Ze względu na brak fizycznego kontaktu z internetowym sprzedawcą, oceniając sklep internetowy i wiarygodności jego oferty zaufajmy naszej intuicji - w przypadku wątpliwości lepiej jest zmienić miejsce zakupów. |
zobacz więcej podpowiedzi
Wprowadzenie systemu polubownego rozwiązywania sporów konsumenckich, czy internetowej platformy ODR to kolejne wyzwania, jakie czekają w najbliższym czasie branżę e-commerce. Ich analiza była celem konferencji zorganizowanej przez Europejskie Centrum Konsumenckie (ECK) oraz Trusted Shops 2 października br., podczas której omówiono także zagadnienia praktyczne dotyczące stosowania nowej ustawy o prawach konsumenta w e-commerce – reklamacje, odstąpienie od umowy i zwroty towarów.
Katarzyna Słupek
DI, 03-10-2015
Polscy konsumenci dostali pod choinkę wspaniały prezent - sporo nowych, mocniej chroniących ich przepisów. Zakupy mają być jeszcze łatwiejsze i przyjemniejsze.
Jakub Wątor
wyborcza.biz, 30-12-2014
Według twórców SafeBuy.pl tradycyjna certyfikacja sklepów internetowych to pracochłonny i kosztowny proces, który tak naprawdę niewiele daje e-konsumentom. Lepszą alternatywą ma być stworzony przez nich kodeks dobrych praktyk.
Liwia Klich
DI, 10-12-2014
zobacz więcej wiadomości
| Reklamacja i zwrot towaruMiejscowość, data
Imię i nazwisko Adres zamieszkania
Nazwa sprzedawcy Adres sprzedawcy
REKLAMACJA
W dniu........................... (dzień, miesiąc, rok) nabyłem/am................................. (oznaczenie towaru). W okresie ....................stwierdziałem/am niezgodność towaru/usługi z umową polegającą na ............................................................... (opisać usterkę/niezgodność). W związku z tym, że (należy wskazać jedną z poniższych przyczyn): - naprawa albo wymiana towaru są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów, - sprzedawca nie wymienił rzeczy na wolną od wad lub rzeczy nie naprawił w odpowiednim czasie, - wymiana lub naprawa narażałaby kupującego na znaczne niedogodności,
zgodnie z art. 8 ust. 4 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego (Dz.U. Nr 141, poz. 1176), odstępuję od umowy i żądam zwrotu zapłaconej ceny/żądam obniżenia ceny o ................. zł
Podpis konsumenta |
copyright © 2005-2024 Sklepy24.pl | made by Internet Software House DOTCOM RIVER