujawniają one preferencje autora, pragnącego wnikliwie poznać proces glottodydaktycznych dzieci w klasach młodszych oraz środowisko w którym dziecko i nauczyciel funkcjonują. Ważność przeprowadzonych badań wynikała z potrzeby wypełnienia luki w dotychczasowej wiedzy w takim stopniu, aby wprowadzenie obowiązkowej nauki języka obcego w ramach edukacji wczesnoszkolnej zakończyło się sukcesem. Wobec powyższego, przedmiot badań został osadzony w realiach reformującej się edukacji języka obcego na wstępnym etapie kształcenia. Dostrzeżone w praktyce przez autora publikacji sprzeczności tj. realizowana integracja edukacji wczesnoszkolnej oraz nauka języka obcego w formie przedmiotu sprawiły, że w projekcie metodologicznym badań zwróciło on szczególną uwagę na nauczyciela i prowadzony przez niego proces glottodydaktyczny nie zapominając o uczniach i rodzicach. Zatem celem nadrzędnym podjętych badań było: określenie warunków, jakie powinna spełniać polska szkoła realizując naukę języka obcego w ramach edukacji wczesnoszkolnej. Metodologiczny projekt badań sygnalizował prace o charakterze wieloaspektowym obejmującym swoim zasięgiem: edukacyjne umiejętności nauczycieli języka angielskiego, realizowany przez nich proces glottodydaktyczny w klasach młodszych, gotowość pierwszoklasistów do podjęcia nauki języka obcego, osiągnięcia dydaktyczne po zakończeniu pierwszego etapu kształcenia języka obcego, nastawienia rodziców i bazę materialną szkoły wykorzystywaną do nauki języka obcego w klasach I-III. Zgodnie ze stanowiskiem wielu autorów (m.in. R. Więckowski, B. Wilgocka-Okoń, A. Brzezińska, E.H. Erikson), fundamentalną czynnością nauczyciela w praktyce edukacyjnej powinno być poznanie każdego dziecka, ustalenie jego gotowości do podjęcia obowiązków szkolnych z uwzględnieniem gotowości do nauki języków obcych. W toku postępowania badawczego, określono rozwojową gotowość do nauki języka obcego uczniów na wstępnym etapie kształcenia. Określenie tego celu wynikało z przekonania autora opracowania, że dobry start dzieci w pierwszym etapie zorganizowanego kształcenia niejednokrotnie rzutuje na jego dalszy przebieg. W obszarze zainteresowań autora publikacji znalazł się nauczyciel języka obcego z jego edukacyjnymi umiejętnościami uczący dzieci w klasach młodszych. Inspiracją do wyznaczenia tego kierunku badań stała się od wielu lat prowadzona dyskusja w gronie specjalistów nad nowoczesnym kształceniem nauczycieli i przygotowaniem ich do sprostania wymaganiom, jakie niesie ze sobą teraźniejszość. W naszym kraju zjawisko spadku liczby dzieci rozpoczynających naukę szkolną stawia nauczycieli klas młodszych przed problemem szybkiego przekwalifikowania się pod kątem nauki dodatkowego przedmiotu. Wejście Polski do Unii Europejskiej przyczyniło się do wzrostu zainteresowań obecnych i przyszłych pedagogów językami obcymi. W związku z tym w toku badań ustalono edukacyjne umiejętności nauczycieli-lingwistów w konkretnym sytuacyjnym działaniu tzn. w czasie prowadzonego przez nich procesu glottodydaktycznego. Krytyczne oceny działalności współczesnego nauczyciela, spowodowały, że autor opracowania szczególnym oględzinom poddał poszczególne komponenty stosowane przez nauczycieli - lingwistów na zajęciach oraz osiągnięcia dydaktyczne uczniów kończących pierwszy etap nauki języka obcego. W toku czynności badawczych ustalono również zestaw środków i materiałów dydaktycznych gwarantujących naukę języków obcych w klasach I-III szkoły podstawowej. Konstrukcja logiczno-merytoryczną publikacji tworzą cztery części. Pierwsza z nich to teoretyczne podstawy badań składające się z trzech rozdziałów. Pierwszy rozdział stanowi próbę przedstawienia nauki języków obcych w perspektywie głównych ujęć: filozoficznych, lingwistycznych, neurologiczno-psychologicznych oraz socjologicznych. Na przestrzeni wieków refleksja filozoficzna z zakresu problematyki języków obcych wpłynęła w sposób pośredni na kształtowanie edukacji językowej dzieci, informując nauczycieli - lingwistów na temat struktury języka i opracowując gramatyki poszczególnych języków nowożytnych na podstawie, których nauczano języków obcych. Znacznie wnikliwszymi rozstrzygnięciami w proces glottodydaktyczny dysponuje lingwistyka, która pomaga nauczycielom selekcjonując, dobierając i konstruując materiały nauczania, a także ustala metody i techniki zgodnie z możliwościami dzieci. Teoretyczną podstawę podjętej problematyki stanowią również rozstrzygnięcia dotyczące fizjologicznych-neurologicznych mechanizmów regulujących powstawanie mowy i procesów zachodzących w mózgu u dzieci oraz psychologiczno-socjologiczne podstawy nauczania języków obcych najmłodszych. W celu wyjaśnia istoty nauki języka obcego dzieci na poziomie elementarnym, przedstawiono funkcjonowanie języka pierwszego - ojczystego, podobnego w kolejnych etapach przyswajania do języka obcego. Rozdział drugi poświęcony został oczekiwaniom i możliwościom nauki języków obcych w edukacji wczesnoszkolnej z uwzględnieniem psychofizycznych przesłanek uzasadniających współczesną naukę dzieci. Pełnego obrazu teoretycznych rozstrzygnięć dopełniają założenia dotyczące nauczyciela - inspiratora procesu kształcenia języków obcych i rodziców, podejmujących współpracę ze szkołą dla dobra dziecka oraz zaprezentowano współczesny warsztat pracy nauczyciela i ucznia. Rozdział trzeci zawiera interpretację literatury poświęconej miejscu języków obcych w edukacji wczesnoszkolnej a w nim argumenty za i przeciw wczesnej nauce języków obcych, a także legislacyjne uwarunkowania europejskiej edukacji językowej wskazując przy tym powszechność tego kształcenia i zasadność wprowadzenia ich w naszym kraju. Rozdział czwarty publikacji koncentruje się wokół założeń metodologicznych zaprojektowanych badań, które przeprowadzono w losowo wybranych pięciu szczecińskich szkołach podstawowych od 1. września 2006 do maja 2007 r. Rozdziały: piąty-ósmy stanowią obszerną analizę i interpretację danych statystycznych dotyczących części diagnostycznej i zależnościowej badań. Zakończenie stanowią interesujące uogólniające stwierdzenia i wypływające z nich wnioski oraz wynikające implikacje dla praktyki edukacyjnej. SPIS TREŚCI: Wstęp Rozdział Społeczne, przyrodnicze, lingwistyczne uwarunkowania edukacji językowej dzieci   1.1. Filozoficzne podstawy edukacji językowej 1.2. Lingwistyczne podstawy nauczania języków obcych 1.3. Fizjologiczno-neurologiczne podstawy nauczania języków obcych 1.3.1. Wytwarzanie dźwięków mowy 1.3.2. Przetwarzanie informacji językowych 1.3.3. Przetwarzanie informacji wzrokowych 1.3.4. Odbiór informacji językowych 1.4. Psychologiczne podstawy nauczania języków obcych 1.5. Socjologiczne aspekty nauczania języków obcych

Sklep: Księgarnia.Poltax.waw.pl

Post Accession Migration in Europe a Polish Case Study - 2825721241

17,80 zł

Post Accession Migration in Europe a Polish Case Study Impuls

Wydawnictwa naukowe i popularno-naukoweHistoria Polski 1990Historia Unii EuropejskiejHistoria Polaków. PoloniaDemografia. Emigracja i migracja. Statys...

W prezentowanej książce autorki poruszają kwestię migracji ludności z najnowszych państw członkowskich Unii Europejskiej. Temat ten jest często przedmiotem głębokiej refleksji politycznej i akademickiej, ale niewiele z tych rozważań poświęconych jest geografii poszczególnych ruchów ludności. Niniejsza książka stara się to lukę zapełnić. Zasadniczo, jej zadaniem jest połączenie dotychczasowych badań w nowej perspektywie zjawisk społecznych: ponadnarodowość, tożsamość lokalna i regionalna, lokalne rynki pracy, spójność i integracja społeczna, mobilność i przepływ ludności. Książka obejmuje materiał wykraczający poza ramy typowej pracy naukowej, autorzy poszczególnych rozdziałów opierają swoje refleksje na obserwacji polityki i aktualnych ruchów społecznych.The issue of migration from the recent accession states to the older EU member states has attracted considerable attention from both policy and academic spheres, but relatively little of this work has focused explicitly on the geographies of this migration. This book seeks to connect ongoing work on postsocialist migration within Europe to an exploration of key geographical themes, such as community, transnationality, local and regional identities, mobility and movement, networks, diasporas, local labour markets, cohesion, and integration. It includes papers which reflect not only on academic work, but also on policy and practice engagements within communities, and part of the book will be given over to short articles by practitioners.The papers published here were first presented at a seminar organised in the School of Geography, Politics and Sociology at Newcastle University in June 2009, when Aneta Słowik was based in Newcastle as a visiting lecturer. In addition to financial and administrative support from the School, we gratefully acknowledge the support of the Centre for Russian, Central and East European Studies (CRCEES) in the organising of this seminar. We are also very grateful to all those who presented their work at the seminar, and to the others who attended and participated in the engaged discussions during the day.We are, of course, especially grateful to those who submitted chapters to this publication; without their encouragement and engagement, this book would not have reached publication. Dr Kathy Burrell acted as discussant during the seminar and subsequently reviewed and commented on the submitted chapters. We are tremendously grateful to her for contribution to this volume. Alison Stenning, Newcastle University, UKAneta Słowik, University of Lower Silesia, Wrocław, PL

Sklep: Booknet.net.pl

Racjonalność procesu kształcenia - 2843614587

15,93 zł

Racjonalność procesu kształcenia IMPULS

Nauka / Pedagogika

Polecamy I tom serii pt. "Racjonalność procesu kształcenia. Studium z polityki oświatowej i pedagogiki porównawczej" autorstwa Renaty Nowakowskiej-Siuta i Bogusława Śliwerskiego. Analizy polityki oświatowej dokonane w tej książce wynikają z koncepcji racjonalności kształcenia szkolnego oraz teorii krytycznej. Poblikacja ta została podzielona na dwie części. W części pierwszej Renata Nowakowska-Siuta kreśli kontekst porównawczy dla rozważań dotyczących racjonalności. Podstawowym celem tej części rozprawy jest odpowiedź na pytanie: w jaki sposób postrzega się i interpretuje racjonalność rozwiązań edukacyjnych w różnych systemach oświatowych i szkolnictwa wyższego? Czy rozwiązania te uwzględniają perspektywę porównawczą? Czy i w jaki sposób respektuje się badania porównawcze w konstruowaniu systemowych ram funkcjonowania współczesnej edukacji i jak na tle porównawczym można odczytywać polskie rozwiązania oświatowe? W rozważaniach komparatystycznych autorka kierowała się zasadą spill-over (rozlewania się), która oznacza, że podejmowane przez poszczególne państwa reformy mogą rzutować na całościowy obraz edukacji europejskiej oraz że zapoczątkowanie współpracy w jednej sferze tworzy zapotrzebowanie na współpracę w innych dziedzinach. Można w rezultacie mówić o pewnym samonapędzaniu się integracji, przez którą działania w kolejnych sferach dokonują się niejako samoczynnie, pod wpływem zjawisk integracyjnych w innych dziedzinach. Dlatego też opis edukacyjnych tendencji europejskich autorka poprzedziła deskrypcją wybranych narodowych kwestii dotyczących istotniejszych aspektów funkcjonowania oświaty i szkolnictwa wyższego w kilku wybranych krajach. Jej rozważania teoretyczne oparte są na koncepcji neofunkcjonalizmu, który przyjmuje, że proces integracji jest stopniowy, automatycznie napędzany przez mechanizm funkcjonalnego i politycznego „rozlewania się” (spill-over), co sugeruje liniowy postęp w kierunku wyższego stopnia integracji i większego wpływu czynników ponadnarodowych. Opisując i wyjaśniając wybrane zagadnienia edukacyjne, autorka zastanawia się, czy postęp integracji w Europie w obszarze edukacyjnym jest koniecznością, stałym ruchem w kierunku federacji, a jeśli tak, to czym można tłumaczyć kryzysy i zmiany w integracyjnych projektach reformatorskich dokonujące się w różnych okresach i okolicznościach? Wybrane przez autorkę systemy szkolne są egzemplifikacją aplikacji dyrektyw Unii Europejskiej w rozwiązaniach oświatowych państw, które na tej kanwie kreują wspólny wizerunek edukacji europejskiej. W części drugiej publikacji Bogusław Śliwerski dokonuje syntetycznej analizy recepcji tej pedagogiki w Polsce, aby w dalszej części przeprowadzić studium krytyczne polityki oświatowej rządów po 1989 roku. Lata 1980–1989 uwzględnił w I fazie przełomu politycznego po 1989 roku z uwagi na to, że stanowiły one w swojej warstwie opozycyjnej kryterium i fundament reform ustrojowych także w systemie szkolnym. Ewolucji polityki oświatowej w europejskich krajach po II wojnie światowej towarzyszył rozwój pedagogiki krytycznej, która cząstkowo zaistniała już pod koniec lat 80. XX wieku, w Polsce zaś w całej pełni w ostatnim ćwierćwieczu III Rzeczypospolitej. Autor dokonuje też recepcji pedagogiki krytycznej w Polsce i wyników analiz zakresu racjonalności pedagogicznej polityki oświatowej Ministerstwa Edukacji Narodowej w latach 1989–2014. Ponadto przedstawia i wyjaśnia zmienne zależne, a mianowicie racjonalność pedagogiczną i politykę oświatową. Problemem badawczym było ustalenie, w jakim stopniu politycy oświatowi kierowali się racjonalnością pedagogiczną, a na jaką wskazywała opozycja. Jak ona ewoluowała oraz czym była uwarunkowana? Bogusław Śliwerski analizuje metodą badań socjohistorycznych zmiany w polskiej polityce oświatowej, dociekając, w jakim stopniu przeszłość wpływa na jej stan teraźniejszy.

Sklep: Literacka.pl

Zakaz dyskryminacji w sporcie w prawie Unii Europejskiej - 2836497013

99,00 zł

Zakaz dyskryminacji w sporcie w prawie Unii Europejskiej wolters kluwer

Dom. Ogród. Hobby. Rekreacja. Zdrowie i uroda. >Sport

Praca dotyczy istotnych - a w niewielkim dotąd zakresie zbadanych - zagadnień prawa Unii Europejskiej, związanych z zakazem dyskryminacji w sporcie. Opisywane kwestie stanowią element ogólnoeuropejskiej debaty na temat kształtu relacji pomiędzy sportem a prawem europejskim. Jest to obszar, na którym ścierają się różnorodne koncepcje dotyczące wpływu prawa unijnego na sferę sportu. Zgodnie z ogólnymi celami UE uprawianie sportu zwykle podlega prawodawstwu unijnemu w zakresie, w jakim stanowi działalność gospodarczą. Jednocześnie jednak najnowsze orzecznictwo TSUE wskazuje na inne - szersze niż ekonomiczne - znaczenie aktywności w sferze sportu, takie jak funkcja społeczna, edukacyjna i integrująca. Umiejscawia to sport na szczególnej pozycji w prawie UE - jako narzędzie walki z różnymi przejawami dyskryminacji. Tak postawiony problem prawny analizowany jest z uwzględnieniem podziału kompetencji między Unię Europejską a jej państwa członkowskie, jak również przez pryzmat niezależności organizacji sportowych i ich prawa do samoregulacji....

Sklep: Prolibri.pl

Zakaz dyskryminacji w sporcie w prawie unii europejskiej - 2857651450

89,10 zł

Zakaz dyskryminacji w sporcie w prawie unii europejskiej Wolters Kluwer

Komentarze i opracowania prawneSportPrawo Unii Europejskiej

Praca dotyczy istotnych - a w niewielkim dotąd zakresie zbadanych - zagadnień prawa Unii Europejskiej, związanych z zakazem dyskryminacji w sporcie. Opisywane kwestie stanowią element ogólnoeuropejskiej debaty na temat kształtu relacji pomiędzy sportem a prawem europejskim. Jest to obszar, na którym ścierają się różnorodne koncepcje dotyczące wpływu prawa unijnego na sferę sportu. Zgodnie z ogólnymi celami UE uprawianie sportu zwykle podlega prawodawstwu unijnemu w zakresie, w jakim stanowi działalność gospodarczą. Jednocześnie jednak najnowsze orzecznictwo TSUE wskazuje na inne - szersze niż ekonomiczne - znaczenie aktywności w sferze sportu, takie jak funkcja społeczna, edukacyjna i integrująca. Umiejscawia to sport na szczególnej pozycji w prawie UE - jako narzędzie walki z różnymi przejawami dyskryminacji. Tak postawiony problem prawny analizowany jest z uwzględnieniem podziału kompetencji między Unię Europejską a jej państwa członkowskie, jak również przez pryzmat niezależności organizacji sportowych i ich prawa do samoregulacji.

Sklep: Booknet.net.pl

szukaj w Kangoo walka z terroryzmem w unii europejskiej nowy impuls

Sklepy zlokalizowane w miastach: Warszawa, Kraków, Łódź, Wrocław, Poznań, Gdańsk, Szczecin, Bydgoszcz, Lublin, Katowice

Szukaj w sklepach lub całym serwisie

1. Sklepy z walka z terroryzmem w unii europejskiej nowy impuls

2. Szukaj na wszystkich stronach serwisu

t1=0.073, t2=0, t3=0, t4=0.013, t=0.073

Dla sprzedawców

copyright © 2005-2024 Sklepy24.pl  |  made by Internet Software House DOTCOM RIVER